Thekniferules Skrivet 7 November 2007 Rapport Skrivet 7 November 2007 Jo hur gör man så att man t ex styr ett klot och man styr det mot en vägg så det inte bara åker rakt igenom det? För det åker rakt egenom för mig :S... Citera
Chainsawkitten Skrivet 7 November 2007 Rapport Skrivet 7 November 2007 (redigerat) Kryssa i att väggen ska vara solid. Innan du rör klotet så kollar du att det är fritt att röra sig åt hållet du vill röra dig åt med place_free(x-pos,y-pos) EDIT: Det finns också ett simpelt sätt att använda solid och bara hspeed, vspeed samt ha en tom kollision med objektet. Men detta default-system är inte särskilt säkert eller bra på något sätt utan bör endast användas om du är n00b ;) Redigerat 7 November 2007 av Chainsawkitten Citera
Thekniferules Skrivet 8 November 2007 Författare Rapport Skrivet 8 November 2007 Fattade inte det andra du skrev. Ny hjälp tack. Jag kollade properties på ett annat spel som redan finns det och gjorde exakt som det var på den andra men nej då. Citera
Gäst Mega93 Skrivet 8 November 2007 Rapport Skrivet 8 November 2007 Ja, jag har heller aldrig fått Solid inställningarna att funka -_- Själv kör jag med "Collision With Object"-> "Move Fixed" + "Bounce [Precisely/All Objects]" Citera
Gäst UAP Skrivet 9 November 2007 Rapport Skrivet 9 November 2007 Kan inte nån lägga upp några av sina spel som dom har gjort?. Har funnits så många Gamemaker trådar här i forumen ;) och jag skulle gärna vilja se hur spelen blir :P http://www.epenis.eu/5182/epenis.gif Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.