Svennis_93 Skrivet 30 December 2007 Rapport Skrivet 30 December 2007 Spela upp film i din Sony PSP. För det första om du har MS Pro Duo eller bara Duo så måste du formatera minneskortet för då skapas mappar som du behöver. Okej 1. Starta din PSP 2. Gå till Settings 3. Gå ner till System Settings och tryck X 4. Gå Ner till Format Memory Stick och tryck X Obs! När du formaterar minneskortet försvinner allt för PSP:n så om jag skulle vara du så skulle jag sprara allt på datan innan. 5. Sen kommer dom fråga Do you want to format the memory stick? och tryck på X 6. Sen när formateringen är klar så plugga in en USB kabel och går till flyttbar disk där PSP mappen ska ligga. 7. Sen ser du en massa mappar som MP_ROOT, MUSIC, PICTURE, PSP och VIDEO 8. Sen måste du konvertera din filmer till MPEG-4 format genom vilket program som helst bara det blir MPEG-4. 9.När du har gjort det så drar du över filmen till mappen VIDEO 10. När du har gjort det så gå in i PSP:n och går till VIDEO och trycker X sen ligger filmen där Jag hittar inte något program som man kan göra om filerna till MPEG-4 format, kan någon vara snäll och länka?
ggdover Skrivet 31 December 2007 Rapport Skrivet 31 December 2007 för convertering (göra om dem till mpeg-4 format) använd "Pspvideo9" för automatisk säker inläggning av filmen på pspet som rekomenderas i stället för att dra över dem i någon video mapp. Använd då "pspvideomanager" Båda programen kan du laddaner gratis på downloads.com (om full verison av program skulle kosa pengar ta trail verisonen i så fall. Funkar lika bra) varsågod Svennis_93 :D
Rekommendera inlägg