Hoppa till innehåll

Forgotten Wow Fourworlds

Gäst Tour

Rekommendera inlägg

Tjena

Jag och några polare har startat upp en privat server kallad Forgotten-WoW Fourworlds och är nu ute på jakt efter spelare,då vi precis startat den och inte har många spelare.

Vi kommer att kostumisera de områden som inte används eller finns officiellt öppna för användning, vi kommer göra nya stora förbättringar och liknande. Nya inns, graveyards och liknande, nya portaler med mera...

Men de områden som redan finns kommer vi inte röra om det inte är för att ta bort buggar eller liknande

Lite fakta om servern

Severn är stabil och är baserad på ManGOS och kan supporta upp till 1000 spelare.

Den har en Stadig lina på 100 mbit upload.

Raten på servern är Blizzlike.

Vi har 8 gms som kan hjälpa till nästan dygnet runt.

Vi kör på senaste verisionen 2.1.3

TBC

Hur ni connectar

Ni behöver uppdatera till version 2.1.3 och ändra er realmlist.wtf fil som finns i WoW mappen med anteckningar.

I den ska stå "set realmlist fourworlds.zapto.org" (utan ")

Ni behöver också skapa ett account på våran sida: http://fourworlds.zapto.org/index.php?

När ni skapat accountet och gjort allt det andra så är det bara att starta WoW och logga in med erat acc o pass som ni gjorde.

Om ni behöver mer hjälp skriv i vårat forum på sidan

eller joina våran irc kanal(står på sidan)

Vill ni bli början på nått stort? Joina då Forgotten WoW Fourworlds

Redigerat av Tour
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst stamper

Hur i %#&/#() ska man fylla i birthday??? Har skrivit på alla sätt som går men de funkar inte!

skicka ett pm

Redigerat av stamper
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(dd/mm/yyyy) det är inte så svårt, dd är ju dag tex om du fyller den 11 skriver du 11 osv

här är ett exempel 07/08/2007

Eller så skiter du i att fylla i det eftersom det inte krävs, behövs bara fylla i de som är markerade med *

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så ni ska göra egna instancer? Det blir väl isf outdoor instancer? ;O

Dagens emuer går att kustomisera ganska mycket så en "indoor" instance är nog inte helt omöjligt men innan vi når ditt måste vi ha spelare!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

Att ändra på materialet är visst olagligt.

Att ens starta en privat server är olagligt. Och de flesta repacks innehåller inga orginal filer från World of Warcraft så det är inte olagligt att ändra materialet i dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frågan är om det är olagligt eller inte. Med de gammla emuer så utnyttjade man delar av det blizzard gjort men med dagens emuer som är helt fristånde kodade(syftar mest på antrix) så är det server ägaren som får importera in vad han vill ha. Jag har då aldrig hört om nån server som blivit nerstängd efter påtryckningar av blizzard.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

Frågan är om det är olagligt eller inte. Med de gammla emuer så utnyttjade man delar av det blizzard gjort men med dagens emuer som är helt fristånde kodade(syftar mest på antrix) så är det server ägaren som får importera in vad han vill ha. Jag har då aldrig hört om nån server som blivit nerstängd efter påtryckningar av blizzard.

Olagligt är det, dock är jag inte säker på det här med Antrix eftersom att den inte innehåller några orginal filer alls från WoW. Så ni har 8 GM's, hur många spelare har ni då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Olagligt är det, dock är jag inte säker på det här med Antrix eftersom att den inte innehåller några orginal filer alls från WoW. Så ni har 8 GM's, hur många spelare har ni då?

Inte så många, men nu är vi bara 6 gms. Vi bantade lite.

Bättre att ha många som hjälper till än att vara under bemannade

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

Inte så många, men nu är vi bara 6 gms. Vi bantade lite.

Bättre att ha många som hjälper till än att vara under bemannade

Haha, jo det kan jag hålla med om. Ska testa den när jag får tid. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är väll inte så mycket att hänga i julgran än så länge pga att den precis är nystartad men testa gärna :)

Imorrn(måndag) byter vi server dator till en mycket bättre data så vi minimiserar lagg och ms

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...