Pachu Skrivet 7 Februari 2008 Rapport Skrivet 7 Februari 2008 Tjabba.Jo jag undrar en sak. Jag har som sakt router Speed Touch, Ja det är så namnet står på framsidan, Annars såg jag tompson v6 på ett klister märke.. Aja men iallafall.. Jag har varit inkopplad förut och det gick helt okej.. Men nu när jag har bytt internet till Glocal Net så är det trådlöst. Men det verkar inte funka. Först började jag med att lägga in kabeln i trådlösa routern där det ståg Enthernet för att koppla in med "Wired" , Det gick visst helt gallant. Men vid online spelande med Medal Of Honor: Heroes 2 när man just skulle försöka logga in i ett spel så stog det först när spelet kom fram "Disconnectet". Det funkade ialalfall att skapa game och gå in på andra online funktioner. Konstigt! Men sen när jag skulle pröva med att koppla in trådlöst, Allså ta bort kabeln och lägga in lilla trådlösa saken, Så funkar det med "Acces point" Och sen kommer jag fram till alla mina internet anslutnings val, Jag tar "Glocal net wireless" och sen måste man välja en krypterings nyckel, Som sagt vet jag inte vad den är och bara kör contined , Som sagt kommer jag inte fram. Min fråga är vad som är fel? Och om man nu ska skriva in krypterings nyckeln var finns den? På routern? På datorn? Var på datorn? Citera
KaramellKing Skrivet 10 Februari 2008 Rapport Skrivet 10 Februari 2008 Tjabba.Jo jag undrar en sak. Jag har som sakt router Speed Touch, Ja det är så namnet står på framsidan, Annars såg jag tompson v6 på ett klister märke.. Aja men iallafall.. Jag har varit inkopplad förut och det gick helt okej.. Men nu när jag har bytt internet till Glocal Net så är det trådlöst. Men det verkar inte funka. Först började jag med att lägga in kabeln i trådlösa routern där det ståg Enthernet för att koppla in med "Wired" , Det gick visst helt gallant. Men vid online spelande med Medal Of Honor: Heroes 2 när man just skulle försöka logga in i ett spel så stog det först när spelet kom fram "Disconnectet". Det funkade ialalfall att skapa game och gå in på andra online funktioner. Konstigt! Men sen när jag skulle pröva med att koppla in trådlöst, Allså ta bort kabeln och lägga in lilla trådlösa saken, Så funkar det med "Acces point" Och sen kommer jag fram till alla mina internet anslutnings val, Jag tar "Glocal net wireless" och sen måste man välja en krypterings nyckel, Som sagt vet jag inte vad den är och bara kör contined , Som sagt kommer jag inte fram. Min fråga är vad som är fel? Och om man nu ska skriva in krypterings nyckeln var finns den? På routern? På datorn? Var på datorn? Du går in på routerns ip,och om det kommer fram nåt lösenord så skriv admin,1234 eller nåt liknande.Testa och lämna det blankt också,Sen så står säkert nyckeln där. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.