Gäst 55_66 Skrivet 4 November 2007 Rapport Dela Skrivet 4 November 2007 (redigerat) Här kan man se den korrekta utmaningen. Tekniska specifikationer för PSP : Release Date: 3/15/2005 History: Versions: Standard black model Ceramic white edition (Japan and Europe only) Specs: UMD(Universal Media Disc) Diameter: 60mm Laser Diode: 660nm Dual Layer : 1.8GB Transfer Rate: 11Mbps Shock Proof Secure ROM by AES Unique Disc ID PSP CPU CORE MIPS R4000 32bit Core 128bit Bus 1 - 333MHz @ 1.2V Main Memory :8MB(eDRAM) Bus Bandwidth :2.6GB/sec I-Cache, D-Cache FPU, VFPU (Vector Unit) @ 2.6GFlops 3D-CG Extended Instructions PSP Media Engine MIPS R4000 32bit Core 128bit Bus 1 - 333MHz @ 1.2V Sub Memory:2MB(eDRAM) @ 2.6GB/sec I-Cache, D-Cache 90nm CMOS PSP Graphics Core 1 3D Curved Surface + 3D Polygon Compressed Texture Hardware Clipping, Morphing, Bone(8) Hardware Tessellator Bezier, B-Spline(NURBS) ex 4x4, 16x16, 64x64 sub-division PSP Graphics Core 2 'Rendering Engine' + 'Surface Engine' 256bit Bus, 1-166 MHz @ 1.2V VRAM :2MB(eDRAM) Bus Bandwidth :5.3GB/sec Pixel Fill Rate :664 M pixels/sec max 33 M polygon /sec(T&L) 24bit Full Color:RGBA PSP Sound Core: VME Reconfigurable DSPs 128bit Bus 166MHz @1.2V 5 Giga Operations /sec CODEC 3D Sound, Multi-Channel Synthesizer, Effecter, etc AVC Decoder AVC(H.264) Decoder Main Profile Baseline Profile @Level1,Level2,Level3 2 Hours (High Quality) - DVD movie 4 Hours (Standard Quality) - CS Digital I/O USB 2.0 Memory Stick Extension Port (reserved) Stereo Head phone Out Communication Wireless LAN (i802.11) IrDA USB 2.0 Tekniska specifikationer för Nintendo DS: Storlek i stängt läge: 14,9 cm bredl / 8,5 cmi djup i/ 2,9 cm hög • Övre skärmen: Bakgrundsbelyst, tre tum stor LCD-skärmj medj 256 xi 192 punkters upplösning • Undrei skärmen: Samma som övre skärmen, fast med genomskinlig analog pekskärm • Färger: Kanl visa j260 000 färger • Trådlös kommunikation: IEEE 802.11 och jNintendos eget iformat. Denl trådlösa räckvidden är 10 till 30 jmeter, lberoende på omständigheterna. Flera användare kan spela med varandra med iendast ett DS-spelkort • jKontroller: Pekskärm,i inbyggd mikrofon för röstigenkänning, lA/B/L/R/X/Y-knappar, plus styrknapp samti Start- ochj Select-knappar • In- lochl utgångar: Port för jbåde Nintendo DS-spelkort och Game Boy Advance-spelkassetter, samt portar för stereohörlurar ochj mikrofon • jAndra tillgångar:i Den inbyggda mjukvaran PictoChat tillåterl uppi till 16 användare att chatta samtidigt. Det finns inbyggdj realtidsklocka,i visning av datum och tid, alarmfunktion och pekskärmskalibrering • Processorer: jEn ARM9 och enl ARM7 • Ljud: Stereohögtalare som gerl virtuellt surroundljud, iberoende på mjukvaran • Batteri: Litiumjonbatterietj ger, beroende på användningen, sex itill tio jtimmars speltid på en fyratimmarsladdning. Ett batterisparande viloläge iaktiveras närl enheten fälls ihop • Språk: jEngelska, japanska, spanska, franska, tyska och italienska. Spel sägs vara roligare på Nintendo DS grafik är snyggare på PSP. Nintendo DS:S Storlek i stängt läge: 14,9 cm bredl / 8,5 cmi djup i/ 2,9 cm hög • Övre skärmen: Bakgrundsbelyst, tre tum stor LCD-skärmj medj 256 xi 192 punkters upplösning • Undrei skärmen: Samma som övre skärmen, fast med genomskinlig analog pekskärm • Färger: Kanl visa j260 000 färger • Trådlös kommunikation: IEEE 802.11 och jNintendos eget iformat. Denl trådlösa räckvidden är 10 till 30 jmeter, lberoende på omständigheterna. Flera användare kan spela med varandra med iendast ett DS-spelkort • jKontroller: Pekskärm,i inbyggd mikrofon för röstigenkänning, lA/B/L/R/X/Y-knappar, plus styrknapp samti Start- ochj Select-knappar • In- lochl utgångar: Port för jbåde Nintendo DS-spelkort och Game Boy Advance-spelkassetter, samt portar för stereohörlurar ochj mikrofon • jAndra tillgångar:i Den inbyggda mjukvaran PictoChat tillåterl uppi till 16 användare att chatta samtidigt. Det finns inbyggdj realtidsklocka,i visning av datum och tid, alarmfunktion och pekskärmskalibrering • Processorer: jEn ARM9 och enl ARM7 • Ljud: Stereohögtalare som gerl virtuellt surroundljud, iberoende på mjukvaran • Batteri: Litiumjonbatterietj ger, beroende på användningen, sex itill tio jtimmars speltid på en fyratimmarsladdning. Ett batterisparande viloläge iaktiveras närl enheten fälls ihop • Språk: jEngelska, japanska, spanska, franska, tyska och italienska Nintendo DS:s Storlek i stängt läge: 14,9 cm bredl / 8,5 cmi djup i/ 2,9 cm hög • Övre skärmen: Bakgrundsbelyst, tre tum stor LCD-skärmj medj 256 xi 192 punkters upplösning • Undrei skärmen: Samma som övre skärmen, fast med genomskinlig analog pekskärm • Färger: Kanl visa j260 000 färger • Trådlös kommunikation: IEEE 802.11 och jNintendos eget iformat. Denl trådlösa räckvidden är 10 till 30 jmeter, lberoende på omständigheterna. Flera användare kan spela med varandra med iendast ett DS-spelkort • jKontroller: Pekskärm,i inbyggd mikrofon för röstigenkänning, lA/B/L/R/X/Y-knappar, plus styrknapp samti Start- ochj Select-knappar • In- lochl utgångar: Port för jbåde Nintendo DS-spelkort och Game Boy Advance-spelkassetter, samt portar för stereohörlurar ochj mikrofon • jAndra tillgångar:i Den inbyggda mjukvaran PictoChat tillåterl uppi till 16 användare att chatta samtidigt. Det finns inbyggdj realtidsklocka,i visning av datum och tid, alarmfunktion och pekskärmskalibrering • Processorer: jEn ARM9 och enl ARM7 • Ljud: Stereohögtalare som gerl virtuellt surroundljud, iberoende på mjukvaran • Batteri: Litiumjonbatteriet ger, beroende på användningen, sex till tio timmars speltid på en fyratimmarsladdning. Ett batterisparande viloläge iaktiveras närl enheten fälls ihop • Språk: Engelska, japanska, spanska, franska, tyska och italienska Jag tycker att PSP vinner. Men du kan gärna säga i detta ämne vilket du tycker ska vinna! Jag ursäktar om det är några J eller I eller några andra bokstäver framför några ord :( Redigerat 4 November 2007 av 55_66 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dannyboy93 Skrivet 10 November 2007 Rapport Dela Skrivet 10 November 2007 Jag anser att man borde lägga av med såna här trådar. Folk blir bara sura på varandra. PSP och DS är jämlika! Den större skillnaden är att dom riktar sig mot olika användarbaser! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kabby Skrivet 15 November 2007 Rapport Dela Skrivet 15 November 2007 DS har fler och mycket bättre spel, så jag säger DS. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wowbt Skrivet 15 November 2007 Rapport Dela Skrivet 15 November 2007 Ds så klart Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LinkeyX2 Skrivet 25 November 2007 Rapport Dela Skrivet 25 November 2007 Joo jag har ett psp men Skulle nog villja ha Ds mera för det finns mer spel :( men båda e likla bra ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
XXL Skrivet 27 November 2007 Rapport Dela Skrivet 27 November 2007 Det finns mer spel till DS men annars är DS och PSP lika bra. :cool: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ggdover Skrivet 26 December 2007 Rapport Dela Skrivet 26 December 2007 först kom vanliga ds. 1-0 till ds sen kom vanliga psp bättre en gamla ds 1-1 lika sen kom ds lite bättre en vanliga psp. 2-1 till ds sen kom nu det nya pspet bättre en alla. 2-2 lika!!! Båda är lika bra beror på hur man ser på det. Själv tycker jag psp!!!!!!!!!!!!!! Gamla ds ser ut som en gamal rutten rostad stål bit Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheCheater Skrivet 27 December 2007 Rapport Dela Skrivet 27 December 2007 själv måste jag säga att psp är bättre på många vis, vilket nintendo inte har tänkt, de har tänkt en underhållande konsoll som inte ska slå någon annan, utan bara finnas som en av de bästa konsollerna i ett minne. Ds är enligt mig en ganska så avancerad konsoll men med mindre finesser, psp däremot har väldig många finesser utan att flasha på några sätt. ALTSÅ: jag tycker att psp är bättre men fortfarande finns inget klart beslut, konsoller ska inte vara bäst, de ska va värda pengarna och vara underhållande. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BLITZFREEDOME Skrivet 27 December 2007 Rapport Dela Skrivet 27 December 2007 Psp är mer som en allt maskin. Mp3, video, spel internet, grafiken e bättre. Men ds är inriktad på klassiska spel med lite bättre grafik. Psp är mer användbar medans ds är bara kul. psp e oxå kul. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
VanHooters Skrivet 5 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2008 Jag tycker dem är ganska lika, men om jag ska välja en favorit får det väl bli Nintendo DS. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheCheater Skrivet 6 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2008 Jag tycker dem är ganska lika, men om jag ska välja en favorit får det väl bli Nintendo DS.de är inte alls lika, titta bara på egenskaperna!Grejen med dessa konsoller är att ingen av de ska slå varandra, de ska ha sin speciella grej, det är allt! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 6 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2008 Jag tycker att PSP är bättre, mest för att jag är mest van med Playstation. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg