Hoppa till innehåll

Vad Ska Jag Köpa?


ryu-hayabusa
 Dela

Rekommendera inlägg

Call of Duty 4 - Grymt snyggt FPS med trots actionfylld och explosiv en ganska kort singleplayer kampanj, som dock är rolig att spela igenom flera gånger. Bjuder också på enligt mig ett av de bästa online skjutspelen jag någonsin spelat, fullproppat med vapen. Använder sig av ett mycket välgjort ranksystem med 55 olika steg som du klättrar upp för snabbare ju fler fiender du dödar. Du låser upp nya vapen, tillbehör och annat varje gång du får en ny rank. Ett spel som du i första hand inte tröttnar på, även om det är helt olikt de andra Call of Duty spelen som är sedda ur ögonen på soldater från 40-talet under andra världskriget.

 

The Elder Scrolls IV: Oblivion - Det bästa spelet till 360 hittills om du frågar mig. Mycket underhållande RPG där du skapar din egen karaktär och lever ditt eget liv i en enorm värld med hundratals platser att utforska, tusentals karaktärer som du alla kan konversera med, samt hundratals uppdrag. Du har total frihet under hela speltiden, och du kan i stort sett göra vad du än känner för. Själv har jag spenderat totalt 304 timmar med spelet sedan sommaren 07 och jag tycker fortfarande att det är lika roligt. Svårt att få till en bra beskrivning med så få ord, men jag för att uttrycka mig så effektivt som möjligt: Bethesda (utvecklaren av Oblivion) har skapat ett mästerverk som redan blivit en klassiker och milstolpe för alla kommande rollspel.

 

Mass Effect - Jag har bara spelat Mass Effect i 13 timmar men jag märker redan hur genomarbetat det är. I spelet som utspelar sig under sent 2100-tal tar du dig an rollen som Commander Shepard över rymdskeppet Normandy. Du reser runt i en galax som i stort sätt er helt fri att utforska på egen hand, men precis som i Oblivion (Spelen är ganska lika trots att Oblivion utspelar sig i en medeltidsvärld medan Mass Effect är ett rymd RPG) finns det en main story och hundratals mindre sidouppdrag och en massa karaktärer. Mass Effect använder sig av ett dialog hjul där du själv väljer mellan olika svar och samtalsämnen med den du pratar med, vilket gör att du själv styr storyn genom att antingen vara god eller ond, och vilket dessutom gör att spelet får en mer filmisk känsla. Vintergatan plus 100 planeter och månar är Mass Effect med en mening!

Redigerat av nacho
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror på vad du gillar för sorts spel, gillar du action ska du lätt köpa The Orange Box, där får du garanterat mest för pengarna, du får typ 5 spel i samma box, och alla är riktigt bra!

Spelen i boxen:

Half-Life 2 (blev årets spel, förra året?) 10/10

Half-Life 2: Episode 1 (bra betyg av speltidningarna) 9/10 i snitt

Half-Life 2: Episode 2 (Också det bra betyg) 9/10 i snitt

Team Fortress 2 Denna Apelsinlådas onlinespel, riktigt kul som håller länge.

Portal Lite kort, men så nyskapande. Problemlösning med rolig humor, bra betyg v alla 10/10

 

Annars kan du köpa årets "Game of the Year" BioShock, vilket var riktigt bra och ganska långt. Tyvärr spelar manbara igenom det 1-2 gånger. Sen ligger det på hyllan, tyvärr.

 

 

Sen så kan jag tipsa om Halo 3, som har bra single-player och rysligt bra multiplayer, men om du inte har "Live" så känns det inte som någon idé att köpa detta.

Redigerat av Halo_player
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...