Desu Skrivet 3 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2008 Innan ni tänker säga det (vilket vissa personer i världen gör innan dom ger ett svar) är att förklara vad det är för nåt. Don't do it. I alla fall, jag vill ha en ny external ip. Och jag ska inte behöva säga orsaken he he. Kan säga så här att varför jag undrar är p.g.a vad många vill göra när dom har varit stygg på world wide webb. :P I alla fall, jag har hört att man kan spoofa en bredband routers MAC adress så ger din ISP ett nytt ip till dig. Funkar detta? Om inte hur kan jag då ändra min external ip utan att behöva stänga av routern 24 timmar (vilket jag inte kan göra eftersom det är nästan alltid 1 person i lägenheten som surfar). Hjälp vore tacksamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 3 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2008 (redigerat) Flashback.name erbjuder detta mot en liten summa pengar. Det är bara om man har en dynamisk ipadress som man kan få ny ip genom att byta MAC-adress eller vara inaktiv i några timmar. Om du bara behöver koppla in routern utan att skriva in en massa ipadresser har du dynamisk ip. Telia adsl använder sig av det enligt min erfarenhet. Redigerat 4 Januari 2008 av Shaitan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 4 Januari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2008 (redigerat) Pengar är inte min starka sida. Särskilt när det gäller tjänster som inte är pålitliga. Redigerat 4 Januari 2008 av Gird3r Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 4 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2008 Flashback.name är pålitlig. :P Jag ändrade mitt svar däruppe. Läs det så slipper jag skriva det igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 4 Januari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2008 (redigerat) Hmm. Jag stängde av min router i drygt 5 minuter utan att få ny external ip. Va f*n ska jag göra då? Ringa och gnälla till Tele2 om det? Btw jag har hört att vissa bredband förlag ger en statisk ip så att dom tjänar mer pengar, eller hur det var. Fy f*n om jag kunde byta external ip med ett klick. Det vore kanon. Redigerat 4 Januari 2008 av Gird3r Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GunsNroses Skrivet 7 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2008 hmm gå till denna sida för att få reda hur man gör såntdär! www.tricklife.com där är det amatörer som visar hur man gör sådanna saker. men du behöver vara medlem för att se videon. det är gratis sida! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 7 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2008 Sista försöket till hjälp: Istället för att låta routern vara av i ett par timmar, logga in på routern (192.168.1.1?) och ändra MAC-adressen. Det duger med ett nummer eller så. Har du inte ny ip-adress när routern funkar igen så har du troligen statisk ip. JAg har försökt hjälpa dig nu. Säg nu mig vilken ISP och hastighet du har. Telia, comhem, bredbandsbolaget? 10/10, 100/10? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GunsNroses Skrivet 8 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2008 Sista försöket till hjälp: Istället för att låta routern vara av i ett par timmar, logga in på routern (192.168.1.1?) och ändra MAC-adressen. Det duger med ett nummer eller så. Har du inte ny ip-adress när routern funkar igen så har du troligen statisk ip. JAg har försökt hjälpa dig nu. Säg nu mig vilken ISP och hastighet du har. Telia, comhem, bredbandsbolaget? 10/10, 100/10? detta låter bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 8 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2008 (redigerat) . Redigerat 21 Juli 2015 av TheExecutor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.