Hoppa till innehåll

Fixa Till Bra Sångröst?


Gäst Youx
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Youx

Hej ja tycker tycker om å sjunga lite men inte blands folk för jag har så usel sångröst!! om ni hart talas om Basshunter han sjunger skitfult men han har gjort om sin röst på datorn så det låter någotlunda finns det nåt program inte inte kostar över 500?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mega93

Det finns inget program för att magiskt göra din röst bättre. Som alla sångare får du helt enkelt skaffa en sångcoach isåfall :P

 

Finns säkert program för att förbättra lite.

Redigerat av Mega93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jorå, det finns visst program för att magiskt göra din sång bättre. Inte för under 500 dock. Cubase är väl det mest kända, där kan du bl.a. gå in och i detalj exakt justera tonhöjden av varje ord du sjunger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jorå, det finns visst program för att magiskt göra din sång bättre. Inte för under 500 dock. Cubase är väl det mest kända, där kan du bl.a. gå in och i detalj exakt justera tonhöjden av varje ord du sjunger.

 

jepp, det stämmer. det finnd nog rätt många program som är till för att fixa till sången. Men jag har då hittils inte sett något billigt program.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ni någonsin testat ett sånt program? Inge vidare.

 

Ja, jag har gjort det. Dock har jag bara provat de funktionerna på ljud från ett piano men principen är samma. Gäller att veta vad man gör bara, någon "Gör min sångröst underbar" -knapp finns det ju inte direkt ;)...

Men om man verkligen vet vad man gör kan man ju få t.ex. Bubbles, t.A.T.u, Enrico Iglaceas (stavning?) att låta riktigt hyfsat även om de inte kan sjunga. Frågan är vad som går fortast - lära sig Cubase eller lära sig sjunga? :)

 

http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=19190

 

För övrigt så ska inte trådar låsas bara för att frågan är besvarad, skrevs en klistrad tråd om det i fuska.se för typ jättelänge sedan.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För tondövt folk (som min syrra. seriöst.) är det nog lättade med Cubase. Men annars är det typ bättre med att bara lära sig. Somliga har talang somliga borde ge upp.

Min mossa tycker att jag har fin sång röst men jag hatar alltså verkligen HATAR att sjunga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...