Hoppa till innehåll

World Of Warcraft: Wrath Of The Lich King


Xynthiar
 Dela

Rekommendera inlägg

Blizzard planerar att släppa en ny expansion!

 

Läs mer och se trailer på http://wow-europe.com/wrath

 

03/08/07:

 

World of Warcraft: Wrath of the Lich King announced!

Blizzard is proud to officially announce the next World of Warcraft expansion set, World of Warcraft: Wrath of the Lich King! With the opening of the Dark Portal, and the renewed war to stop the Burning Crusade’s destruction of worlds, the heroes of Azeroth have given little thought to the frozen wastes of Northrend – and the terrible, ancient powers that wait there. Yet the brooding evils of the fallen Nerubian empire and their malevolent sovereign have not forgotten Azeroth…

 

 

Jag kommer lägga in info lite då och då.

 

Den nya huvudstaden kommer att vara Dalaran... mer om den kommer jag också att lägga till senare

Man kommer dessutom att kunna levla till level 80!

Detta gör man i den nya kontinenten kallad Northrend. (Läs mer om northrend längre ner)

 

Death Knights

 

Death Knight är den första Hero Klassen som blizzard gjort hittils, dom planerar att göra flera i kommande expansioner.

Death Knight kommer att vara en blandning mellan DPS och Tanking, dom ska enligt blizzard kunna tanka med både enhandat vapen och sköld och med tvåhandade vapen.

Man kan göra en Death Knight genom att följa en quest chain i level 80, som både horde och alliance kan ta, när man har klarat av kedjan så kan man alltså göra Death Knights.

Death Knights kommer att börja i en relativt hög level, 55-70, exakt level har blizzard inte bestämt ännu.

 

Mer info om Death Knights kommer senare...

 

Northrend

 

Northrend kommer att ligga norr om Kalimdor och Eastern kingdoms, ungefär som en nordpol.

Karta över northrend kan ni se nedan.

Det kommer att finnas tio områden, rekommenderad level för zonen står inom []:

  • Howling Fjord [68-72]
  • Borean Tundra [68-72]
  • The Dragonblight [71-75]
  • Zul'Drak [73-76]
  • Grizzly Hills [74-76]
  • Azjol-Nerub [74-78]
  • Sholazar Basin [75-78]
  • The Storm Peaks [77-80]
  • Icecrown Glacier [77-80]
  • Lake Wintergrasp
Huvudstaden i Northrend är, som jag skrev tidigare, Dalaran. Vart den ska ligga efter de flyttat den har jag dock ingen aning om, den kommer dock självklart att vara neutral, precis som shattrath. Några factions som The Aldor eller The Scryers har jag dock inte hört någonting om att dom ska lägga till.

http://www.wowguru.com/gallery/view/1923.jpg

 

Spelare kommer att kunna starta både från Howling Fjord och Berean Tundra, var du kommer kunna levla mellan level 68 till 72.

Redigerat av BloodRogue
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 221
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

vet inte riktigt vad jag ska tycka...visst det är ju bra med nya områden...men personligen tycker jag att lvl 70 räcker =/

 

men jag skulle gärna vilja ha mer information om Death Knight...det lät ganska nice

 

och det kommer inga nya raser eller?

Redigerat av Darkdevil
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst JohanFoppa

Tycker synd om alla idioter som längtar efter det här, NER MED WOW!

tycker synd om dig som spelar pokemon :huh:

 

on topic, den nya proffesionen: inscriptions, ska tydligen vara som enchanting för spells!

 

lol håller med, varför hatar alla WoW? när man väl kört det tycker man det äger.

 

ska bli kul med nya danser:D night elf dansen är så j*vla ful, fast tauren dancen pwnar-_- undrar hur det ska gå till att bli lvl 80? jag menar va f*n en biljon exp per lvl...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

Kommer bli väldigt bra tror jag, och jag kommer att förhandsboka direkt. Skönt att death knight börjar på en level mellan 55-70 så man slipper ta upp den helt och hållet igen, och att man måste göra lvl 80 quest så det inte blir överbefolkat av dem...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Paelsboll

Tycker synd om alla idioter som längtar efter det här, NER MED WOW!

Hahaha! Tänk efter innan du kallar över 8 miljoner spelare för idioter. ._.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...