Hoppa till innehåll

Jag Vill Ha En Ny External Ip

Desu

Rekommendera inlägg

Innan ni tänker säga det (vilket vissa personer i världen gör innan dom ger ett svar)

är att förklara vad det är för nåt. Don't do it.

I alla fall, jag vill ha en ny external ip. Och jag ska inte behöva säga orsaken he he. Kan säga så här att varför jag undrar är p.g.a vad många vill göra när dom har varit stygg på world wide webb. :P

I alla fall, jag har hört att man kan spoofa en bredband routers MAC adress så ger din ISP ett nytt ip till dig.

Funkar detta?

Om inte hur kan jag då ändra min external ip utan att behöva stänga av routern 24 timmar (vilket jag inte kan göra eftersom det är nästan alltid 1 person i lägenheten som surfar).

Hjälp vore tacksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Flashback.name erbjuder detta mot en liten summa pengar.

Det är bara om man har en dynamisk ipadress som man kan få ny ip genom att byta MAC-adress eller vara inaktiv i några timmar. Om du bara behöver koppla in routern utan att skriva in en massa ipadresser har du dynamisk ip. Telia adsl använder sig av det enligt min erfarenhet.

Redigerat av Shaitan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm. Jag stängde av min router i drygt 5 minuter utan att få ny external ip.

Va f*n ska jag göra då? Ringa och gnälla till Tele2 om det?

Btw jag har hört att vissa bredband förlag ger en statisk ip så att dom tjänar mer pengar, eller hur det var.

Fy f*n om jag kunde byta external ip med ett klick. Det vore kanon.

Redigerat av Gird3r
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GunsNroses

hmm gå till denna sida för att få reda hur man gör såntdär! www.tricklife.com där är det amatörer som visar hur man gör sådanna saker. men du behöver vara medlem för att se videon. det är gratis sida!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sista försöket till hjälp:

Istället för att låta routern vara av i ett par timmar, logga in på routern (192.168.1.1?) och ändra MAC-adressen. Det duger med ett nummer eller så. Har du inte ny ip-adress när routern funkar igen så har du troligen statisk ip.

JAg har försökt hjälpa dig nu. Säg nu mig vilken ISP och hastighet du har. Telia, comhem, bredbandsbolaget? 10/10, 100/10?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GunsNroses

Sista försöket till hjälp:

Istället för att låta routern vara av i ett par timmar, logga in på routern (192.168.1.1?) och ändra MAC-adressen. Det duger med ett nummer eller så. Har du inte ny ip-adress när routern funkar igen så har du troligen statisk ip.

JAg har försökt hjälpa dig nu. Säg nu mig vilken ISP och hastighet du har. Telia, comhem, bredbandsbolaget? 10/10, 100/10?

detta låter bra!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...