@TheCow; Jo jag håller helt med dig om att de inte bara ser kopierade ut utan även är kopierade. Jag kan bara tala för mig själv och säga att jag alltid kollar upp osedvanligt långa och bra recensioner innan jag godkänner dem. För det är tyvärr så att av de recensioner som kommer in så är det relativt få bra recensioner som inte är kopierade...
Kopierade Recensioner
så här skrev mightme till mig Eftersom jag är varnad så kan jag inte skriva i din tråd angående Recensioner..
Här kommer ett citat från ensuperman returns recension skriven utav kalphiteQ som är 11 eller 12..
"Tortyr i spelsoffan och en nitlott som jag drog efter att ha skällt och domderat överdrivet mycket på redaktionen den senaste veckan."
Väldigt troligt att han jobbar på någon tiding vid den åldern..
↗ till inläggetMen lo, jag tror nog inte att en 11-12 årig, är så skrivkunnig.så här skrev mightme till mig Eftersom jag är varnad så kan jag inte skriva i din tråd angående Recensioner..
Här kommer ett citat från ensuperman returns recension skriven utav kalphiteQ som är 11 eller 12..
"Tortyr i spelsoffan och en nitlott som jag drog efter att ha skällt och domderat överdrivet mycket på redaktionen den senaste veckan."
Väldigt troligt att han jobbar på någon tiding vid den åldern..
Det märks att den recensionen är rippad.
Jag frågade KalphiteQ varför han har kopierat 40 recensioner och fick svaret: "Jag visste inte att man inte fick kopiera"
Det borde finnas en "anmäl"-knapp vid recensionerna...
Bra idé, Kabby! Men isåfall tycker jag att man måste skriva var den är kopierad ifrån, posta en länk eller liknande.
↗ till inläggetjag frågade han om varför han hade kopierat en recension och då sa han att han behövde fmJag frågade KalphiteQ varför han har kopierat 40 recensioner och fick svaret: "Jag visste inte att man inte fick kopiera"
↗ till inläggetom man tittar runt på recensionerna så ser man recensioner som är kopierade från andra sidor ungefär hälften av alla recensioner är nog kopierade här kommer några exempeldenna recension är väldigt lik den här och det finns ännu mer exempel
den här är väldigt likden här det finns vissa personer som har tjänat ca 2000 fm på kopierade recensioner hur ska man göra för att stoppa detta
Jag håller med till fullo.
Detta är mycket dåligt, och ett ganska allvarligt problem.
Vi här på fuska siktar mot att locka hit nya medlemmar och då är detta inte bra!
Ser dom att vi har kopierade recensioner börjar dom ifrågasätta fuska.se som forum, och vi kan tappa medlemmar.
Orkar man inte skriva en recension själv, finns det ingen som helst anledning att kopiera från andra hemsidor för att få cred.
Jag har sagt mitt.
Så vad ska man göra åt saken? Alla modds kan ju inte och leta igenom varenda sida på google för att kolla om den är kopierad. Själv tycker jag att vi medlemmar själva kanske kan titta efter om det är kopierat. För om det är vi som vill ha bort alla kopirade fusk eller vad det nu är, så måste ju vi också göra nåt. Man kan inte själv sitta och tror att alla andra ska göra ens jobb.
Edit: Visst ska man kunna få ta små bitar ifrån nån annan sida men inte stora bitar text inte. Man kan ju alltid titta på någon annan sida för att kanske komma igång eller nåt.
Jag vet inte för jag har aldrig skickat in nån recension bara ett tips till ett spel en gång...
↗ till inläggetBra idé!Det borde finnas en "anmäl"-knapp vid recensionerna...
Man skriver in länken Recensionen är kopierad när man klickat på "Anmäl" -knappen.
jag läste i tråden att KalphiteQ hade kopierat recensioner, och kollade på några han har "gjort"
hans recension gamereactors recension
↗ till inläggetJag förstår inte riktigt hur någon kunde godkänna den där sista. Det står ju t.o.m "på redaktionen"jag läste i tråden att KalphiteQ hade kopierat recensioner, och kollade på några han har "gjort"
Ähh, men det är ju rena beviset.
Nu måste admin ingripa, han måste bli bannad eller få varningar.
Detta är skam. <_<
kom ihåg att jag bara kollade på recensionera, dom senaste på ds forumet ;)
Ja men märker ni det ska ni anmälla det så dom får vad dom vill! :angry:
Varför skickade du in en Simpsons bild?
Dom dära Recesionerna känns vara kopierade.
↗ till inläggetJag frågade KalphiteQ varför han har kopierat 40 recensioner och fick svaret: "Jag visste inte att man inte fick kopiera"
Haha inte sant! Jag visste inte att man inte fick göra det eftersom det inte stog någonstans.
det står i lagen att man inte får kopiera någon annans saker. Jag tror att du vet det
(Från regeringen.se)
Framställningar i tal eller skrift, datorprogram, databaser, musikaliska och sceniska verk, bildkonstverk, byggnadskonst, brukskonst - liksom alla typer av andligt skapande av ett litterärt eller konstnärligt verk - är skyddade genom upphovsrättslagen. Lagen ger konstnärer, författare, kompositörer eller andra skapande personer rätt att bestämma över hur deras litterära eller konstnärliga verk ska användas.
För att ett alster ska anses vara ett verk måste det ha uppnått verkshöjd. Det innebär att verket ska visa upp originalitet eller individuell särprägel som ett resultat av upphovsmannens personliga skapande. Det är med andra ord upphovsmannens säregna sätt att uttrycka något som skyddas, inte de idéer eller fakta som verket kan innehålla.
En upphovsman har ekonomiska och ideella rättigheter till sitt verk. Rättigheterna avser verket både i dess ursprungliga form och när det finns tillgängligt i ändrad form (såsom en översättning eller bearbetning). Upphovsrätten varar under upphovsmannens livstid och 70 år efter hans eller hennes död.
Upphovsmannen har:
Ekonomiska rättigheter
- rätt att tillåta eller förbjuda mångfaldigande av verket, t.ex. fotokopiering eller annan kopiering.
- rätt att göra verket tillgängligt för allmänheten, dvs. att framföra verket offentligt, att visa det offentligt eller att sprida exemplar av verket.
Ideella rättigheter
- rätt att - i den omfattning och på sätt som god sed kräver - bli namngiven i samband med att verket utnyttjas.
- rätt till respekt för verket, dvs. att verket inte får ändras eller göras tillgängligt för allmänheten i en form eller i ett sammanhang som är kränkande för upphovsmannens litterära eller konstnärliga anseende eller egenart.
I vissa fall får man lov att använda verk utan hinder av det upphovsrättsliga skyddets ekonomiska rättigheter. De ideella rättigheterna ska däremot alltid iakttas. Exempelvis får man lov att citera ur offentliga verk, men ska då namnge källan. De ekonomiska rättigheterna kan också, till skillnad från de ideella, överlåtas på en annan person.
↗ till inläggetMen herre gud, sidorna har för f*n copyright, vet du vad det innebär ;)Jag frågade KalphiteQ varför han har kopierat 40 recensioner och fick svaret: "Jag visste inte att man inte fick kopiera"
Du kan till och med bötfällas..