Gäst alan.shalaji Skrivet 6 September 2007 Rapport Dela Skrivet 6 September 2007 Jag har lite frågor om programmet FPS Creator. 1. Hur gör man bakrundsmusik till sin map? 2. Hur gör man tak på ett rum? 3. Hur gör man en NPC vänlig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bazti Skrivet 7 September 2007 Rapport Dela Skrivet 7 September 2007 Kolla en nybörjar turtorial Jag udnrar om du ahr köpt fps Creator och vad du tycker om dne än så länge? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst alan.shalaji Skrivet 7 September 2007 Rapport Dela Skrivet 7 September 2007 (redigerat) Jag tycker att det är skitkul! Det enda dåliga är ju att spelmotorn är ganska svag så man kan inte ha för många objekt i sin map. Men det är flera spel som kostar cirka 20 dollar på internet som har gjorts i FPS creator. Redigerat 8 September 2007 av admin §1.3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 8 September 2007 Rapport Dela Skrivet 8 September 2007 Gå och köp skiten istället så kanske du får med en manual :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst alan.shalaji Skrivet 8 September 2007 Rapport Dela Skrivet 8 September 2007 Jag har fått med en manuall fast jag "glömde" att titta i den :lol: Nu när jag har gjort det så vet jag hur man gör en NPC vänlig och hur man gör tak. Jag frågade runt lite på deras forum och dem sa hur man gör bakrundmusik. Så nu är alla mina frågor besvarade :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bazti Skrivet 8 September 2007 Rapport Dela Skrivet 8 September 2007 Lycka till då! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst alan.shalaji Skrivet 8 September 2007 Rapport Dela Skrivet 8 September 2007 Yay! Jag är klar med första leveln och har nu gjort ett demo :D Vem vill spela? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Xarph Skrivet 14 September 2007 Rapport Dela Skrivet 14 September 2007 jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 16 September 2007 Rapport Dela Skrivet 16 September 2007 Kolla en nybörjar turtorial Jag udnrar om du ahr köpt fps Creator och vad du tycker om dne än så länge? Har FPS Creator. Måste säga att det SUGER SOM F*N. Extrem-långa laddningstider (läs 6-10 min!!) för varje bana. Lägg till ett av de sämsta skript-språken som någonsin skapats så har du det! Dessutom är det inte världens lättaste att göra egna objekt, även om man är asbra på 3D-moddellering. Detta är tack vare det usla skript-språket. Har inte lyckats få mina modeller att fungera ens med det offeciella verktyget. Sen blir det väldigt stora filer också. 150MB+ för ett LITET spel. Och tro mig, mer än ett litet spel orkar du inte göra i skiten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst alan.shalaji Skrivet 17 September 2007 Rapport Dela Skrivet 17 September 2007 Det är sant men bonuset är ju att det är väldigt lätt att använda. För dem som inte kan programmera och har dåliga kunskaper i gamemaker är detta faktiskt ett bra verktyg, trots alla dåliga grejer. Och anledningen till att det blir så stort är för att fpscreators resurser inporteras automatiskt in i ditt spel. Så visst, den blir minst 150 mb men den blir inte så mycket större eftersom resurserna redan är där och banfilerna inte är så stora. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 19 September 2007 Rapport Dela Skrivet 19 September 2007 Men jag gör hellre inget spel alls än att göra ett spel med FPS Creator. FPSC tar bort all glädjen från spelskapande som finns. Mest tack vare de usla laddningtiderna. Inte heller orkar man spela ett spel gjort med FPSC. Nä, mycket mycket hellre då ett RPG Maker spel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.