Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

jag läste på serebii men jag fatta inte om jag ska ev träna säg dialga i defense får jag inte träna på andra pokemon som ger points på andra stats tex attack för att det ska ge resultat ?

Gäst Weavile
Skrivet

Jag fattade det som att du undrar hur man EV Tränar Defense.Om du har FR så rekomenderar att du möter Metapod.Ju lägre dom är i Level.Ju bättre resultat får man.

Skrivet

vi säger att du ska tex träna ev i speed, så kanske du fiskar upp magikarp å dödar dom (brukar jag göra) av dom får man 1 EV i speed, och för varje 4 EV så får du en extra point i den statsen du tränar. så om du dödade kanske åtta magikarps å sen levlade, då får du 5 stats i speed, om du annars skulle få 3. Du kan också hjälpa träningen med att ha på macho brace, då får du 2 EV för varje magikarp i stället för 1, och om du skulle ha ett virus kallat Pokerus så skulle EVn du får dubblas igen, då skulle du alltså få 4 EV för varje.

haha de där lät som världens idiot förklaring..

Om det är nån som vill ha en pokemon som har pokerus så skriv till mig, så skickar ja över en infekterad till dej, det sprids till hela ditt party efter en stund.

Skrivet

Jo, de är ett virus som man i spelet kan få om man möter en vild pokemon som har de, men det är typ 1 på 80000, så de än ingen idé, men ja lyckades byta till mig en infeckterad över internet. Nästan alla mina pokemon är infeckterade. Säg till om du behöver en så kan ja skicka en, ja lovar att den inte har några bieffekter..

Skrivet

man får dubbelt EV när man vinner över en pkmn, det + macho brace blir 4 EV för nåt som annars get 1. Å det är det enda viruset gör, absolut inget annat..

Skrivet

om man möter en vild pkmn som är infekterat av de, men det är ca 80000 att möta en sån, alltså ca 10 ggr så liten chans som att möta en vild shiny pkmn.

Skrivet

Vi säger att du vill ha en Dialga med super hög speed och super hög defence, börja med att skaffa en Dialga med den nature du vill att den ska ha och som inte har varit med i en enda match förut.

Börja med att ge honom 10 carbos och 10 iron, sen går du och möter dessa pkmn för speed 3p: Sceptile, Crobat och Raichu 2p: bl a swellow, golbat, medicham, linoone och manectric. 1p: Treecko, zigzagoon och taillow. För defence silcoon, cascoon, pelipper för 2p. Aron, sableye o.s.v för 1p. Du ska ska slåss mot speed pkmn ungefär 150ggr och samma sak med def pkmn. Det blir mkt enklare om man använder Macho brace, då behöver du bara slåss hälften så mkt av 150.

Skrivet

kanske ska lägga till att man bara kan få 510 EVs totalt, och bara 255 per stat, så man kan bara maxa 2 stats med EVs, så man ska börja med ev träning tidigt, och EVs funkar likadant som exp om man använder EXP share, den som dödar får hälfen, och den som håller i exp share får hälften, det finns också berries som tar bort EVs om man skulle ha råkat döda fel pkmn, men dom orkar ja inte skriva, ni kan kolla själva på www.serebii.net

• Skapa ny...