Hoppa till innehåll

Vista Elr Xp?


crazy_pingu

Rekommendera inlägg

Vista suger, man kan bara spela nya spel på det.

Skitsnack, skitsnack och återigen skitsnack. Man kan köra gamla spel på det också. Det fungerar perfekt för mig. Jag förstår inte varför alla har sådana fördomar mot Vista, det märks ju tydligt att ni inte har testat det.

 

Om du nu ska köpa Vista så rekommenderar jag absolut Ultimate men annars så kan du ju ta någon av Home versionerna som också är väldigt bra.

 

Bra att du tog upp det. Det går bra att köpa alla utom Home Basic. Det skulle inte vara bra har jag hört.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Tuskarr

enda anledningen till att jag inte gillar vista är fär att det är så krävande...man måste nästan ha 2048 i ram för att kunna spela med vista.....sen när man kör med bärbar så har jag hört att batteri tiden nästan halveras med vista <_<

Jag kör Vista, har 1024 MB RAM, kör spel med Vista, har laptop. Inga problem alls för mig. Man kan ju alltid ställa in batteriförbrukningen.

Redigerat av Tuskarr
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kollade i en dator tidning som kom igår, det fanns inga XP att köpa bara Vista!

 

Helt rätt så länge man inte specialbeställer.

 

Sitt för gudsskulle inte och gämnför xp & vista. Vista är ett helt nytt OS.

Om ni är tvugna så sitt o jämnför med windows 95, det minst buggaste OS'et i windows historia.

 

Win 95?! Njä, skulle föreslå W2k i sådana fall. Om man nu kan nämna Windows och driftsäkerhet i samma mening utan att ljuga...

 

Höhö, det funkade iaf för internet kom ju då & då var det inte så populärt..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

enda anledningen till att jag inte gillar vista är fär att det är så krävande...man måste nästan ha 2048 i ram för att kunna spela med vista.....sen när man kör med bärbar så har jag hört att batteri tiden nästan halveras med vista <_<

Jag kör Vista, har 1024 MB RAM, kör spel med Vista, har laptop. Inga problem alls för mig. Man kan ju alltid ställa in batteriförbrukningen.

 

 

jaja kanske de men ska man ha datorn att surfa med så kan man ha 512 - 1024 i ram men vill man spela dom senaste spelen så måste man ha mer ram....sen gällande batteri tiden så är det så att vista tar mer man har testat de...

 

man lät en xp dator och en vista dator stå på det var samma sårts dator med samma batteri tid och xp datorn slockna ungefär en timme efter vista datorn slockna

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tuskarr

enda anledningen till att jag inte gillar vista är fär att det är så krävande...man måste nästan ha 2048 i ram för att kunna spela med vista.....sen när man kör med bärbar så har jag hört att batteri tiden nästan halveras med vista <_<

 

Jag kör Vista, har 1024 MB RAM, kör spel med Vista, har laptop. Inga problem alls för mig. Man kan ju alltid ställa in batteriförbrukningen.

 

 

jaja kanske de men ska man ha datorn att surfa med så kan man ha 512 - 1024 i ram men vill man spela dom senaste spelen så måste man ha mer ram....sen gällande batteri tiden så är det så att vista tar mer man har testat de...

 

man lät en xp dator och en vista dator stå på det var samma sårts dator med samma batteri tid och xp datorn slockna ungefär en timme efter vista datorn slockna

 

Vad deras tester säger skiter jag fullständigt i, det är hur det är för mig som spelar roll för mig. De senaste spelen, visst. Skriv sånt du, jag bryr mig fortfarande inte, det funkar för mig och vad alla j*vla tester säger behöver inte vara sanna vet du.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad e skillnaden

jag kör själv med Windows Vista ultimate 32 bit, och jag kan säga att skillnaden är enorm, inte bara sexiga Aero looken.. utan säkerhet, och tillgängligt, det är helt enkelt lättare med vista. Vista har även stöd för nya DirectX 10 om du har ett sådant grafikkort. så om du vill kunna spela spel som Crysis o Lost Planet med mega grafik så måste du ha vista, Vista är också mer spelvänligt än xp. jag vet inte varför alla säger att man inte kan spela spel på vista, men jag har kunnat spela varenda spel, jag tidigare spelat.. gjorde tillomed ett test på vilka som gick o inte gick. kan ju då säga att Star Wars Podracer gick.. o det har ju nåra år på nacken. det ända spelet som inte gick var Lego Racers.. men hut mkt spelar man det?

 

 

om du nu vill kunna spela den nya generationen spel samtidigt ha ett snyggt operativ system kör vista.. , o ja resten ä xp då ... B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vista suger, man kan bara spela nya spel på det.

Njae, tycker du bör läsa på lite innan du säger sånt, eftersom det inte är sant

 

Man kan inte spela något av Call of Duty spelen till PC även om det senaste knappt är 2,5 år gamalt. Det kallar jag dåligt. Man kan inte spela Company of Heroes heller.

Redigerat av nacho
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...