Hoppa till innehåll

Tanking Tips

Rekommendera inlägg

Gäst Destiny
Skrivet

Hej alla! Jag rerollade just nu en Tauren Warrior på Defias Brotherhood och eftersom jag aldrig spelat warrior förut så undrar jag om någon har några bra tanking tips? Vet iallafall att man ska vara i Defense stance och ha sköld ^^

/Destiny

Skrivet

Tja typ, sunder armor x5 heroic strike,heroic strike,revenge sunder armor, slå inte på samma mob hela tiden utan byt, om det är många thunder clap, demo shout. osv

Gäst Krille 34
Skrivet

Spama Sunder armor tills du har 5st på varje mob, änvänd revenge så fort du kan (vet inte vilken lvl man får den på) för den har high threat och drar lite rage. Använd också mycket shiled block, större chans till att man blockar och sen kan man köra revenge direkt efter.

Skrivet

Ska du crowdcontrola (kontrollera flera mobs sammtidigt) chargar du in och gör en thunderclap för att få tillräckligt med aggro för att göra minst en sunder på alla mobsen, gör även en demo shout.

Shield block tycker jag inte man ska använda när man crowdcontrollar om man ine fått 5 sunders på alla targets, eftersom på så pass låg level så har man det svårt med ragen. Så slösa helst din rage på bl.a sunders och heroic strike för aggro. På bossar kan du nog använda shield block för att minsta lite på dmg'n som han gör, vilket gör det lättare att heala dig.

Du ska även ha på dig gear som ger +stamina och mycket armor samt +defense om du hittar något på den leveln, alternativt strength som ger dig mer blockrating und shit.

+hit är även en väldigt bra sak om du ska tanka eftersom du gör massor extraattacker hela tiden. Det är inte roligt om du missar 3 sunders i rad samtidigt som dina vita attacker paryar/dodgar.

Gäst Destiny
Skrivet

Tack för din "guide", Boffaroffe. Tankade nyss i Wailing Caverns men jag hade faktiskt lite problem att hålla kvar aggron om det var mer än en.

• Skapa ny...