Gäst ADRIAN_93 Skrivet 27 December 2007 Rapport Skrivet 27 December 2007 Sorry för att jag kanske verkar lite dum men vad är en custom firmware jag hör det överallt?? :)
TheCheater Skrivet 27 December 2007 Rapport Skrivet 27 December 2007 det är ett firmware som gör det möljigt att köar ISO m.m format på psp:n som t ex emulatorer eller nerladdade spel. Custom Firmware gör det även möjligt att ändra font och skaffa animerade teman som t ex Macmenyn med iconerna där nere o.s.v...
TheCheater Skrivet 30 December 2007 Rapport Skrivet 30 December 2007 e det sämre på något sätt?custom firmware rekomenderas starkt!men jag har dock en brickad psp och det försvårar möjligheten att nergradera till firmware 1.50 som man sedan updaterar till det nyaste custom firmware, jag är inte så bra på det här men enligt mig behövs "pandora battery" för att unbricka psp:n och för att nergradera.
ggdover Skrivet 30 December 2007 Rapport Skrivet 30 December 2007 (redigerat) har hört att 3.71 costumfirmware e bättre än 3.72 costumfirmware. Men ima att jag har 3.72 på mitt psp kan jag inte skaffa 3.71 costumfirmware? Och vad är 1.5 kernel det som inte costumfirmware 3.72 har och costumfirmware 3.71 har? kan jag skaffa 3.72 custom firmware när jag har 3.72 orginal ver.? Snälla jag behöver svar fort!! :( Redigerat 31 December 2007 av doversten
TheCheater Skrivet 1 Januari 2008 Rapport Skrivet 1 Januari 2008 Någon som vet!! :( :( ???jag är osäker om det finns en nergraderare till 3.72...om du inte visste det så måste man nergradera till 1.5 för att kunna installera ett customfirmware, men man kan använda 1.5 för att köra emulatorer men till hela spel så krävs det ett högt firmware vilket betyder att ett customfirmware är bättre. men som jag sa i första meningen så vet jag inte om det finns nergraderare till 3.72 sök på google! där kan du länka dig vidare till bra sidor om du vill lära dig!
Rekommendera inlägg