Hoppa till innehåll

Vad Tycker Ni Om Djurpälsar?


Gäst GunsNroses
 Dela

Rekommendera inlägg

@ Ni som vill att djuren ska respekteras

 

Skulle satsa minst en tusenlapp på att en björn inte skulle banga äta upp er, så fanimej att jag ska ha dens päls. Människan äger och därför ska den göra vad den vill. =)

 

Har redan fått ett gott skratt av att kolla på Jamie Kennedy så jag avstår från att kolla från filmen.

 

edit:

 

Redigerat av Fality
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 164
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

@ Ni som vill att djuren ska respekteras

 

Skulle satsa minst en tusenlapp på att en björn inte skulle banga äta upp er, så fanimej att jag ska ha dens päls. Människan äger och därför ska den göra vad den vill. =)

 

Har redan fått ett gott skratt av att kolla på Jamie Kennedy så jag avstår från att kolla från filmen.

 

edit:

 

Snälla seriöst lägg inte upp videor som inte har ett dyft med ämnet att göra att lägga in skräp är bara att förstöra tråden. Sedan är det en självklarhet att djuren ska respekteras. Att säga att vi människor gör vad vi vill är dumt jag menar om vi skulle göra exakt som vi ville skulle vi inte ha någonstanns att bo + att de flesta skulle ändå ha dött ut av oss eftersom människan är svag, som individ klarar vi oss inte länge och vi är alldeles för själviska för att hjälpas åt vid en riktig kris. Jag tror inte att björnen skulle attackera dig för att äta, det är bara om den ser dig som ett hot som den attackerar och det är ingen anledning till att du ska få ta dens päls.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@ Ni som vill att djuren ska respekteras

 

Skulle satsa minst en tusenlapp på att en björn inte skulle banga äta upp er, så fanimej att jag ska ha dens päls. Människan äger och därför ska den göra vad den vill. =)

 

Har redan fått ett gott skratt av att kolla på Jamie Kennedy så jag avstår från att kolla från filmen.

 

edit:

 

Snälla seriöst lägg inte upp videor som inte har ett dyft med ämnet att göra att lägga in skräp är bara att förstöra tråden. Sedan är det en självklarhet att djuren ska respekteras. Att säga att vi människor gör vad vi vill är dumt jag menar om vi skulle göra exakt som vi ville skulle vi inte ha någonstanns att bo + att de flesta skulle ändå ha dött ut av oss eftersom människan är svag, som individ klarar vi oss inte länge och vi är alldeles för själviska för att hjälpas åt vid en riktig kris. Jag tror inte att björnen skulle attackera dig för att äta, det är bara om den ser dig som ett hot som den attackerar och det är ingen anledning till att du ska få ta dens päls.

 

 

Exakt. Bara för att man har mer "makt", så att man kan göra som man vill (vilket man inte kan), ska man inte bara döda djuren för pälsens skull. Och björnar äter inte människor, de attackerar om de känner sig hotade, eller om man är i deras revir.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen får man även ta och se ännu mer kritiskt på det. Om vi tar hundar som ett exempel. En del hundar har anfallit människor men det har nästan alltid berott på hur dens ägare varit mot den. Sedan ska hunden avlivas. Själv tycker jag att ägaren borde avlivas om något...

Det är ju som att säga att man ska döda föräldrarna om barnet gör något som innbär dödstraff i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns "humana" sätt att ta död på djur, utan att förstöra pälsen, nu kommer jag inte ihåg vad det heter men det är som en pistol fast istället för att avfyra en kula, så skuler man en cylinder, man sätter "pistolen" mot djurets panna och trycker av, cylindern träffar djuret och inget mer djur. Fast jag fattar inte poängen me päls, tycker inte ens det är snyggt.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen får man även ta och se ännu mer kritiskt på det. Om vi tar hundar som ett exempel. En del hundar har anfallit människor men det har nästan alltid berott på hur dens ägare varit mot den. Sedan ska hunden avlivas. Själv tycker jag att ägaren borde avlivas om något...

Det är ju som att säga att man ska döda föräldrarna om barnet gör något som innbär dödstraff i USA.

 

Jag antar att Chainsawkitten menar att man ska ha ansvar för sitt djur, i många fall då en hund har attackerat en människa så är det för att hunden har en ägare som behandlat den fel, uppmanat den att vara agresiv, slagit den och sådana saker. Det är läg märke till "oftast" det som är anledningen till att hundar angriper människor. En bra uppfostran och ett stort ansvar krävs om man ska ha ett djur annars ska man inte skaffa ett. Problemet är att många människor skaffar djur för att det är "kul" att ha och ser bra och trendigt ut men dom struntar i att ta ansvar för djuren och ta hand om dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det är fel och stänga ut sin katt ute på natten tycker jag. Ett husdjur är en del av familjen, inte ska den få sova ute i kylan.

Jag såg en film där en gubbe tog en kattunge och dränkte den i vattnet plågsamt. Han tog ner den var 10sekund upp och ner upp och ner, sen så fick den i sig för mycket vatten så den kunde inte andas. f*n vad jag ville dränka den snubben alltså!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns "humana" sätt att ta död på djur, utan att förstöra pälsen, nu kommer jag inte ihåg vad det heter men det är som en pistol fast istället för att avfyra en kula, så skuler man en cylinder, man sätter "pistolen" mot djurets panna och trycker av, cylindern träffar djuret och inget mer djur. Fast jag fattar inte poängen me päls, tycker inte ens det är snyggt.

 

Soad_token

Även om det finns "humana" sätt att ta död på djuren så varför ska vi över huvud taget döda dem bara för skojs skull?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...