Gäst Denieru Skrivet 4 Augusti 2007 Rapport Skrivet 4 Augusti 2007 Jo, jag hade ju då tänkt att sätta upp en Antrix server. Har installerat MySQL och vill du konfigurera det. Jag ser till att boxen är icheckad och klickar på "Finish". Fönstret stängs och det händer inget mer. Den som kan hjälpa mig med detta problem får 500 FM. /Denieru
Xynthiar Skrivet 4 Augusti 2007 Rapport Skrivet 4 Augusti 2007 jag fattar inte riktigt -.^ vad för slags mysql har du då? är det på set-uppen eller..?
Gäst Denieru Skrivet 4 Augusti 2007 Rapport Skrivet 4 Augusti 2007 jag fattar inte riktigt -.^ vad för slags mysql har du då? är det på set-uppen eller..? Ja, det är "set-uppen". Exakt vilken version minns jag inte, har avinstallerat repacket nu för att jag inte orkade att j*vlas med det och orkar inte installera det igen på en gång nu. :) Tror det var v.4 eller liknande. Om det kan underlätta så har jag Windows Vista också.
Xynthiar Skrivet 4 Augusti 2007 Rapport Skrivet 4 Augusti 2007 ja du... ta upp aktivitetshanteraren och kolla på processer, titta om det finns en process som heter mysql-nt där, om det gör det så avsluta den och försök starta MySQL igen
Gäst Denieru Skrivet 4 Augusti 2007 Rapport Skrivet 4 Augusti 2007 Ok, tack. Ska testa det immorn då. ;) Kom gärna med fler förslag om det här nu inte skulle hjälpa, men det får vi hoppas att det gör.
Gäst Poison Skrivet 6 Augusti 2007 Rapport Skrivet 6 Augusti 2007 Inget mer skall hända, proccessen startas. Sen är det bara att köra igång och börja importera databaser.
Gäst Tour Skrivet 6 Augusti 2007 Rapport Skrivet 6 Augusti 2007 du menar när du importerat antrix sql filen i sqylog? för då äre bara att du refreshar. Om det inte var det du menade så ber jag om ursäkt
Gäst Denieru Skrivet 6 Augusti 2007 Rapport Skrivet 6 Augusti 2007 Inget mer skall hända, proccessen startas. Sen är det bara att köra igång och börja importera databaser. Jo, men i guiderna så händer det mer när man väljer att konfigurera.
Gäst Poison Skrivet 7 Augusti 2007 Rapport Skrivet 7 Augusti 2007 Länka till guiden så ska jag kolla.
Gäst Denieru Skrivet 7 Augusti 2007 Rapport Skrivet 7 Augusti 2007 Länka till guiden så ska jag kolla. http://www.mmowned.com/forums/how-to-creat...-of-images.html
Gäst Poison Skrivet 7 Augusti 2007 Rapport Skrivet 7 Augusti 2007 Start -> Alla Program -> MySQL -> MySQL Server 5.0 -> MySQL Server Instance Config Wizard
Gäst Denieru Skrivet 7 Augusti 2007 Rapport Skrivet 7 Augusti 2007 Start -> Alla Program -> MySQL -> MySQL Server 5.0 -> MySQL Server Instance Config Wizard Tack ska testa senare! :) Skickar FM:en direkt efter att jag har testat och om det funkar ofc.
Rekommendera inlägg