Hoppa till innehåll

Tryckte På "lost Password" :p

Gäst newnameguy

Rekommendera inlägg

Gäst newnameguy

Yupp, har en brevvän(stavning) i USA.

Och såklart är jag ganska nyfiken och kollar upp hur säkert lösen han har... -.-

Fast instället som det brukar bli (för mig), så står det att begäran har skickats till support eller nått. Och att jag kommer att få ett nytt lösen. Jag tänker OMG! Vad ska jag göra :o Kommer jag att bli polisanmäld? :o

Detta hände på Epals. Jag ville faktiskt hjälpa Ryan, ärligt talat asså...

Redigerat av TheExecutor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mujo

Ja, jag hade gömt mig i en jordkällare någonstans i minst 30 år.. Det tar nog ett tag innan Ryan släpper dethär. Spring och göm dig och berätta det för sjutton inte för fler!

Skämt åsido: Jag fattar inte vad du menar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst newnameguy

OK, jag gick in på epals. Tryckte av ren nyfikenhet på lost password. Skrev in Ryan's epals(email) och tryckte på recover... Jag tror inte sånt polisanmäls, men jag vill veta om detta kommer att få konsekvenser :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst newnameguy

Haft en dålig dag, och min hjärna går på lågvarv.

Tack Mujo... du kan ju bli min privata psykiatriker(typ psykolog eller nått.)(stavning). =) Men Ryan har ju "GLÖMT SITT LÖSEN"... Hur kan HAN då få ett email? Det är väl hans läskiga lärare som kommer att få det?

Redigerat av TheExecutor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mujo

Haft en dålig dag, och min hjärna går på lågvarv.

Tack Mujo... du kan ju bli min privata psykiatriker(typ psykolog eller nått.)(stavning). =) Men Ryan har ju "GLÖMT SITT LÖSEN"... Hur kan HAN då få ett email? Det är väl han läskiga lärare som kommer att få det?

Nu har jag ingen aning om vad Epals är, men så funkar det på andra ställen, är detta någon sida där läraren har registrerat ett konto till varje elev i klassen så är det läraren som kommer få det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mujo

Fråga Ryan om han glömt sitt lösenord, Ryan kommer svara: Nej, mitt minne är klart som korvspad (fast på engelska =) ). Läraren kommer säga: Någon har iallafall skickat efter ett nytt lösenord till dig, här är det xxxxxxx.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst newnameguy

=) Tack Mujo, du är personen som alltid har stöttat mig :)

(Även förut faktiskt) Men vad händer om den är elak och vill spåra mig? Jag gick in på min router och bytte ip direkt efter jag gjort det :P

Redigerat av TheExecutor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mujo

Shit vad du nojjar. Om den är elak och spårar dig så kommer han få reda på att det var en svensk och Ryan kommer misstänka dig, han skickar ett mail och frågar varför du gjorde det, och du ljuger ihop en bra historia.

EDIT: Förr också? :huh:

Redigerat av Mujo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst newnameguy

Ok, tack så mycket.

Men vad händer om...

... näää, jag skojade bara :P

EDIT: P.S. Är detta olagligt?

Redigerat av TheExecutor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mujo

Jag skulle gissa på att försöka få tag i någon annans lösenord går under rubriken Dataintrång, som enligt Brottsbalken kapitel fyra leder till:

"9 c § Den som i annat fall än som sägs i 8 och 9 §§ olovligen bereder sig tillgång till upptagning för automatisk databehandling eller olovligen ändrar eller utplånar eller i register för in sådan upptagning döms för dataintrång till böter eller fängelse i högst två år. Med upptagning avses härvid även uppgifter som är under befordran via elektroniskt eller annat liknande hjälpmedel för att användas för automatisk databehandling."

http://rixlex.riksdagen.se/htbin/thw?%24%7...7D=format%3DTHW

MEN, att detta skulle göra dig till en brottsling har jag svårt att tro, när det gäller en 14-åring som försökt få tag på en kompis lösenord på en brevkompissida så tror jag polisen ser mellan väldigt smala fingrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...