maaakus Skrivet 16 September 2007 Rapport Dela Skrivet 16 September 2007 (redigerat) Nintendo Wii Internet Guide Delar: 1. Inledning 2. Trådlös router 3. Wii LAN Adapter 4. Nintendo Wi-Fi USB Connector 1. Inledning I den här guiden kommer jag beskriva hur du på tre olika sätt kan ansluta ditt Nintendo Wii till internet. Det billigaste och enklaste sättet är om du har en trådlös router som du kan använda dig av. Då slipper du behöva göra några övriga inköp. Om du inte har det så finns det även två andra sätt. Det ena är att införskaffa en Wii LAN Adapter som du sedan kopplar till ett modem eller en router via en nätverkskabel. Det andra är att införskaffa en Nintendo Wi-Fi USB Connector som du sedan sätter in i en uppkopplad dators USB-port. Välj det alternativet som passar dig bäst. :) 2. Trådlös router För att ansluta ditt Nintendo Wii måste routern ha WEP, WPA eller WPA2 kryptering inställd. Ifall ingen av dessa är standard går det oftast att ändra i routerns kontrollpanel. Om routern använder sig av ett lösenord måste det finnas tillgängligt vid anslutningen till Wii-konsolen. Lösenordet hittar du oftast i manualen eller skrivet någonstans på routern. Från Wii-konsolens startmeny, gå in på: 1. Wii 2. Wii Settings 3. Internet 4. Connection Settings 5. Connection 1 6. Wireless Connection 7. Search for an Access Point 8. OK 9. Välj din router (om routern inte har ett lösenord, hoppa över steg 10 och 11) 10. Skriv in lösenordet 11. OK 12. OK 13. OK 14. Yes 15. I Accept 16. Wii Menu 3. Wii LAN Adapter Kräver en Wii LAN Adapter. Wii LAN Adapter på PriceRunner Koppla en nätverkskabel mellan routern/modemet och adaptern. Anslut sedan adaptern till Wii-konsolen. Från Wii-konsolens startmeny, gå in på: 1. Wii 2. Wii Settings 3. Internet 4. Connection Settings 5. Connection 1 6. Wired Connection 7. OK 8. Wii Menu 4. Nintendo Wi-Fi USB Connector Kräver en Nintendo Wi-Fi USB Connector. Fungerar ej på Windows 7. Fungerar ej på 64-bitarsversioner av Windows. Stäng av eventuell brandvägg under hela installationen och vid anslutningen till Wii-konsolen. Nintendo Wi-Fi USB Connector på PriceRunner Senaste drivrutinerna till Nintendo Wi-Fi USB Connector: Windows XP/Vista Börja med att sätta in Nintendo Wi-Fi USB Connector i USB-porten och låt sedan datorn installera maskinvaran. Installera sedan drivrutinerna. Från Wii-konsolens startmeny, gå in på: 1. Wii 2. Wii Settings 3. Internet 4. Connection Settings 5. Connection 1 6. Wireless Connection 7. Nintendo Wi-Fi USB Connector 8. Next Gå tillbaka till din dator och öppna programmet som följde med drivrutinerna du precis installerade. Ett namn bör nu synas i registreringsverktygets lista. Högerklicka på namnet och välj Tillåta Anslutning. Gå där efter tillbaka till Wii-konsolen och fortsätt följa instruktionerna. 9. Next 10. OK 11. Wii Menu Har du några eventuella frågor eller problem angående det här ämnet? Posta i så fall ett inlägg i den här tråden. Redigerat 12 Augusti 2010 av maaakus Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kabby Skrivet 17 September 2007 Rapport Dela Skrivet 17 September 2007 Jag gjorde en sån här tråd en gång, men den dog väldigt snabbt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 17 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 17 September 2007 (redigerat) Jag gjorde en sån här tråd en gång, men den dog väldigt snabbt. Tänkte att det kunde vara bra att ha en sådan här tråd för de som inte har fixat en internetanslutning till sina Wii ännu. Redigerat 17 September 2007 av Mars Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kabby Skrivet 17 September 2007 Rapport Dela Skrivet 17 September 2007 Ja, denna tråd är även mycket bättre än min. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 20 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 20 September 2007 Ja, denna tråd är även mycket bättre än min. :) Tack! :D Någon annan som har någon åsikt om denna guide? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Schattiz Skrivet 7 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2007 Funderade lite på om man verkligen är tvungen att köpa Wii nätverksadapter, eller om det går lika bra med en http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334412 ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xats Skrivet 7 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2007 Jag tror inte den funkar,dessutom ska man inte handla från komplett. Fick så dålig servis där så min dator fick jag vänta på ett halvår :\ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 7 Oktober 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2007 Funderade lite på om man verkligen är tvungen att köpa Wii nätverksadapter, eller om det går lika bra med en http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334412 ? Nej, sådan här ska du ha: Icke Orginal: http://www.webhallen.com/prod.php?id=70233& Orginal: http://www.webhallen.com/prod.php?id=73005& Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Schattiz Skrivet 8 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2007 Tackar för den informationen. Jag tog med mig en adapter hem ifrån jobbet idag och skulle testa, men det fungerade naturligtvis inte. :P Men men, det är alltid bra att veta. Jag ska lägga en beställning redan nu. Mycket fin guide! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Schattiz Skrivet 8 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2007 Hej igen, lite update då... Efter att Ethernet adaptern inte fungerat så testade jag att koppla upp mig med en trådlös USB adapter mot mitt trådlösa nätverk och detta fungerade hur bra som helst. *Deltaco *Plug and Play *54Mbit/s med automatisk fallback *2.4GHz 802.11b/g *Stöd för kryptering med 64/128 bit WEP eller WPA2-PSK *Svensk manual kostar ca. 279:- Vet inga andra återförsäljare än där som jag bor, men det fungerar säkert med andra USB adaptrar också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 14 December 2007 Rapport Dela Skrivet 14 December 2007 (redigerat) Snodde den sista USB connectorn på GAME. Och det verkar inte komma upp några mer xD Redigerat 14 December 2007 av Odet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 14 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 14 December 2007 Snodde den sista USB connectorn på GAME. Och det verkar inte komma upp några mer xD Nej, de är rätt sällsynta men eftertraktade. Själv köpte jag via Megastore, en vecka efter det hade de inte med den på sidan. :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.