Hoppa till innehåll

Battlefield 1942 Online

Xade

Rekommendera inlägg

Jo, det är så här att jag nyss tagit upp BF1942 och börjat lira det. Grymt kul spel, men efter ett antal campaigns och spelat alla banor ett antal gånger börjar man tröttna. Så jag tänkte spela online. Problemet är att när jag försöker connecta till en server står det ungefär "Wrong Version" och sen "Download at www...." och klickar man på den länken kommer man till en "Sidan kan inte visas" sida från EA.

Min fråga är, hur eller var kan man patcha så att man kan spela online? Har aldrig laddat ner en patch, har det orginal från det jag köpte spelet. Eftersom länken inte fungerar kan jag inte hitta en sida med patches, något tips?

Alltså jag behöver senaste patchen, eller alla patcher. Vilken sida? Gärna länk.

/Xade

Obs, har båda expansionspacken installerade om det kan påverka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GunsNroses

Det är nog det. försök med att söka på Google efter battlefield 1942 download eller version eller pach. samma sak är det för mej när jag försökte hyra en server då kom det inte fram den sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, men problemet är att jag inte vet vilken version jag har nu. Låt oss säga att jag har "1.1" som orginal. Och senaste är "1.4". Om jag söker på google hittar jag med största sannolikhet "1.4" men inte "1.2" och "1.3". Jag behöver ju alla patches, eller? Går väl inte att installera "1.4" på "1.1".

Nu vet jag att de inte heter "1.1" och så, tog som exempel. Men jag skulle verkligen behöva en sida som har alla patcher.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GunsNroses

joo det är ju sant jag patchade mitt BFV för någon vecka sen. em n någon sida vet jag inte testa med EAs hemmsida där brukar det finnas patches. ;) det var där jag uppdaterde mitt BFV.

Redigerat av GunsNroses
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Det verkar som att du behöver dessa två den här och den här du behöver dock en bittorrent klient.

Som bittorrent klient kan jag föreslå Bitlord om du inte använt en tidigare annars kan man ju gå på ett program med lite mer funktioner så som te.x. Vuze(vidare utveckling av Azureus)

Hoppas att det går bra för dig och ja du ska patcha från original versionen till 1.6 det har jag gjort. Och kom ihåg att köra den första jag skrev (1.6.19) och sen den andra (1.6.19b).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...