💬
Logga in
Fuska.se

Högstadiet?

53 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling

1. Japp, bättre än mellanstadiet.

2. Beror på. Sticker du ut eller gillar nåt som är "ute" riskerar du att bli utfryst.

3. Läs ovan

1 Sep 2007
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Du får tag på cigaretter och snus lättare i högstadiet.

Amen.

Du blir bara mobbad om du inte är konstig och inte vågar stå upp för dig själv

2 Sep 2007
Nivå 0 · Nykomling

Det beror ju helt klart på vilka personligheter dom i din nya klass har.

1, Nej det är inte kul (okej i början är det väl kul med en ny skola och nya kompisar etc), vi har ingenting att göra på rasterna mer än att lyssna på musik med våra mobiler, dra till affären osv.. sen kommer det med betyg, man måste kämpa otroligt mycket mer, en sak till; skolan har ALDRIG i hela världshistorien varit rolig.

2, Vissa blir mobbade, men det beror på som jag sa tidigare. Mest nördar/töntar/fula i min skola som är mobbade (Uttrycker ful från mobbarens ögon).

3, Nu kommer de; man behöver inte ha gjort någonting för att bli mobbad, utan man bara blir de..

I min skola är det ganska kul ändå där säger lärarna till eleverna som mobbar, MEN, eleverna bryr sig knappt eftersom lärarna är för snälla och dom blandar aldrig in föräldrarna i de.

Och imo så är det rätt töntigt att tjalla till läraren, jag hade bara knockat han.

- Kan också tillägga att jag mobbar också folk. Inte på något hårt sätt utan mer på skoj / för skojskull.

Nivå 0 · Nykomling

Lika tråkigt som på lågstadiet. Ännu tråkigare :]

4 Sep 2007
Nivå 0 · Nykomling

Om högstadiet kan jag nog inte svara på några frågor men mobbning. Mobad blev jag i typ ettan av en femma eller nått(inte för att jag vet varför). Men som tur var slutade han och började i en privatskola eller nått. Men det jävligaste var när en ny började förra året och typ är asdryg och bitchig.Men jag försökte ändå inte mobba henne och jag försökte vara rätt så snäll. Men vad hör man sedan, hon har typ talat skit om en hela j*vla tiden. Så less blir man :angry:

Senast ändrad:

5 Sep 2007
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

salzalada JAG HATAR SNUS & CIGARETTER!!!!

Så säger du nu, om ca 4 år sitter du där med ciggen i munnen & fräser "Jag gör som jag vill!"

↗ till inlägget
1: Skolan är ALDRIG rolig. Aldrig. Högstadiet är inget undantag.
Vad vet du om det? Du är ju 13.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Alltså, caruru, måste säga att alla är inte samma. Vissa områden är värre, det beror helt enkelt på hur du är som person och hur dina kompisar är. Relax, Take it easy. Allting kommer bli bra om du inte försöker för mycket. Jag märker ingen skillnad på hur folk beter sig i mellanstadiet,högstadiet, eller gymnasiet, bara höjden och bredden, :D fast i gymnasiet så har de vanligtvist ganska mycket respekt för de som är intelligenta och inte skryter, t ex de tycker att det är jävligt chill med en 14åring i gymnasiet, (host, host). Som Ozoon sa, var dig själv... och om dig själv inte funkar så bry dig inte om vad de tycker. Du är du och du kommer alltid vara dig. XD Lycka till!

12 Sep 2007
Nivå 0 · Nykomling

heheh NEJ! det är inte roligt alls.. inte för mig iallafal.. Vissa lärare behandlar mig som någon idiot med 70 i IQ! :angry:

De håller på VARENDA j*vla LEKTION och går BARA fram till mig och förklarar någonting som är så logiskt att vem som helst skulle förstår det.

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

salzalada JAG HATAR SNUS & CIGARETTER!!!![/size]

Ja förstår om du hatar ciggaretter, men hur f*n kan du hata SNUS?!

Ja, eller hur, snus är ju f*n otroligt skönt i munnen, och gott också, om det inte droppar..

Förövrigt

1. Högstadiet är inte direkt roligare på något direkt sätt, men du får lite mer ämnen, och dagarna går snabbare på något sätt... Sen så får man tag på snus och ciggaretter lättare.

2. Stå upp för dig själv, gör inget idiotiskt mot folk, då bör det gå bra

3. -

15 Sep 2007

gillar inte 7,8,9 dom var tråkiga men 6an var jag inte så seriös i skolan så det var roligt då :P

16 Sep 2007
Nivå 0 · Nykomling

5an var ju grymt rolig eftersom jag var så oseriös, i matten låg jag typ 20-30 sidor efter :D

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

salzalada JAG HATAR SNUS & CIGARETTER!!!![/size]

Ja förstår om du hatar ciggaretter, men hur f*n kan du hata SNUS?!

Ja, eller hur, snus är ju f*n otroligt skönt i munnen, och gott också, om det inte droppar..

Visst är det skönt, men jag har nästan fått hål i mitt j*vla tandkött. xD

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Jag går inte i högstadiet än, men ett tips är nog att alltid snygga kläder på sig.

Och gå alltid i gäng, annars får man nog problem.

Du skojar ?!

Det är ingen anstalt för psyksjuka... =P

25 Sep 2007
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #54

:yucky: har redan prova att snusat en gång :P pappa ville de så att jag inte skulle rörat och det gör jag inte nu.syrran spydde för hon svalde det. :blink: HAHA

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in