mibö Skrivet 5 November 2007 Rapport Dela Skrivet 5 November 2007 Ja... förlåt för en ny tråd men jag fick det och funka!!! nu är det i full gång med advance map och advance text och pet. Jag kan nu byta vilka pokemon olika tränare har, jag har bara en typ i gymmen, ledaren, men t.ex. kogas gym i fushia får du också spela mot Ayja (tror hon heter så...) Hmm... kanske jag förklarar åt såna som inte såg min förra tråd... Hej! Jag håller på att göra ett eget pokemon spel med advance map och även andra program. Det händer i kanto, misty, brock.... gymmen. Det skall följa storyn så mycket som möjligt. Men Blaines gym skall nog vara normal, och inte en vulkan... :D Regler: Gå inte offtopic! Fråga inte när spelet är färdigt Ge gärna ideer Om du vill hjälpa till, säg om det och adda min msn [email protected] Du börjar alltså med att få pikachu och din rival får squirtle. Jag kommer att behöva ER hjälp med vissa saker som t.ex. lt. surges gym... ingen aning har inte sett avsnittet... Gymmar: 1. Pewter City Gym. ledare brock. pokemons onix och geodude. 2. Cerulean City Gym. ledare misty. pokemons staryu och starmie. 3. Vermilion City Gym. ledare lt. surge. pokemons pikachu och raichu. 4. Celadon City Gym. ledare erika. pokemons gloom vileplume. 5. Saffron City Gym. ledare sabrina. pokemons abra och kadabra 6. Fushia City Gym. ledare koga. pokemons venomoth och golbat. andra ayja. pokemons venonat. 7. Cinnabar City Gym. ledare blain. pokemons ninetails, rhydon och magmar. 8. Viridian City Gym. ledare giovanni. pokemons machamp, golem, nidoqueen och mewtwo. Om det var några fel säg gärna till kan byta dem. Nya ideer är välkomna! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
arneallla Skrivet 5 November 2007 Rapport Dela Skrivet 5 November 2007 mewtwo borde inte vara med på ett gym han är ju legendarisk Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kingdom Skrivet 5 November 2007 Rapport Dela Skrivet 5 November 2007 ska vi komma på pokemon eller ska du ha vanliga Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mibö Skrivet 6 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 6 November 2007 pokemonball@ har du inte sett avsnitten? giovanni har ju mewtwo en tid men sen flyr den. salamence@ nej det skall vara vanliga pokemon. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
arneallla Skrivet 6 November 2007 Rapport Dela Skrivet 6 November 2007 sory mibö har inte sät det avsnitet Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 6 November 2007 Rapport Dela Skrivet 6 November 2007 Det är på en film typ =P, kommer inte ihåg vad den heter XD Men ta bort den som nån sa. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mibö Skrivet 6 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 6 November 2007 (redigerat) Det är på en film typ =P, kommer inte ihåg vad den heter XD Men ta bort den som nån sa. Ja... mewtwo strikes back :D men även när ash ska spela mot giovanni kommer gary just ut och hade sett ngt hemskt eller nåt sånt Men ta bort den som nån sa? EDIT: glömde att säga att jag har en liten bug som inte borde störa men ändå, gubben är som r/s/e när den står vanligt och går, men cyklar och springer och fiskar och match är han normal Redigerat 6 November 2007 av mibö Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg