💬
Logga in
Fuska.se

Webbspel/textbaserat

21 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #1

Jo, jag undrar om någon vill göra ett webbspel/textbaserat spel på internet med mig. Jag kan i stort sett ingenting om php/mySQL och det men om nån har en click and play engine till textbaserade spel skulle jag bli glad....

Måste också lägga till att ni måste adda min msn före eller efter ni har blivit godkända, för att prata mera om vad ni kan och dylikt.

Behöver:

Php-Kodare 3 - Kvar: 3

mySQL-workers 2 - Kvar: 2

XHTML/HTML-Kodare 5 - Kvar 4 - Anställda: SoftTower

Vanliga mods 5 - Kvar: 5

Operatörer/Admins 2 - Kvar: 1 - Anställda - SoftTower

Kontakt mail:[email protected]

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis Ultra Fuskare

Jag är med ... under här ser du vad jag kan göra..

XHTML/HTML-Kodare

Operatörer/Admins

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #3

Accepterat.

Nivå 6 · Fuskare

Har tyvärr annat för mig just nu så jag kan inte hjälpa till.

Vill bara fråga hur du tänker när du bara söker 3 php-kodare men 5 html-kodare. Visst är det bra att ha båda, men de där siffrorna känns så ojämna. PHP är mer avancerat och borde därför kräva flera. Dessutom brukar de som kan PHP kunna HTML.

Oftast kan en som kan PHP även HTML, CSS och (My)SQL. Det är väl bara mods eller admins som inte behöver kunna något om det.

Du borde kunna slå ihop PHP och MySQL till en enda och säga att du vill ha 3 såna ;)

Nivå 5 · Fuskare

Jag kan nog vara mod om det är vanliga mod typen som bannar hindrar spamm och annat skit.

Nivå 0 · Nykomling

Skulle kunna tänka mig vara med. Kan rätt bra om Photoshop och bilder i övrigt. Annars så kan jag lite PHP och HTL och CSS och MYSQL. Lite av varje :P

Sign me UP!

30 Jun 2007
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #7
↗ till inlägget

Har tyvärr annat för mig just nu så jag kan inte hjälpa till.

Vill bara fråga hur du tänker när du bara söker 3 php-kodare men 5 html-kodare. Visst är det bra att ha båda, men de där siffrorna känns så ojämna. PHP är mer avancerat och borde därför kräva flera. Dessutom brukar de som kan PHP kunna HTML.

Oftast kan en som kan PHP även HTML, CSS och (My)SQL. Det är väl bara mods eller admins som inte behöver kunna något om det.

Du borde kunna slå ihop PHP och MySQL till en enda och säga att du vill ha 3 såna ;)

Jag tänkte inte på det faktiskt.

Men det skulle väl gå.

Behöver även någon som är kunnig i databaser.

Jag kan vara en vanlig mod, kan lite om Html sen kan jag göra ett forum till spelet också,

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #9

Vet du varför det ska finnas så många php kodare Youx? Ett forum är baserat på php.

Nivå 16 · Legendfuskare

jag vill gärna var med kan HTML, vi har pratat på msn :) ska inte alla som är med & gör spelet vara mods?

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #11

Jo, men dom är redan inräknade

1 Jul 2007
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag tänkte inte på det faktiskt.

Men det skulle väl gå.

Behöver även någon som är kunnig i databaser.

MySQL är en databas.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #13

Haha, såklart... Men en som är KUNNIG.

Jag vet mycket väl att mySQL är en databas.

14 Jul 2007
Nivå 3 · Lärling

Mig kanske?

Kolla in mina skills i textbaserade spel (gjorde det på 5 min):

http://triosproductions.100mbps.se/spel.php

29 Jul 2007
Nivå 0 · Nykomling

Om du någon gång skulle behöva en Support/moderator som kan erbjuda teknisk support till användare.

Så finns jag här.

Jag är nämligen en sorts Support på ett annat webbspel. (Textbaserat)

www.Impulse.nu - The battle for power

BLI GÄRNA MEDLEM !!

Btw, jag är skillad i Adobe Photoshop.

Som du behöver en logga (banner) eller något likande så [email protected].

Senast ändrad:

31 Jul 2007
Nivå 5 · Fuskare

Men kevin .. jag är ju med :( vrf skriver du inte in mig , jag är typ en av varje :D

Skriv upp mig på allting :D masterbrain!

1 Aug 2007
Nivå 3 · Lärling

Det skulle vara intressant om ni skrev ett inlägg när ni börjat.

2 Aug 2007
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Jo, jag undrar om någon vill göra ett webbspel/textbaserat spel på internet med mig. Jag kan i stort sett ingenting om php/mySQL och det men om nån har en click and play engine till textbaserade spel skulle jag bli glad....

Måste också lägga till att ni måste adda min msn före eller efter ni har blivit godkända, för att prata mera om vad ni kan och dylikt.

Behöver:

Php-Kodare 3 - Kvar: 3

mySQL-workers 2 - Kvar: 2

XHTML/HTML-Kodare 5 - Kvar 4 - Anställda: SoftTower

Vanliga mods 5 - Kvar: 5

Operatörer/Admins 2 - Kvar: 1 - Anställda - SoftTower

Kontakt mail:[email protected]

Varför måste alla överdriva..

För det första, 1 PHP kodare behövs bara. (Ni ska ju inte göra ett spel på 1000 sidor.)

För det andra, PHP kodaren fixar med MySQL.

Tredje, Vad ska du med XHTML till? & PHP kodaren kan nog de mesta inom HTML.

Vanliga mods? Kommer spelet ens släppas?

Operatörer/Admins? Behövs väl bara 1 admin som är projektledare.

btw, så tror jag inte det finns ngt click and play engine eftersom det inte behövs ngn motor till det.

Nivå 3 · Lärling

Det har ju varit flera andra som startat sådana här trådar. Vad jag vet så har inget sådant projekt kommit igång.

Om man sen ska starta projektet så borde man ju ha lite kunskaper inom php, sql och html (man lär sig faktiskt html först, innan man börjar med serverscripting). Om man kan php, sql så vet man att php, sql och html hör till samma grupp. Alltså skulle det duga med en eller två kodare som är admins. Bättre än att vara fyra och chatta över msn...

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling

Kan va mod och jag är inte så skillad i photo men kan lite

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in