xavio Skrivet 25 April 2008 Rapport Dela Skrivet 25 April 2008 I alla religioner finns det ologiska samband, såsom bl.a. denna diskussion om den nödvändiga onödiga bönen visar. Och så undrar man varför fler blir ateister eller agnostiker? Därför att det känns ologiskt med en gubbe uppe i skyn som skapade människan och att på samma gång tro på olika gudar när det egentligen bara var en gud som skapade människan som jag tycker är den ända man ska be till i såfall. Och ja, jag är ateist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 25 April 2008 Rapport Dela Skrivet 25 April 2008 Alla religioner tror på olika gudar, Alla religioner säger sig ha rätt, Alla religioner har -utvalda-, Alla religioner säger sig ha bevis, OCH ÄNDÅ KAN INGEN BEVISA ETT SKIT och jag vet att "ettan" inte är helt korrekt. vill bara utveckla trean också, är väl förbannat roligt att det finns folk inom de flesta religioner som säger att de talat med sin gud eller så, hur går det ihop? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 26 April 2008 Rapport Dela Skrivet 26 April 2008 Det är många religioner som säger; väljer du min religion kommer du garanterat till paradiset. Islam är nog den enda religionen som garanterar dig h*lvetet. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 26 April 2008 Rapport Dela Skrivet 26 April 2008 Det är många religioner som säger; väljer du min religion kommer du garanterat till paradiset. Islam är nog den enda religionen som garanterar dig h*lvetet. ;) Klart "din" religion "GARANTERAR" nåt, är ju så alla religiösa ser på saken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 26 April 2008 Rapport Dela Skrivet 26 April 2008 religionsfrihet = frihet från religionen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 26 April 2008 Rapport Dela Skrivet 26 April 2008 religionsfrihet = frihet från religionen vore då skönt att slippa den totalt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teoman123 Skrivet 26 April 2008 Rapport Dela Skrivet 26 April 2008 religionsfrihet = frihet från religionen vore då skönt att slippa den totalt. Du kan alltid bli buddhist då buddhismen är nog den bästa religionen...Är inte själv buddhist men det är en bra religion som jag respekterar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 26 April 2008 Rapport Dela Skrivet 26 April 2008 Japp, den lär i alla fall "anhängarna" att Gudar inte hjälper utan vi människor får klara oss själva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 religionsfrihet = frihet från religionen vore då skönt att slippa den totalt. det jag menade var att man inte bara ska få ha fria religioner utan också att folk utan religiontro ska kunna isolera sig från religioner och inte behöva veta av dom. det är minst lika demokratiskt som att få ha vilken religion man vill Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 religionsfrihet = frihet från religionen vore då skönt att slippa den totalt. det jag menade var att man inte bara ska få ha fria religioner utan också att folk utan religiontro ska kunna isolera sig från religioner och inte behöva veta av dom. det är minst lika demokratiskt som att få ha vilken religion man vill Hur resonerar du när du vill att man skall kunna isolera sig från religionerna? På vilket sätt är man isolerad från religion? Är man inburad på en stor ö för ateister, skall man kunna isolera sig från media som tar upp händelser som har med religion att göra etc? En till fråga; vad menar du med fria religioner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 religionsfrihet = frihet från religionen vore då skönt att slippa den totalt. det jag menade var att man inte bara ska få ha fria religioner utan också att folk utan religiontro ska kunna isolera sig från religioner och inte behöva veta av dom. det är minst lika demokratiskt som att få ha vilken religion man vill Hur resonerar du när du vill att man skall kunna isolera sig från religionerna? På vilket sätt är man isolerad från religion? Är man inburad på en stor ö för ateister, skall man kunna isolera sig från media som tar upp händelser som har med religion att göra etc? En till fråga; vad menar du med fria religioner? slippa ha religion i vardagen, inga jehovas vittnen kanske \o/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 religionsfrihet = frihet från religionen vore då skönt att slippa den totalt. det jag menade var att man inte bara ska få ha fria religioner utan också att folk utan religiontro ska kunna isolera sig från religioner och inte behöva veta av dom. det är minst lika demokratiskt som att få ha vilken religion man vill Hur resonerar du när du vill att man skall kunna isolera sig från religionerna? På vilket sätt är man isolerad från religion? Är man inburad på en stor ö för ateister, skall man kunna isolera sig från media som tar upp händelser som har med religion att göra etc? En till fråga; vad menar du med fria religioner? slippa ha religion i vardagen, inga jehovas vittnen kanske \o/ Så det blir precis som t.ex. ett muslimskt land som inte tar in några andra än muslimer, fast med ateister istället? Kan ju låta som diskriminering för vissa.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.