Hoppa till innehåll

Cod2 Server?

Raptomex

Rekommendera inlägg

Tja, jag har en server på cod2, men jag kör med det vanliga adminstrativ delen, allså med att använda voite, för att kunna kicka och byta bana, innan så körde jag med konsollen, men det var för krångligt, och det med att använda voite, är att man kan inte kicka eller bytra direkt då för att då måste de andra rösta också, jag har testat med att stänga av allowe voit, men då blev serverns ping upp till 120, jag vill ju helst ha den vid 50-90.

Men sen så fick jag reda på ett program som heter Rcon, ett spel adminstrativ, som man tydligen laddar ner, och installerar, sedan via den så ändrar man serverns grejer, banor å sånt.

Men är Rcon gratis, tror ni att det är bra, och att det inte höjer pingen på servern?

Redigerat av Scorpions
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, byt till R-con, det är mycket bättre, och helt gratis.

Och sen så kan du ju skaffa clancon också, men då måste du ha en clancon server..

Men om du ska ha R-con så måste öppna din server konsol, sedan på passwords, då ser du att det står -/R-con"password""

Eller först så måste du installera sen registrera din server på r-con genom att skriva in serverns namn ocH IP.

Men i konsollen där det står:

-/R-con"password""

ändra det till:

-/R-con"password" ditt lösen"

-/Install server"din SERVER IP"

-/activ ip/recon"Start 12 sec"

Så var det klart, Pm mig om du vill veta mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det var ju mycket bättre :P

Men det tar son tid när man ska logga in på R-con, kan man ändra det?

Och sen i spelet när man ska ex.kicka en då står det bara i spelet:

R-con:

R-con<<< det står inte att jag kickade en, hur ändrar jag det ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, men logga in på R-con, innan du går in på din server, för att annars så måste servern ladda R-con.

Sen det med färger, gå in på options, sen scriptar du bara på alla altenativ, du vet dom hära Changing map, och sånt.

Sätt en färg på dom bara genom att göra så här före bokstäverna ^1 1-0.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...