Hoppa till innehåll

Klarar Den Datorn...

Tjille

Rekommendera inlägg

• Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Om du ska klara att spela allt så måste du köpa till minne också.

Tycker inte att du ska köpa den datorn.

kan du säga varför? mer minne? Ram eller hårddisk?

vill gärna ha en nice data som klarar bf2 och wow mm max 5000kr :huh:

Snälla kan inte nån lägga upp en länk till en dator som klarar wow och bf2!

Redigerat av Tjille
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då får du väl ta och vänta tills julrean, tror nog att priserna går ner nån hundralapp/hundralappar då. Jag har iallafal planerat att bygga en egen dator då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då får du väl ta och vänta tills julrean, tror nog att priserna går ner nån hundralapp/hundralappar då. Jag har iallafal planerat att bygga en egen dator då.

Vad har du planerat att den ska klara? :huh:

Har funderat på http://www.komplett.se , men jag vet inte om deras prossecorer för max 800kr klarar bf2 och wow

du bör inte köpa en dator från dustin. det blir alltid mycket dyrare än vad det står...
Är det med fraken och allt annat? Redigerat av Tjille
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad har du planerat att den ska klara? :huh:

Har funderat på http://www.komplett.se , men jag vet inte om deras prossecorer för max 800kr klarar bf2 och wow

Kollade på länken du gav, om du ska ha nån bra processor där som klarar Bf2/WoW måste du nog betala ca 1 500kr - 2 000kr.(då menar jag på medel/hög grafikinställningar)

Vet inte än.. Men satsar på att ta det bästa just då som har ett rimligt pris. Tror nog att tillverkarna försöker få lite nya saker färdiga till jul då många köper saker så då går de gamla sakerna's priser ner.

Men jag har iallafal ca 35 000kr i aktier som jag ska sälja snart(hoppas dem inte går ner igen :().

Jag ska bygga en egen dator för jag trivs ABSOLUT INTE med sakerna som företagen som bygger datorer åt en lägger in på recovery skivan och sånt skit. :pinch:

Men när man köper en dator måste man ju tänka på vad man ska andvända datorn till så att man inte bara slänger bort massa penger.. :bah:

Jag ska nog bara köpa en 200GB hårddisk för att jag tror nog inte att jag kommer andvända hela 500GB. Det jag vill ha bra är nog processorn, RAM't och grafikkortet eftersom jag endast gör saker på min dator som kräver dem. Ljudkortet däremot kan vara nått klassiskt men bra till spel. Alla andra saker kommer jag inte skriva om för det behöver ni inte veta något om.

Vill inte heller köpa något som är standard just då eftersom efter en månad finns det bättre komponenter som standard, jag vill att min dator ska vara över standarden i iallafal 2 - 4 eller 6 månader.

Datorn jag kommer bygga kommer nog kosta ca 8 000kr - 12 000kr.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...