Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

tjena

Jag har en helt ny roxon sm

Idag när jag körde så låste sig bromsen i broms läget och tack vare det tog det mig 20 minuter att åka en sträcka som brukar ta 2.5 !!!

vad kan ha orskakat låsningen ??

OBS det var bakbromsen ( fotbromsen )

Har fått svaret jag vill ha!

men skriv gärna ändå...

Redigerat av philla kotte
Skrivet (redigerat)

du kanske hade foten på fotbromsen utan att tänka på det?

Och hur fasen kan bakhjulet låsa sig och du fortsätter köra? det e ju liksom bakdäcket som driver... så det kan ju knappast fortsätta driva om bakdäcket låste sig..

Och varför fortsätter du köra när du märker att det e nått som e fel med bromsen? stannar man inte och kollar?.

Men det e nog nått glapp nånstans..

Redigerat av Cryo
Skrivet

Kan va styrpinnen som hackat upp sig. När du trampar på bromspedalen så trycker den där pinnen upp en sak och den kan ju hängt sig.

Om det inte är det o bakhjulet låser sig så kan den ju ha skurit men det är nog ej så troligt.

Ta isär bromsoket där bak o kika lite bromsa dock inte när du har plockat av det för då trycker du ut kolvarna och då måste du lufta bromssystemet och det är både tidsödande och tråkigt.

Skrivet

ljulet låste sig inte men höll emot...

trodde det var motorn så jag försökte bara ta mig hem och sen kom vi på att bromsen låg på och PAPPA fixade det ;P

e sååå glad för den går bra

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...