Hoppa till innehåll

En Fråga Om Hakkors...


ThePunisher
 Dela

Rekommendera inlägg

tjao.

 

 

jag tänkte göra en liten skojjig flashfilm med indiana jones : D

och ni som har sett filmena vet att det är nazister med i dom, så det tänkte jag också ha med ;p men jag vet itne riktigt om jag ska göra riktiga hakkors på deras kostymer :/

jag har hört att det finns lagar att man inte får göra hakkors och sånt...

SÅ jag vill bara höra mig för innan jag kanske lägger ut det på internet och så så att jag inte gör något olagligt :)

tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst alan.shalaji

Det finns absolut ingen lag om att man inte får ha hakkors. Fast många tror det eftersom dem flesta som har hakkors på sig slår ner invandrare och därför tror många att det är olagligt.

Hakkors var ju från början ett soltecken tills Hitler missbrukade det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tjao.

 

 

jag tänkte göra en liten skojjig flashfilm med indiana jones : D

och ni som har sett filmena vet att det är nazister med i dom, så det tänkte jag också ha med ;p men jag vet itne riktigt om jag ska göra riktiga hakkors på deras kostymer :/

jag har hört att det finns lagar att man inte får göra hakkors och sånt...

SÅ jag vill bara höra mig för innan jag kanske lägger ut det på internet och så så att jag inte gör något olagligt :)

tacksam för svar!

 

I sverige finns det ingen lag mot hakkors, men jag skulle nog ha undvikit det eftersom det kan vara stötande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns absolut ingen lag om att man inte får ha hakkors. Fast många tror det eftersom dem flesta som har hakkors på sig slår ner invandrare och därför tror många att det är olagligt.

Hakkors var ju från början ett soltecken tills Hitler missbrukade det.

 

 

du kan bli polisanmäld om du har det, för hets mot folkgrupp eller kränkning, vi jobbade om de i skolan för nån vecka sen xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Umbreon_Moon

Det är väl okej att du har hakkors, så länge du inte börjar typ skriva: " Ut med judarna" etc...

 

OBS: Jag är INGEN Nazist...

Redigerat av Umbreon_Moon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst newnameguy

Ska du ha hakkors så måste det vara ett vettigt syft(Film är helt ok), personerna får inte göra h-hälsningar eller säga kränkande saker.

Ska du göra det du berättar om är det nog ingen fara :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst newnameguy

Tips:

Om du skriver typ " Den här filmen är inte menad att stöta lr vara provocerande mot någon "

lr " Denna film innehåller tecken som kan vara stötande " innan

 

//philla

 

Mycket bra tips :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...