Hoppa till innehåll

Ps3


Svampen2
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 43
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

jag tycker att alla nya spelkonosoller förutom wii är aldeles för dyra ;: :angry: . nån ssom håller med?

Jag håller lätt med!

 

Det beror ju på ert intresse, gillar ni spel som Assassins Creed, FIFA 08, Ratchet and Clank, köp PS3 elr 360. Föredrar ni spel som Pokémon och Zelda köp ett Wii. Sen beror det ju vilken konsoll ni har råd med. Sluta whina hela tiden på att PS3 är för dyrt!

 

Själv är jag inte så omogen så jag sitter och jämför konsoller. Ja, jag gillar PS3 mer men det gör inte att jag hatar 360. Dom jag verkligen hatar är dom som jämför dom hela tiden. Det är otroligt omoget att sitta och gnälla över att 360 är bättre än PS3 elr att PS3 är bättre än 360 dom som gör det är inget annat än nördar, det man verkligen söker är ju en som konsoll som klarar av spelen man gillar, som alla Wii fans, många av dom gillar ju Pokémon spel och sånt.

 

Jag tycker PS3 är dyrt, men vill ni inte ha den sitt inte och klaga över priset!

Sen beror det också på er ålder, det avgör för det mesta vilka spel ni tycker om!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker att alla nya spelkonosoller förutom wii är aldeles för dyra ;: :angry: . nån ssom håller med?

Det är inte så konstigt varför PS3 är så dyrt. PS3 har blue-ray och det har inte Wii. PS3 har också mycket bättre grafik och spelen är mycket avancerade. PS3 har mycket mer spel. Det är inte alls en fördel att Wii har Zelda. Wii har rörelsesensorer i sina handkontroller men det har faktikst PS3 med. (SIXAXIS Motion Sensitive) PS3 har mycket mer minne än Wii. ALLA KONSOLER ÄR DYRA I BÖRJAN! Fattar ni inte att Sony har cirka 151 400 anställda. Playstation är bara en del av Sony. Sony måste betala löner till alla sina anställda, dom måste betala hyra för sina fabriker med mera. Det är otroligt mycket arbete att tillverka en konsol som PS3. Delarna till konsolerna kostar också riktigt mycket.

 

Beräknat tillverkningspris lär ligga runt 5700 sek utan täckning för utvecklingskostnader och andra omkostnader. Sony skulle med andra ord göra en förlust på ca 2200 sek jämfört med det aktuella försäljningspriset på 3500 sek, där eventuella mellanhänders påslag ej är medräknade.

Redigerat av Simpiz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Men acceptera att Ps3 är dyr! Asså shit.. Om man söker en konsoll med mycket saker så ska man ta ps3 och om man söker nåt som är billigt och som ligger bra till med spel och sånt så tar man ju Wii eller Xbox 360!

Det finns inget som säger att ps3 måste vara billigt? :S Och förresten så kostar 40Gb faktist runt 4000 och det tycker jag är väldigt rimligt faktist.

Det roliga är att om du inte ägt en Ps3 så hade du tyckt att den var dyr ;)

 

Där kom det... Äntligen.. Så är det... Håller med SFrisk också...

Redigerat av BLITZFREEDOME
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men acceptera att Ps3 är dyr! Asså shit.. Om man söker en konsoll med mycket saker så ska man ta ps3 och om man söker nåt som är billigt och som ligger bra till med spel och sånt så tar man ju Wii eller Xbox 360!

Det finns inget som säger att ps3 måste vara billigt? :S Och förresten så kostar 40Gb faktist runt 4000 och det tycker jag är väldigt rimligt faktist.

 

Det roliga är att om du inte ägt en Ps3 så hade du tyckt att den var dyr ;)

 

Där kom det... Äntligen.. Så är det... Håller med SFrisk också...

 

Så var det inte för mig. Jag tyckte PS3 ägde innan jag köpte den. (köpen den på realse dagen i Svergie ;) )

 

Dessutom lägg ner sådana här trådar. <_< Detta forum ska handla om PS3- egenskaper, spel och vad som är nytt och spännade som handlar om konsollen, inte om varför den är dyr.

Redigerat av SilverKnight
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

PS3 40 gb är hemskt billig iom alla prissänkningar. Den kostar ungefär lika mycket som Xbox 360 när den var ny. Och anledningen att Wii är så billig är för den är mycket billigare att tillverka då dens prestanda inte är så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ps3 kanske är dyr, men där finns ju många spel till den, minst lika många som till 360. Tycker faktiskt inte Wii har så många bra spel. De är mest för "barn" om man säger så. Mest tecknat och inte så våldsamt. Inte för att det måste vara våldsamt xD

 

Nu när jag läser vad SilverKnight har skrivit... Jag ska göra en tråd som ska heta "Ps3 för billig!!!" :lol: :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst 55_66

Nu blir jag arg :angry: PS3 är inte alls för dyrt tänk allt som följer med. Det följer med en Bluray DVD till PS3 och en Bluray kostar 10000 och så tänk vad kraftig en PS3:a är det är ungefär som nutidens PC! Och tänk liksom en hel hårdisk på 60, 40 eller 80 GB som följer med... Och förresten har PS3 60 GB kompatibilitet till PSone och PS2. Och PS3 har ett fett grymt online-läge som man kan surfa, spela spel online och allt helt gratis. Förresten kan man ha MAC och PC Vista på PS3. Så gnäll inte på att PS3 är för dyrt för det borde vara världens billigaste konsoll om man tänker på allt som följer med. Och PS3 kostar bara 4000-6000 det är himla billigt med tanke på medföljande saker. PS det följer också med HDMI kabel Och Playstation Store! Och alla roliga spel till PS3.

Redigerat av 55_66
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...