Hoppa till innehåll

Vart Ligger Du, Politiskt?

excitebike90

Rekommendera inlägg

Hehehe nej jag har fortfarande inte sakt att invandrare inte ska kastas ut, om du läser igen så kan du läsa att jag sa att invandringen ska sänkas satt dom invavndrare som bor här får den hjälp dom behöver.

Ja, invandrare lever ibland på socialbidrag det är inget man behöver neka till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 61
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Perisoreus

Den mängd flyktingar Sverige tar emot är förfärligt liten om man ser till hur många som söker asyl i Sverige. De som invandrar gör det av fri vilja i jakt på gynnsamma arbetsmöjligheter el.dyl. Sverige skall inte minska på flyktingmottagandet, utan det är VISSA andra länder som bör öka (Danmark, Finland och Frankrike till exempel).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför ska vi vara lika dåliga som andra länder?

Ingen förtjänar döden för att den har blåst A-Kassan eller bidragen.

Sen har ni inte tänkt på en sak, invandrare har det mycket svårare och ta lån och hitta jobb.

Hade jag blivit erbjuden toalettstädning för 6000kr efterskatt, eller 8000kr i sossbidrag så hade jag tagit soss istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Varför bör Danmark, Finland och Frankrike öka? Om jag inte tar fel tar väl redan Frankrike in rätt så många invandrare?

Finland tar in lagom med invandrare och Danmark har jag inte några siffror på...

Frankrike TOG emot en fler flyktingar före Nicolas tid som president. Han har som mål att man inom EU bör få fram en gemensam rasistisk och männiksofientlig invandringspolitik. Danmark och Finland är oerhört snåla. Den typ av uttalanden man inom finsk politik får höra från "icke-rasistiska" partier (alla större partier i Finland är smygrasister som beklagar sig över situationen i länder med krig, men som absolut inte vill göra något för att hjälpa de civila som hamnar i kläm) är så chockerande att en svensk motsvarighet skulle få avgå. Danmark är en helt annan historia, där man faktiskt öppet säger sig vara främlingsfientliga, vilket kan anses vara bättre än den skenhelighet som framträder i Finland.

Det finns föreskrivit i diverse konventioner (Genèvekonventionen i första hand) att länder skall ta emot flyktingar. I detta sammanhang ställer man särskilt stort ansvar på västvärlden för vi har faktiskt de resurser som krävs för att säkerställa flyktingars rätt till ett skäligt liv. Därför bör Frankrike, Finland och Danmark ta sitt ansvar.

Redigerat av Perisoreus
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför bör Danmark, Finland och Frankrike öka? Om jag inte tar fel tar väl redan Frankrike in rätt så många invandrare?

Finland tar in lagom med invandrare och Danmark har jag inte några siffror på...

Frankrike TOG emot en fler flyktingar före Nicolas tid som president. Han har som mål att man inom EU bör få fram en gemensam rasistisk och männiksofientlig invandringspolitik. Danmark och Finland är oerhört snåla. Den typ av uttalanden man inom finsk politik får höra från "icke-rasistiska" partier (alla större partier i Finland är smygrasister som beklagar sig över situationen i länder med krig, men som absolut inte vill göra något för att hjälpa de civila som hamnar i kläm) är så chockerande att en svensk motsvarighet skulle få avgå. Danmark är en helt annan historia, där man faktiskt öppet säger sig vara främlingsfientliga, vilket kan anses vara bättre än den skenhelighet som framträder i Finland.

Det finns föreskrivit i diverse konventioner (Genèvekonventionen i första hand) att länder skall ta emot flyktingar. I detta sammanhang ställer man särskilt stort ansvar på västvärlden för vi har faktiskt de resurser som krävs för att säkerställa flyktingars rätt till ett skäligt liv. Därför bör Frankrike, Finland och Danmark ta sitt ansvar.

"Det finns föreskrivit i diverse konventioner (Genèvekonventionen i första hand) att länder skall ta emot flyktingar." Finland tar emot flyktingar, Genèvekonventionen beskriver nog inte att man ska ta in massvis med flyktingar... Finland är ett lyckat land men som ändå har rätt så hög arbetslöshet och finländarna ser nog att detta problem inte hjälps genom att ta emot stora mängder flyktingar. Arbetskraftsinvandrare kan däremot komma nästan helt fritt och det är bra, dessa kostar sen heller samhället inte så mycket då de flesta har pengar att köpa bostad osv. Bara för att man inte vill ta emot ofantliga mängder flyktingar är man inte rasist eller "smygrasist", ska man kalla dem för det bara för att de inte vill betala sina pengar i bidrag till flyktingar...?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att Miljöpartiet verkar bra. Sverige demokraterna är ioförsig ingen super- dålig idé, men deras synpunkter är lite för rasistiska. Jag tycker såhär: Man flyr från ett land där ens släkt blir förföljd och dödad. Sedan kommer man till Sverige för att starta om. Man söker asyl, men får inget svar, får svårt att hitta jobb, får ingen lägenhet. Då skulle man nog börja sno mat och saker från affären.

Jag säger defenitivt inte att det är bra, men det är ju på lång sikt rätt dumt att låta svenskar ha det bra, och utlänningar ha det dåligt.

Men tyvärr finns det dom som ljuger om detta, och det är ju inte bra.

Miljöpartiet är bra för deras åsikter om att värna om miljön.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finland tar in lagom med invandrare

Vad var det nu igen? 10 per år?

Lite allmän info om invandring, språk och religion i Finland.

År 2007 tog Finland emot 26,050 invandrare, långt över hälften av dessa var arbetskrafts invandrare.

Största invandringsgrupperna i Finland är från 1:a Ryssland, 2:a Estland, 3:a Sverige och 4:a Somalia.

De invandrare som kommit till Finland har också integrerats mycket bra i samhället, iallafall arbetskraftsinvandrarna (faktiskt bättre än integrationen i Sverige fungerat).

Finska och Svenska utgör 97,5% av alla finländares modersmål, Ryska som modersmål ca 0,8% och Estniska 0,3%.

82,5% av finlands befolkning tillhör Evangelisk-lutherska kyrkan, ca 15,1% är ateister och resten (ca 2,5%) är judar, muslimer, hinduister osv.

2,3% av Finlands befolkning består av invandrare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

"Det finns föreskrivit i diverse konventioner (Genèvekonventionen i första hand) att länder skall ta emot flyktingar." Finland tar emot flyktingar, Genèvekonventionen beskriver nog inte att man ska ta in massvis med flyktingar... Finland är ett lyckat land men som ändå har rätt så hög arbetslöshet och finländarna ser nog att detta problem inte hjälps genom att ta emot stora mängder flyktingar. Arbetskraftsinvandrare kan däremot komma nästan helt fritt och det är bra, dessa kostar sen heller samhället inte så mycket då de flesta har pengar att köpa bostad osv. Bara för att man inte vill ta emot ofantliga mängder flyktingar är man inte rasist eller "smygrasist", ska man kalla dem för det bara för att de inte vill betala sina pengar i bidrag till flyktingar...?

Enligt Genèvekonventionen skall ALLA som uppfyller kraven för att vara flykting erbjudas uppehållstillstånd. I detta hänseende är t.o.m. Sverige väldigt dåligt; massvis med flyktingar (som uppfyller kriterierna) nekas asyl av de minsta anledningar. Finland tar i praktiken emot bara kvotflyktingar som man är TVINGAD att ta emot. Sedan vill jag bara påpeka att flyktingar alltid är invandrare (om de erbjuds uppehållstillstånd), men att invandrare inte nödvändigtvis alltid är flyktingar. De frivilliga invandrarna är svåra att stoppa, för de har råd att flytta självmant och har oftast ett jobb i sikte. Finland beviljade år 2006 (den senaste statistiken jag kunnat ta del av) 1760 personer uppehållstillstånd. Jag skulle vilja påstå att den siffran är skandalöst låg.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Ja det är lite jämnfört med vad Sverige tar in men FORTFARANDE kan vi inte ta allt ihopa fatta det. Det blir inget bra av det, vi bör fokosera oss mer på invandrare som kommer in, inte bara släppa in folk och lägga dom i en hög och ruttna... jag ser ingen "kärlek" i det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Jag håller med om dig att vi bör satsa mer resurser på att flyktingar kan bli en del av samhället. De övriga invandrarna har som sagt frivilligt flyttat till Sverige, så de lär nog knappast behöva mer hjälp än de får i dag. I stället för att minska flyktingmottagandet, bör vi öka flyktingomhändertagandet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...