Hoppa till innehåll

Xbox Live

Gäst rivers

Rekommendera inlägg

Gäst rivers

I den här inlägget vill jag helst bara ha hjälp av dem som VET HUR MAN SKA GÖRA, ni behöver inte posta länkar till nån hemsida eller nåt sånt

Hej!

Jag har länge försökt koppla upp min 360 till Live Marketplace. Men det har inte fungerat. Jag har ett ADSL-modem (heter det så?) ett Zyxel Prestige 600 series. Från den apparaten (se bilden nedan) går det en röd kabel till datorn. Sen går det en svart mindre sladd från strömuttaget till Zyxel-apparaten. Det jag provat är att ta bort den röda kabeln från ADSL-modemet och i det intaget där den suttit, har jag satt in den Ethernet-kabel som tillhör Xbox 360:n. Den andra änden av Xbox 360-Ethernet Kabeln sätter jag in i 360:n. Sen sätter jag igång 360:n. Och går in på Test (där man testar uppkopplingen i 360 Menyn), men får bara ett felmeddelande. Vad gör jag för fel? Vad bör göras?

http://www.kenming.idv.tw/media/adsl_modem_01.jpg

http://www.library.siue.edu/stc/5_test_live_connection.jpg

Ps. Jag har ett LIVE-konto, så det kan inte vara det som är felet...

Ps2. Jag har nu skrivit in allt manuellt. Och det är de rätta adresserna. Jag får först "Wired" på Network Adapter, men på IP Address får jag Failure. Vad jobbigt det här är!

Redigerat av rivers
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade också det felet innan... Om jag hade samma problem så kommer det ett felmeddelande till IP adressen. Jag kommer inte riktigt ihåg hur du löser det men pröva dra ut ADSL-modemet från strömen och sen koppla in den igen efter 2-3 minuter.. Men lösningen till detta problemet (om du har samma problem som jag hade) är att byta IP adressen. Om jag kiommer ihåg hur man gör så lovar jag o skriva det här

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst rivers

Japp, jag provade det och då funkade det, lite grann i alla fall. Den hittar numera IP Addressen men steget efter, dvs DNS-server (tror jag det heter) hittar den inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilken internetleverantör har du? Enligt Xbox.com stöder inte alla leverantörer direktuppkoppling, från Xboxet till modemet. Några exempel på leverantörer som stöder detta är: Bredbandsbolaget, Tele2, Telenordia och Bostream.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja + att ADSL-modemet kan bara kopplas in i en maskinvara så att varje gång du kopplar in den till datan o till xboxen igen kommer det problemet att uppstå.. Så det bästa du kan göra är att köpa en trådlös router.. Med den kan du både surfa trådlöst och med sladd fast den har 4 eller 5 kopplingar så du kan surfa på fler maskinvaror samtidigt. Men lösning till detta problemet är nog att du behöver en Router

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...