Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Funderar på att köpa ett DS men skulle då vilja kunna se på film, lyssna på musik o.s.v.

Men måste man ha ett R4,extremecard eller liknade eller räcker det med att ha ett miniSD att lagra filerna på?

Skrivet

Vet inte ens ifall dsen är kapabel till att spela upp film. Det kanse finns nån grej som gör det till den men själva konsollen kan inte det tror jag.

Skrivet

Jo det går att se film, se på bilder och lyssna på musik på den men jag tror man behöver ett kort till den

Skrivet

Det finns ett kort som funkar som MP3 tror jag men jag visste inte att man kunde kolla på film. Isåfall måste man ha något special kort, för det går inte med vanligt SD-kort iaf.

Skrivet (redigerat)

först behöver du ett kort, som R4, sen en microSD.

Det går att ha filmer & musik, men för filmer behöver filmen vara i ett specialformat

Redigerat av Ray2704
Skrivet

Funderar på att köpa ett DS men skulle då vilja kunna se på film, lyssna på musik o.s.v.

Men måste man ha ett R4,extremecard eller liknade eller räcker det med att ha ett miniSD att lagra filerna på?

DS kan inte läsa ett SDminikort själv, man behöver ett kort till det. Det finns en massa slags kort som R4, M3 och så vidare. Det du måste göra är att kolla upp så att kortet verkligen kan göra så att din DS kan spela upp filmer.

Personligen rekomenderar jag DS-Xtreme Media Enhancer, som har inbyggt minne och kopplas till datorn med en usb-kabel. Den finns i två storlekar, 1GB (eller 4Gbit) och 4GB (eller 16Gbit.) Om du nu ska kolla på film så är det bättre att ha 4GBskortet annars får man inte plats med så mycket. Du kan kolla på olika kort på Den Här sidan.

• 2 veckor senare...
  • Skapa ny...