Som ni förmodligen alla vet så är ovannämnda tråd väldigt populär. Men jag som är en talande person tycker att tråden börjar fyllas med värdelöst skit. Har ni någon gång överhuvudtaget tyckt att bilderna som postas där är i princip exakt likadana som posten med bilden ovanför?
Att fuska.se fylls med copycats är inte någon nyhet. Men eftersom detta bara verkar fortsätta så vill jag försöka att stoppa denna j*vla våg.
Till er som fortfarande inte greppar tag om vad jag pratar så ska jag visa lite exempel.
Ta en titt på bild 1.
http://www.fuskbugg.se/pub/misc/_gearsofwar%20copy.jpg
Denna bild är postad av en användare här på fuska.se.
Ta nu en titt på bild 2.
http://i15.tinypic.com/5zg8txx.jpg
Denna bild är också postad av en användare här på fuska.se.
Ser ni några skillnader?
Ja, till att börja med så består bakgrunden oftast av kristalliknande mönster. Sedan så är det fokus på ett visst motiv som är insmält i bilden och omgiven av ljus. Och som avslutande del ser man ofta personens namn i något hörn på bilden.
Och varför gör alla dessa bilder? Jag har faktiskt ingen aning. Men vad jag vet är att det går att börja med något nytt.
Jag förutsätter här att de flesta vill bli sedda som ”designers” här. Men att vara en designer handlar inte om att kopiera vad som redan har gjorts flera hundratals gånger innan utan att skapa någonting som kanske inte är så vanligt och som ser snyggt ut.
Så varför inte ta tag i sin digitalkamera och kanske ta några häftiga bilder och göra någonting helt nytt av dessa?
Hursomhelst så har jag stort sett sagt min åsikt. Jag hoppas att ni tar åt er detta och förhoppningsvis dödar 99% av samma skit som postas i ”Bästa Avatar/banner/bild”-tråden.
Kom gärna med kritik och berätta varför jag har fel om ni tycker det. Det skulle vara intressant att höra ;)
Och som avslutning så ska jag berätta varför jag postar denna tråd i det här Grafik & Programmerings-forumet. Den är nämligen riktad till de som hänger på detta forum och inte i exempelvis debattforumet. End of story, jag hoppas att vi inte får några onödiga inlägg nu. <_<