Zan Skrivet 27 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2007 Funderar på att köpa ett DS men skulle då vilja kunna se på film, lyssna på musik o.s.v. Men måste man ha ett R4,extremecard eller liknade eller räcker det med att ha ett miniSD att lagra filerna på? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
oddy Skrivet 27 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2007 Vet inte ens ifall dsen är kapabel till att spela upp film. Det kanse finns nån grej som gör det till den men själva konsollen kan inte det tror jag. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zan Skrivet 28 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2007 Jo det går att se film, se på bilder och lyssna på musik på den men jag tror man behöver ett kort till den Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
oddy Skrivet 28 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2007 Visste inte jag måste jag kolla upp. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lizem Skrivet 30 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2007 Det finns ett kort som funkar som MP3 tror jag men jag visste inte att man kunde kolla på film. Isåfall måste man ha något special kort, för det går inte med vanligt SD-kort iaf. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zan Skrivet 31 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2007 Okej. tänkte väl att man måste ha ett kort. Det finns ett som hetet R4 som kostar 400kr. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ray2704 Skrivet 31 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2007 (redigerat) först behöver du ett kort, som R4, sen en microSD. Det går att ha filmer & musik, men för filmer behöver filmen vara i ett specialformat Redigerat 31 Maj 2007 av Ray2704 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 2 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2007 Funderar på att köpa ett DS men skulle då vilja kunna se på film, lyssna på musik o.s.v. Men måste man ha ett R4,extremecard eller liknade eller räcker det med att ha ett miniSD att lagra filerna på? DS kan inte läsa ett SDminikort själv, man behöver ett kort till det. Det finns en massa slags kort som R4, M3 och så vidare. Det du måste göra är att kolla upp så att kortet verkligen kan göra så att din DS kan spela upp filmer. Personligen rekomenderar jag DS-Xtreme Media Enhancer, som har inbyggt minne och kopplas till datorn med en usb-kabel. Den finns i två storlekar, 1GB (eller 4Gbit) och 4GB (eller 16Gbit.) Om du nu ska kolla på film så är det bättre att ha 4GBskortet annars får man inte plats med så mycket. Du kan kolla på olika kort på Den Här sidan. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Greeneck Skrivet 11 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2007 Jag köpte detta paketet: http://www.rejoy.se/nds-m3-pro-mini-sd-pas...d-3-p-1363.html (Hade redan sd-kort!) och det funkar bra. :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
klister92 Skrivet 13 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2007 Allting sammanlagt kostar väldigt mycket för att det ska fungera. Nästan mer än konsolen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg