123spill Skrivet 16 Maj 2007 Rapport Skrivet 16 Maj 2007 För ett tag sen så lånade jag Half-Life Generation av en kompis. Han hade köpt det rätt så nyligen och han hade ej aktiverat det på steam men jag gjorde det. Och sen så lämnade jag tillbaka det till han. Och eftersom man inte kan ha samma "cd-nycklar" på flera konton så fick han mitt. Men när han loggar in där så är spelen där. Och på steams hemsida så står det att spelen inte är "låsta" till datorn utan till kontot. Så vad är felet? Tacksam för hjälp :) Citera
Vitdom Skrivet 16 Maj 2007 Rapport Skrivet 16 Maj 2007 För ett tag sen så lånade jag Half-Life Generation av en kompis. Han hade köpt det rätt så nyligen och han hade ej aktiverat det på steam men jag gjorde det. Och sen så lämnade jag tillbaka det till han. Och eftersom man inte kan ha samma "cd-nycklar" på flera konton så fick han mitt. Men när han loggar in där så är spelen där. Och på steams hemsida så står det att spelen inte är "låsta" till datorn utan till kontot. Så vad är felet? Tacksam för hjälp :) jo, såhär är det, man registrerar spelet på sitt steam konto, inte till datorn, detta gör att man kan ladda hem steam på en annan dator och spela sina spel där om man har ett steamkonto med registrerade spel. Man kan dock inte spela på samma steamkonto samtidigt som en annan, den ena måste logga ut först.(jag tror det går att köra lan med offline mode! då behöver inte båda ha spelet ;) ) Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.