Hoppa till innehåll

Zelda OoT

ballo

Rekommendera inlägg

Jag har undrat länge hur man gör med fågelskrämmorna, jag har provat spela alla sånger som redan finns :P

Jag antar att ni menar Lake Hylia när ni skriver fiskestället (?) hur kommer man dit när man är liten?

På "stäppen": Gå bortåt mot ett ställe med stora metallstängsel, bredvid det finns det en liten plattform det går en stege upp på sidan av den. Gå på plattformen och hoppa ner bakom platformen.

Om du går upp mot stället med de kvinnliga vakterna, hoppa ner i floden och simma med strömmen, så kommer du dit.

Efter du fått songen som teleporterar dig till Lake Hylian, så kan du andvända den som liten också.

"Fiskestället" nej, det är inte Lake Hylian men det ligger bredvid Lake Hylia. När du är vuxen eller liten så ser du ett hus, inte det huset med skorstenen som det är stege på. Utan huset som ligger på en liten grässplätt i vattnet. Som vuxen så kan du ta dig dit på 3 sätt (som jag vet.) Få låten av fågelskrämman och spela den när Naive (tror jag hon heter) blir blå. Eller plantera en magisk böna bredvid huset med den konstiga korstenen (som liten) och sväva på den tills den kommer dit. Eller efter du klarat vattentemplet och Lake Hylian fylls med vatten så kan du simma dit.

Så fiskestället är stället som du om du gjort rätt, kommer till när du gjort det.

Hoppas det hjälper dig. (För jag skrev det på skoltid och jag hade bara 3 minuter kvar av rasten :P så jag hade väldigt bråtom.)

MVH

Från mig :)

Redigerat av Julihann
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

annars lite lättare sagt hur du kommer til Lake Hylia är att du går via Zoras Domain o dyker ut där man dyker ut för att få sin första emtybottle som du behöver för att komma in i tredje templet (Den stora fisken kommer inte ihåg va han hette :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har fastnat i water temple jag har gjort allting rätt, men det finns en nyckel som jag inte har tatt.

Och när jag går dit där nycklen finns är det det rummet som vattnet snurrar.

och uppe i det högra hörnet finns det ett rum och jag har varit i det rummet då man skjuter kristallen i drakens mun.

Jag sköt med hookshoten på kristallen när jag stod på botten, och sen tog jag av mig iron boots och flöt upp mot öppningen ovanför draken, just när jag var ovanför öppningen tog jag på mig iron boots igen och då kom jag i öppningen så jag kunde gå in innan grinden stängdes. jag vet inte om det är så man ska göra, men det funkade iaf för mig :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...