MaryJane Skrivet 27 December 2007 Rapport Dela Skrivet 27 December 2007 Hej min dator hade fölorat något sorts program som gjorde så ja inte kunde gå in på internet eller ansluta till nätet. Sen instalerade jag om windows xp då funkade internet men mitt ljud bara försvan. ja förstår inte var för. inte högtalarna eller mitt headset funkar va kan vara felet. det går inte att spela upp musik på media player heller. det står bara så här när ja ska kolla på tex film och lyssna på musik på media playern (Windows Media Player kan inte spela upp filen på grund av ett problem med ljudenheten. Antingen finns det inte någon ljudenhet installerad på din dator, eller också används ljudenheten av ett annat program, eller också fungerar den inte som den ska.) ja har ingen cd till högtalarna men det hade ja inte heller när ja fick dem. HJÄLP MIG SNÄLLA DET ÄR SÅ TRÅKIGT ATT SPELA CS UTAN LJUD <_< :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Animal Skrivet 27 December 2007 Rapport Dela Skrivet 27 December 2007 När du ominstralerade XP så tog troligen dina headset och högtalare bort från datorn. Testa att instalera om dem, om du har kvar skivan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 27 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 27 December 2007 instalera om xp? för ja har gjort det typ 3 gånger -.- :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 27 December 2007 Rapport Dela Skrivet 27 December 2007 kolla vad du har för ljudkort, ladda ner drivrutiner! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GunsNroses Skrivet 7 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2008 titta om DerectX funkar ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 7 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2008 (redigerat) Troligtvis så saknar du ac97 drivrutiner. Det följer med en skiva med det med de flesta moderkort. Sök annars på google, det finns att ladda hem. EDIT: Länk: http://www.realtek.com.tw/downloads/downlo...p;GetDown=false Redigerat 7 Januari 2008 av Shaitan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst lordifan Skrivet 9 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Januari 2008 Hehe detta hände för mig ochså när jag installerade om xpn. Men vi fick nån skiva med så vi installerade om den ochså så kom ljudet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 9 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Januari 2008 Game Maker - Är ett program gjort för spelutvecklare. Det är ett rätt simpelt men kraftfullt program som du på ett enkelt sätt kan göra spel i. Game Maker använder sig av två olika sätt för att bygga upp spel på. Ett: D&D, Två: GML. De båda kan medföra ungefär exakt samma resultat. Dock så är D&D mer begränsat än GML och är mer passande för nybörjare. GML kan man övergå till senare, då man lärt sig grunderna, för att göra mer avancerade spel(som t.ex. 3D-Spel). Men om man vill komma åt ALLA funktioner i Game Maker(förkortat GM), så måste man registrera och betala för programmet, som kostar 20$(ca.130kr). Jag rekommenderar dig att köpa det, eftersom det är värt pengarna. Du får ett program som är lätthanterligt och väldigt bra. När det ändå var på tal om grafiken, om bakgrunder, sprites, osv, så kan jag säga att det tar man oftast sist(eller någon gång mitt i). Det första man gör om man ska ha en sprite på ett objekt är att sätta en "bassprite" eller, som man också kan kalla det, grundsprite. Det räcker om man ger en enkel färg i början till bakgrunden. Sedan, då du gjort klart kodningen, kan du lägga till de riktiga spritesen och bakgrunderna. På det här sättet slipper du lägga ner en massa tid på grafiken och med det medföra att spelets uppbyggnad och funktion blir riktigt dåligt. Efter(som sagt)man har kodat klart, så är det lungt att göra grafiken som man vill! Hoppas detta fick dig att förstå en del av vad Game Maker är för något! Hehe detta hände för mig ochså när jag installerade om xpn.Men vi fick nån skiva med så vi installerade om den ochså så kom ljudet... Skivan följde med moderkortet som jag sade. Det brukar stå "Drivers & Utitlies" på denna skiva.Dessutom kan trådskaparen enkelt ladda ner drivrutinen från länken som jag postat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.