Hoppa till innehåll

Fps Creator Frågor

Gäst alan.shalaji

Rekommendera inlägg

Gäst alan.shalaji

Jag har lite frågor om programmet FPS Creator.

1. Hur gör man bakrundsmusik till sin map?

2. Hur gör man tak på ett rum?

3. Hur gör man en NPC vänlig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst alan.shalaji

Jag tycker att det är skitkul! Det enda dåliga är ju att spelmotorn är ganska svag så man kan inte ha för många objekt i sin map. Men det är flera spel som kostar cirka 20 dollar på internet som har gjorts i FPS creator.

Redigerat av admin
§1.3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst alan.shalaji

Jag har fått med en manuall fast jag "glömde" att titta i den :lol:

Nu när jag har gjort det så vet jag hur man gör en NPC vänlig och hur man gör tak. Jag frågade runt lite på deras forum och dem sa hur man gör bakrundmusik. Så nu är alla mina frågor besvarade :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla en nybörjar turtorial

Jag udnrar om du ahr köpt fps Creator och vad du tycker om dne än så länge?

Har FPS Creator. Måste säga att det SUGER SOM F*N. Extrem-långa laddningstider (läs 6-10 min!!) för varje bana. Lägg till ett av de sämsta skript-språken som någonsin skapats så har du det! Dessutom är det inte världens lättaste att göra egna objekt, även om man är asbra på 3D-moddellering. Detta är tack vare det usla skript-språket. Har inte lyckats få mina modeller att fungera ens med det offeciella verktyget. Sen blir det väldigt stora filer också. 150MB+ för ett LITET spel. Och tro mig, mer än ett litet spel orkar du inte göra i skiten.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst alan.shalaji

Det är sant men bonuset är ju att det är väldigt lätt att använda. För dem som inte kan programmera och har dåliga kunskaper i gamemaker är detta faktiskt ett bra verktyg, trots alla dåliga grejer. Och anledningen till att det blir så stort är för att fpscreators resurser inporteras automatiskt in i ditt spel. Så visst, den blir minst 150 mb men den blir inte så mycket större eftersom resurserna redan är där och banfilerna inte är så stora.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...