0013 Skrivet 1 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2004 hur får man alla Medalions(Quake, Bombs och Ehter) Och hur kommer man in i templet där den sjätte kristallen finns? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zorro Skrivet 1 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2004 hur i hela sjutton ska jag veta det??? skoja bara har itte spelet... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 2 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2004 (redigerat) Skriv inte om du inte har ett någorlunda vettigt svar!!! OK, drar fram den gamla slitna guiden på svenska som ligger i skåpet... Först och främst, se till att ha den där boken som du redan har om du letar efter sjätte kristallen. Använd boken framför de där stora bokgrejerna för att få medaljongen. Medaljongerna hittar du: Quake: genom att kasta en skylt i stencirkeln norr om Dark Palace Bombos: Genom att resa från Dark World och hamna på en avsats vid öknen i Light World, där den stora bokgrejen finns. Ether: På toppen av Death Mountain, strax väster om Heras Tower. *hoppsan får visst ändra lite här, glömde 6:e grottan...* OK, tror att du menar den ute i issjön i sydöstra Dark World. Ta dig dit i Light World och simma ut till ön i mitten, lyft på stenen mitt på ön och kliv i varpplattan så hamnar du vid ingången! Redigerat 2 Mars 2004 av Chihuahua Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 2 Mars 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2004 I träsket/öknen är 6:e. Föresten kan du beskriva lite tydligare om medlajongerna Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 2 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2004 Förlåt då. Här är en MER detaljerad förklaring: Det finns ett slags statyer som liknar stora gröna böcker, två stycken i Light World. När man använder boken framför dem, alltså väljer den gröna boken, tror den heter Mudoras bok eller nåt, och använder den framför boken, så får man medaljongen. Du hittar Ether i Light World, berget kallat Death Mountain, alldeles längst uppe på toppen, nära Heras Tower, där du träffade Moldormen, den stora ormen, ok? Hängt med så långt? Bra, då går du INTE in i tornet utan går åt väst, alltså vänster, bara en liten bit så ser du en bro uppe till vänster, nästan i övre vänstra hörnet, typ. Gå till bron. Gå över bron. Snart ser du en sån där staty-bok, förlåt att jag inte vet vad de heter, ska smiska mig själv lite för det. Använd Mudoras Bok framför den, du vet genom att trycka på Y-knappen. Bombos finns intill öknen i Light World. Exakt hur du gör minns jag inte, men jag ska försöka förklara, ok? Du måste gå till Dark World, och gå till området strax sydväst = vänster och lite nedanför huset där man säljer bomber och där Link har sitt hus i Light World. Gå så långt mot träsket du kan, som ligger på samma ställe som öknen i Light World, men snart inser du att det inte går längre eftersom det kommer berg i vägen. Då går du runt lite där tills du hittar en cirkel, alltså en ring, av blommor - ja, blommor - och ställer dig i den. Använd nu spegeln du fick av gubben uppe i bergen i Light World, honom som du hittade i grottorna, så att du reser till Light World. Nu om jag minns rätt ska du stå på en kulle strax öster = höger om öknen. Hade jag fel, åk tillbaka till Dark World och fortsätt med spegeln tills du hamnar rätt. I alla fall, så ska du hamna på en kulle, och om du går vänster en bit så hittar du en sån där staty-bok-grej. Quake får du av en fisk (den ser iaf ut som en fisk) i Dark World. Alltså, utgå från Dark World. Då går du till samma ställe som häxans hus finns i Light World och fortsätter längs med vägen tills du kommer till en massa vatten, en cirkel = ring av sten, och en skylt. Lyft upp skylten och kasta den i cirkeln. Nu kommer en fisk ploppa upp och ge dig medaljongen. Du kommer in i träskpalatset genom att först skaffa flöjten och ankan och använda den för att flyga till den där avsatsen vid öknen där det finns två stenar. Lyft upp den högra, kliv i portalen och res på så vis till Dark World. Nu står du alldeles ovanför träsket, så bara hoppa ner och ta dig till ingången till palatset. Nu ser du en bild på Ether tror jag, eller nån annan av medaljongerna. Se iaf till att ha alla nu, de är användbara. Ställ dig på bilden av medaljongen och använd just den medaljongen annars funkar det inte. Nu ska ingången öppnas. Nu har jag värk i fingrarna, så jag hoppas att du förstod vad jag menade. Ps. Bombos stavas inte Bombs, och Ether stavas inte Ehter Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 2 Mars 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2004 Ja tackar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg