teoflopp93 Skrivet 5 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2007 (redigerat) ]någon som vet hur man gör en egen server som man kan lägga ut på nätet??? :unsure: Redigerat 5 Juli 2007 av teoflopp93 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 5 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2007 Pröva min guide. http://www.fuska.se/forum/En_Guide_Till_Cs...ver-t62416.html Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
teoflopp93 Skrivet 6 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2007 Pröva min guide. http://www.fuska.se/forum/En_Guide_Till_Cs...ver-t62416.html den funkar ju inte!!! min kompis o ja har testat allt! plz hjälp! :( Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sbgmaffia Skrivet 10 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2007 (redigerat) ok vill du ha hjälp gör så hära för att skapa en counter strike source server Steg 1 Först ska vi ta och skaffa HldsUpdateTool. Med HldsUpdateTool kan vi ladda ner SRCDS (source dedicated server nånting), detta låter oss köra servern utan steam. Att köra servern från steam är inget populärt, dels för att det ökar lagg samt att det tar längre tid att starta upp servern. Ladda ner HldsUpdateTool click här Klicka bara på "Click To Download". Spara filen på skrivbordet. Dubbelklicka på filen och installera (I denna guide har jag installerat den i "C:\HLServer" så jag rekomenderar dig att göra detsamma). Steg 2 Klicka på Start> Kör> Skriv "cmd" utan " och klicka OK. Nu skriver du cd .. och trycker enter. OBS, lägg märke till att det är ett mellanrum mellan cd och de två punkterna. Nu skriver du CODE cd c:\HLServer och trycker enter. Detta "sätter" oss i HLServer mappen så att säga. Nu skriver du HldsUpdateTool.exe -command update -game "Counter-Strike Source" -dir . och trycker enter. Detta borde starta nerladdningen av scrds. Se till att du inte har nån brandvägg som blockerar eller liknande. Efter ca 1-2 timmar (beroende på din internet hastighet) borde det stå "HLDSUpdateTool has been fully updated". Innan du kan skapa en server måste vi "konfigurera" den. Skapa en genväg av SRCDS, högerklicka på genvägen och välj "Egenskaper". I rutan "Mål", lägg till -game cstrike Nu borde det se ut ungefär såhär i rutan mål C:\HLServer\srcds.exe -game cstrike installera Metamod Steg 1 Nu ska vi installera metamod, vilket låter dig installera plugins på din server. Först laddar du hem metamod installer: clicka här Det tar lite tid innan nerladdningen startar men länken fungerar iaf. Steg 2 Nu installerar du metamod. Välj "Select mod directory" och fortsätt. Nu bläddrar du in i mappen c:\HLServer\ och klickar en gång på mappen "cstrike" så den markeras. Klicka OK och Next. NU borde metamod installeras. Högerklicka nu på genvägen till SRCDS och välj "Egenskaper". I rutan "Mål", lägg till -dll cstrike\addons\metamod\dlls\metamod.dll Nu borde det alltså se ut såhär C:\HLServer\srcds.exe -game cstrike -dll cstrike\addons\metamod\dlls\metamod.dll Klicka OK och du är färdig. Starta servern och i consolen skriver du meta version Om allt gått som det ska så borde det komma in massa text. den har jag kopierat men nu jag rekomenderar att du ska installera mani admin plugin kolla min guide länken finns här nere clicka här för att komma till mani admin plugin guide hur man installerar kan du svara du som vill har hjälp svara då Redigerat 8 Juli 2007 av sbgmaffia Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg