Gäst Umbreon_Moon Skrivet 13 April 2007 Rapport Dela Skrivet 13 April 2007 Är det lätt att lära? undrar, vore coolt att kunna lite ^^ Och hur mycket kostar ett trummset? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ninomi Skrivet 14 April 2007 Rapport Dela Skrivet 14 April 2007 Priset kan variera väldigt mycket. 10'000 - 100'000 tror jag i allafall. Trummor är inte så svårt att lära om man har bra taktkänsla. Min bror spelar trummor och därför har jag lärt mig litegrann. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boiuthh Skrivet 14 April 2007 Rapport Dela Skrivet 14 April 2007 Köper du begagnat kommer du lungt ner på 2-3000kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 14 April 2007 Rapport Dela Skrivet 14 April 2007 (redigerat) Det är svårt och kanske tråkigt i början. Speciellt om du spelar för lärare för första året får du bara använda virveltrumman. Andra året börjar man med helt trumset, det är mycket roligare. Soms sagt det blir lättare att lära sig om du har bra taktkänsla o.s.v. Tänk på att desto duktigare du är desto roligare blir det att spela. Ett begagnat kostar nog ett par tusen, köper du däremot ett nytt beror det på vilket märke det är. Märken som t.ex. Pearl och Tama är mycket dyra, medan det finns billigare som Power Craft och Premier. Samma sak gälelr cymbaler och baskaggar. Lycka till! Redigerat 14 April 2007 av Ripto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 15 April 2007 Rapport Dela Skrivet 15 April 2007 Ok, tack för alla svar :) Får se hur det går... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
citrusfrukt Skrivet 15 April 2007 Rapport Dela Skrivet 15 April 2007 Som med de flesta kompinstrument är de lätta att lära sig, men svåra att bemästra fullt ut. Du kan ju redan nu börja träna din simultanförmåga, för det kommer du behöva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 16 April 2007 Rapport Dela Skrivet 16 April 2007 Som med de flesta kompinstrument är de lätta att lära sig, men svåra att bemästra fullt ut. Du kan ju redan nu börja träna din simultanförmåga, för det kommer du behöva. vad menar du, vad är simulantförmåga? ^^ hur tränar man den?Är det när man gör olika saker samtidigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 16 April 2007 Rapport Dela Skrivet 16 April 2007 Ja det är det. Sit och trumma med händerna eller nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.