Hoppa till innehåll

Wii Frågor

Vendetta

Rekommendera inlägg

Här kommr lite frågor, ni kommer nog tycka jag är noobig efter men...

1. Går det spela GC spel?

2. Funkar det att spela musik och DVD filmer?

3. Vad är sd kort?

4.Hur använder man SD kort?

5. Borde jag köpa Super mario galaxy?

6. vilka spel rekomenderar ni mest?

Tacksam för svar!

Redigerat av CrossFall
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Ja det går

2. Nej

3. ett kort som man kan lägga in t.ex. bilder etc från datorn och sedan sätta in kortet i wii:et sen kan du titta på bilderna..

4. Stoppa in i datorn, sen kommer det fram allt som är på SD kortet (om det är helt nytt så kommer det fram en tom mapp) sen kan du dra filer t.ex. bilder till mappen och så överförs dom, sen kan du sätta in kortet i wii:et och sen kan du använda filerna..

5. Ja..

6. Mario Party 8 (Jag älskar alla Mario Party, det var det första spelet jag spela)

Och The Legend of Zelda: Twilight Princess (Zelda ligger på andra platsen i min favvo serie)

Redigerat av TheChosenOne
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men va i ***** Du kan visst se på film och lyssna på musik!

För filmer så behöver du http://www.redkawa.com/videoconverters/wiivideo9/ som konverterar dina filmer till ett format som Wii förstår.. Men du behöver nog minst 1gb SD kort eftersom filen blir ganska stor.

Och när det gäller musik, så om du har uppgraderat till Photo Channel 1.1 eller vad det är så kan du inte spela mp3 filer utan bara AAC filer. Men uppgraderingen går att ta bort om inte uppgraderingen följde med automatiskt när du köpte Wii'n. Så om du inte har uppgraderat så är det bara att köra på med mp3 filer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ooh, va bra! :D

Gött att det var gratis!

Laddade ner det nu, ska köpa Wii imorn :)

Jag som också tänkte se och allt.. Och sen upptäcker man att man inte har en SD korts läsare på datorn ^^

Vad kostar ett SD kort? typ 300:-?

Runt 249-400 för ett 1gb/2gb's kort. Men du måste ha en sak på datorn så att du kan stoppa in det nånstans, som jag inte har. Annars får du köpa en SD korts läsare som jag inte har nån aning vars du köper.

Redigerat av Odet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ooh, va bra! :D

Gött att det var gratis!

Laddade ner det nu, ska köpa Wii imorn :)

Jag som också tänkte se och allt.. Och sen upptäcker man att man inte har en SD korts läsare på datorn ^^

Vad kostar ett SD kort? typ 300:-?

Runt 249-400 för ett 1gb/2gb's kort. Men du måste ha en sak på datorn så att du kan stoppa in det nånstans, som jag inte har. Annars får du köpa en SD korts läsare som man kopplar in från nånstans.

Jag tror att man kopplar in Läsaren i ett USB uttag..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...