Hoppa till innehåll

Amerikanska Primärvalet


SURF

Amerikanska Primärvalet  

68 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 45
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hillary Clinton för hennes åsikter är bättre, Obama klarar inte av att styra USA.

 

Även fast båda lovar att de kommer dra ut trupperna ur Irak är det ingen garanti, kanske bara för att locka röstare eftersom de vet att att majoriteten vill dra bort trupperna från Irak...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheWho

Hillary Clinton för hennes åsikter är bättre, Obama klarar inte av att styra USA.

 

Även fast båda lovar att de kommer dra ut trupperna ur Irak är det ingen garanti, kanske bara för att locka röstare eftersom de vet att att majoriteten vill dra bort trupperna från Irak...

Precis, om Obama vinner så kommer USA inte bli bättre alls än det är nu, han är alldeles för oerfaren.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag tycker mest om Barack Obama, stör mig dock att det är en massa folk som tycker att "Barack Obama borde vinna för då blir han första svarta presidenten" eller "Hillary Clinton borde vinna för då blir hon första kvinnliga presidenten.". Det är ju inte precis ett jämställt samhälle om de ska vinna FÖR DET. Jag tycker dock (givetvis?) att demokraterna ska vinna, republikanerna verkar ju inte vara riktigt kloka. Typiskt dessa religiösa fundamentalister.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hillary Clinton för hennes åsikter är bättre, Obama klarar inte av att styra USA.

 

Även fast båda lovar att de kommer dra ut trupperna ur Irak är det ingen garanti, kanske bara för att locka röstare eftersom de vet att att majoriteten vill dra bort trupperna från Irak...

Var ligger logiken i det!? Varför inte ta bort trupperna från Irak när man vet att alla vill det? >_>
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheWho

Jag tycker mest om Barack Obama, stör mig dock att det är en massa folk som tycker att "Barack Obama borde vinna för då blir han första svarta presidenten" eller "Hillary Clinton borde vinna för då blir hon första kvinnliga presidenten.". Det är ju inte precis ett jämställt samhälle om de ska vinna FÖR DET. Jag tycker dock (givetvis?) att demokraterna ska vinna, republikanerna verkar ju inte vara riktigt kloka. Typiskt dessa religiösa fundamentalister.

Precis, det är idiotiskt att anse att någon ska bli president för att denne är av ett visst kön eller har en viss hudfärg.

 

Hillary Clinton för hennes åsikter är bättre, Obama klarar inte av att styra USA.

 

Även fast båda lovar att de kommer dra ut trupperna ur Irak är det ingen garanti, kanske bara för att locka röstare eftersom de vet att att majoriteten vill dra bort trupperna från Irak...

Var ligger logiken i det!? Varför inte ta bort trupperna från Irak när man vet att alla vill det? >_>

 

För att terrorist USA inte vill visa sig svaga. Redigerat av TheWho
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag tycker mest om Barack Obama, stör mig dock att det är en massa folk som tycker att "Barack Obama borde vinna för då blir han första svarta presidenten" eller "Hillary Clinton borde vinna för då blir hon första kvinnliga presidenten.". Det är ju inte precis ett jämställt samhälle om de ska vinna FÖR DET. Jag tycker dock (givetvis?) att demokraterna ska vinna, republikanerna verkar ju inte vara riktigt kloka. Typiskt dessa religiösa fundamentalister.

Det kanske det inte blir, men det är iallafall vägen till ett bättre samhälle när en kvinna eller en svart man har tagit makten över ett av världens mäktigaste land. Då man kanske börjar inse att alla är lika värda.

 

Sen får Ku Klux Klan något att bita i :lol:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker mest om Barack Obama, stör mig dock att det är en massa folk som tycker att "Barack Obama borde vinna för då blir han första svarta presidenten" eller "Hillary Clinton borde vinna för då blir hon första kvinnliga presidenten.". Det är ju inte precis ett jämställt samhälle om de ska vinna FÖR DET. Jag tycker dock (givetvis?) att demokraterna ska vinna, republikanerna verkar ju inte vara riktigt kloka. Typiskt dessa religiösa fundamentalister.

Det kanske det inte blir, men det är iallafall vägen till ett bättre samhälle när en kvinna eller en svart man har tagit makten över ett av världens mäktigaste land. Då man kanske börjar inse att alla är lika värda.

 

Sen får Ku Klux Klan något att bita i :lol:

 

De som inte är rasister gör det ingen skillnad på och de som är det blir bara sura, de kommer inte att inse att alla är lika värda eftersom USAs president är svart/kvinna. Istället kommer de att bortse från allt bra som han/hon gör och bara se till de dåliga sakerna (det går inte att vara 100% bra) och använda det som argument för att svarta/kvinnor är idioter.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...