Hoppa till innehåll

Fixa Egen Ot (8.0)


ramppan
 Dela

Rekommendera inlägg

jag behöver hjälp. alla jag frågar om hur dom fixat egen ot säger de du <_< jag har laddat ner map editor och en map fast den var buggad, alla monster sen 7.6 e borta (finns bara dom som fanns på 7.6) så jag tog bort den, sen dess har jag inte fått tag i nån annan :(

 

(snälla inte otfans för det finns inget där och inte google för jag får bara massa trojaner)

kan nån berätta var jag kan ladda ner en map, map-editor, item editor och en sever.

 

skulle nån kunna berätta lite om hur jag kan ändra hp/speed på monster, ändra att/def på vapen och sånt,

mp-hp/sec och mp-hp/lvl

ni får bli gm´s eller god´s om ni vill (om ni hjälper mig)

det skulla vara grymt sjyst om ni hjälpte mig :)

 

om nån vill skicka den genom msn så heter jag [email protected]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DevLand 0.89 XML för client 8.0 hittar du här.

 

Mapeditor hittar du här. Där använder jag version 0.4.78.

 

Items ändrar du direkt i items.xml.

 

Monsterna ändrar du i deras XML filer.

 

Vapen ändrar du i items.xml.

 

MP/HP ändrar du i vocations.xml.

 

Om du inte hittar de här filerna kan du alltid söka efter dem (Ctrl+F).

 

Hoppas jag kunde vara till hjälp. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tro mig du har varit till stor hjälp :) jag är skyldig dig en stor tjänst :)

 

fast jag kom på en sak som jag inte fattar direkt: :(

</vocation>

- <vocation id="1" name="Sorcerer" description="a sorcerer" gaincap="10" gainhp="5" gainmana="30" gainhpticks="6" gainhpamount="10" gainmanaticks="3" gainmanaamount="50" manamultiplier="1.1" attackspeed="2000" soulmax="100" gainsoulticks="120">

<skill id="0" multiplier="1.5" />

<skill id="1" multiplier="2.0" />

<skill id="2" multiplier="2.0" />

<skill id="3" multiplier="2.0" />

<skill id="4" multiplier="2.0" />

<skill id="5" multiplier="1.5" />

<skill id="6" multiplier="1.1" />

 

 

vad är det som man ska ändra av allt det där för att heala mp-hp/sec och att speed och hur snabbt man springer.

 

 

 

 

 

 

<targetchange interval="2000" chance="5" />

<strategy attack="100" defense="0" />

- <flags>

<flag summonable="0" />

<flag attackable="1" />

<flag hostile="1" />

<flag illusionable="0" />

<flag convinceable="0" />

<flag pushable="0" />

<flag canpushitems="1" />

<flag staticattack="40" />

<flag lightlevel="0" />

<flag lightcolor="0" />

<flag targetdistance="1" />

<flag runonhealth="0" />

</flags>

- <attacks>

<attack name="melee" interval="2000" min="-200" max="-350" />

<attack name="Great Fireball" interval="10000" chance="0" min="-100" max="-350" />

<attack name="Combustion" interval="20000" chance="10" min="-100" max="-350" />

<attack name="Polymorph" interval="30000" chance="50" />

<attack name="Energy Wave" interval="5000" chance="20" min="-200" max="-500" />

</attacks>

- <defenses armor="40" defense="45">

<defense name="Ultimate Healing" interval="4000" chance="5" min="50" max="200" />

</defenses>

- <immunities>

<immunity physical="0" />

<immunity energy="1" />

<immunity fire="1" />

<immunity poison="1" />

<immunity lifedrain="0" />

<immunity paralyze="1" />

<immunity outfit="1" />

<immunity drunk="1" />

<immunity invisible="0" />

 

och sen det här... jag fattar inte alla imun grejer och alla attack grejer och det där med defence, asså jag fattar hur mycket dom ska heala sig och sånt, vad dom är imuna mot och alla deras attacker för dom finns inte med i tibia som man kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

asså jag fattar inte heller alla script 100% så man får testa sig fram. iaf så funkar det med hp/mana så här:

 

gainhpticks="Här skriver du hur ofta man får hp. Exempel: 6 = 6 sekunder, tror jag."

 

gainhpamount="Här är hur mycket hp man får. Exempel: gainhpamount står på 30 och gainhpticks står på 2. Då får du 30 hp varranan sek."

 

gainmanaticks="samma sak här."

 

gainmanaamount="och samma sak här."

 

Och hur man ändrar hur fort man springer. Det står typ basespeed="" nån stans i vocation.xml vid varje voc. Ändra där. Jag förstår mig inte på basespeed så man får testa sig fram. :)

 

 

 

Och sedan med monster får du också testa dig fram. Det skulle bli för mycket att förklara. Iaf:

 

<immunity paralyze="1" /> 0= Disabled 1= Enabled

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...