Hoppa till innehåll

Ett Guide Om Hur Man Kan Få Mycket Pengar


Gäst Aso100

Rekommendera inlägg

Hej!

 

 

jag täntke skapa en guide om hur man skaffar pengar i runescape!

 

allså det är enkelt och behöver ingenting det finns 2 olika saker

 

det första sättet:

 

du måste först bli klar med rune mysteries läs här om hur man gör den eller om du är klar så kan du skippa detta:

 

först ska du till lumbridge castle du ska gå upp i andra våningen och där ska du prata med duke horacio han kommer ge dig en air talisman sen ska du till wizard tower jag har en bild om var wizard tower ligger bilden finns längst ner i tråden.

 

ser ni den där röda strecket följ den hela tiden tills den tar dig till trappan i wizard tower gå ner i den och prata med den där killen som heter sedridor under han kommer ta din air talisman och ge dig ett packet den är lilla nu ska du till varrock du vet där man köper runer i varrock gå ditt och prata med aubury han kommer ta din packet och ge dig ett papper den ska du ta till sedridor i wizard tower han kommer ta den ifrån dig och sen är questet klart.

 

när ni har klarat questet ska ni ha en pickaxe och sen så ska ni till aubury i varrock och höger klicka på han och tryck på teleport sedan kommer du teleporteras till en ställe obs du måste ta med dig pickaxe där ska du hacka rune essence om du är lvl 45 minning lvl och har en rune pickaxe så tar det 12 sekunder att få 28 rune essence

 

sedan när du har samlat mycket så kan du sälja dem för 40gp ea så om du har 1k rune essence blir det 40000gp.

 

 

det andra sättet att skaffa pengar:

 

du ska till korna i lumbridge där ska du döda alla kor och ta så många cow hides du kan sedan byter du till world 1,2,3,4,5 där ska du till banken i alkharid och gör alla dina cowhides till papper genom att trycka på note och dra ut från banken där ska du sälja cowhides för 100gp ea (styck) allså om du har 10 cow hides blir det 1k om du har 1 cowhides så blir det 100gp.

 

det var mina sätt att skaffa pengar det finns andra sätt som t.ex fiska lobbster och smitha full rune men det tar långt tid att levla och sånt men detta är bästa sättet!

 

guiden har jag gjort helt själv! kommentera så mycket ni kan!

post-39158-1188641515_thumb.jpg

Redigerat av Aso100
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...