Hejhopp! Här tänkte jag starta ett rollspel.
Regler:
1.Tänker du inte spela, skriv inte.
2.Du är inte störst, bäst och vackrast.
3.Du kan inte styra en annan spelares karaktär. Exempelvis så kan du inte, slå någon så att de svimmar. Istället siktar du ett slag mot dem och låter den andra spelaren bestämma vad som skall hända.
4.Allt spel sker i dåtid.
5.Om du måste skriva något utanför spelet, skriv då "OOC" (Out Of Character) innan.
6. Detta är ett priatrollspel. Det som inte existerade i deras värld, existerar inte i spelet.
7.Ha kul
---------------------
Min karaktär:
Namn: Kapten William "The snake" Stevenson
Ålder: 35
Utseende: Lång och smal med svart hår och isblå ögon. Har svart långt hår i en hästsvans och en lapp över ena ögat. Bär ofta en vit skjorta med en svart lädervest över samt ett par svarta byxor. Har en två kroksablar och kastknivar som vapen. Knivarna bärs i ett bälte som går tvärs över bröstet. Han har även en tatuering av en orm som ringlar sig ner för armen och slutar på handryggen.
Personlighet: Lömsk och oberäkenlig. Lider av paranoja och litar inte på folk, samt har ett hetsigt temprament och är blir lätt förnärmad.
Egenskaper: Bra fäktare och är väldigt pricksäker med kastknivarna. Kan även en del kampsport. Dock så har han inte särskilt mycket råstyrka, utan förlitar sig på snabb och smidighet
Bakgrund: Blev pirat i 15-års åldern. Arbetade sig sedan upp till Kapten på skeppet "London Burning". I övrigt är hans bakgrund okänd.
-------------------------------------------------
Det var en solig sommarmorgon i hamnen Tortuga i västindien. Kapten William Stevenson stod vid relingen på sitt skepp och spanade ut över kajen. Ett plask bakom honom gjorde att han vände sig om och fick syn på ett par besättningsmän som skvätte vatten på varandra istället för att skrubba däcket.
-Tillbaka till arbetet era landkrabbor! Annars hänger jag er i rånocken! gormade han innan han suckade och åter blickade ut över kajen.