Hoppa till innehåll

Kazumi The Last Fairyboy

Karokikiri

Rekommendera inlägg

• Svar 34
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

^^ okok, Men Mega plåga dig ej genom att läsa dom, min tjej kompis i min klass som är bäst på gramatiken i klassen, ska nu rätta allt hon ska börja rätta 4 kapitlet just nu... altså 3 kapitlen til att rätta efter som jag e klar med 6 kapitlet men de får ni läsa utan stav fel <:P..iof kan du ju va fel med men inte lika mkt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

^^ okok, Men Mega plåga dig ej genom att läsa dom, min tjej kompis i min klass som är bäst på gramatiken i klassen, ska nu rätta allt hon ska börja rätta 4 kapitlet just nu... altså 3 kapitlen til att rätta efter som jag e klar med 6 kapitlet men de får ni läsa utan stav fel <:P..iof kan du ju va fel med men inte lika mkt :D

Sen får du ta och lära dig lite grammatik också...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han har sagt att han har Dyslexi, så att han inte kan skriva eller så jättebra.. Men jag vet inte om han talar sanning..

tröttnade efter andra kapitlet. Men när jag läste kapitel 5, så måsta jag läsa kapitel 2 och så också :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NU är de första rättade kapitlet rättat,

Kapitel 1

En tät dimma dras med vinden längst gatorna i den lilla staden Hotiki. Klockan är 8.03 men solen har ännu inte gått upp.

Ljudet av väckarklockan ringer i öronen och Kazumi sätter sig upp i sin säng. Han gnuggar sig i ögonen och rättar till sitt svarta hår som står rakt ut. På väggen mitt emot honom hänger en affisch av filmen 'Death Note'.

Kazumi reser sig sakta från sängen och går med trötta steg fram till en liten byro där han drar på sig en svartröd tröja och ett par byxor. Han öppnar sedan dörren och ger sig ner mot köket.

Hans mamma, eller fostermamma som han tvingar sig själv att kalla henne har gjort smörgåsar med leverpastej.

Trots att Kazumi inte gillar leverpastej så mycket så försöker han uppföra sig.

"Ja! Leverpastej, min favorit!", utbrister han i ett försök att verka nöjd.

"Var glad medan du får mat din snyltande snorunge'', fräser hans fostermamma Bikyti.

Hade Kazumi inte kännt sin fostermamma så som han gör hade han nog trott att hennes svar berodde på att hon kanske trott att hans svar varit sarkastiskt, men efter att ha bott med henne så länge som han gjort visste han att hon helt enkelt inte gillade honom. Han sätter sig tyst ner och äter sina smårgåsar.

När han ätit klart går han och tar på sig sin jacka, och när han går ut så smäller han igen ytterdörren efter sig. Smällen tar i mer än han väntat sig och han hör hur en tavla faller ner på golvet där inne, och han tänker på hur han kommer få betala för det när han sedan kommer hem.

Det regnat ute och Kazumi drar på sig luvan på jackan. En sparkvänlig sten på marken blir hans fotboll på väg till skolan.

Han kommer till skolan och på inte mindre än fem minuter har Erudo och hans gäng samlats runt honom.

''Kassa Kazumi!!! Nä men är 'Kassa Kazumi' ledsen? Ska du dra till din kassa mamma och gråta? Haha! Just ja, du har ju ingen!", skriker de.

Irriterat går Kazumi förbi Erudo och hans gäng fram till sit skåp.

Med en viss försiktig het öppnar han det. På skåpsluckans innersida sitter också en 'Death Note' affisch, fast i ett mindre format.

Då dyker Erudo upp igen bakom honom med sitt gäng. ''Åhh, Kassa Kazumi gillar Death Note, åå allt som kassa kazumi gillar är ju för f*n kasst!'', säger han.

"Men det är ju klart, kassa människor gillar kassa saker".

Oväntat kommer en kommentar från en i gänget.

"Ta det lite lugnt, filmen är faktiskt ganska bra".

Kazumi var väldigt lyhörd och för en kort sekund drar han upp sina läppar och ler mot killen som sagt det.

Kazumis leende försvann snabbt när Erudo vände sig om.

"Men då är väl du också kass kanske? Stick härifrån din kassa mes!", skrek han till killen i gänget som förvånat men bestämt gick därifrån.

Kazumi blev som vanligt retad under rasterna, och under den sista rasten kom Erudo fram med kniv och tryckte den mot Kazumis hals.

''Kan du inte se lite glad ut för f*n?'', sa han.

Kazumi visste att om han gav efter så skulle Erudo bara vara på honom mer.

"Vafan bryr du dig för?", svarade han.

Han så Erudos Blick och direkt tittar han ner i golvet och blir tyst.

''Du har helt rätt, varför skulle jag bry mig. Efter skolan ska du få spö, räkna med det'', sa Erudo och gick därifrån.

När skolan är slut så skyndar sig Kazumi ut. Han småspringer hemmåt men möts av Erudo och hans gäng som väntat på honom. De knuffar in honom i en gränd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...