💬
Logga in
Fuska.se

Ps3

43 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare

På ett ställe sa dom att dom säljde 100 Wii på en PS3...

Man kan köpa ett PS3 (40 GB) för 4000 som jag tycker är... rimligt.

26 Jan 2008

Jag tycker också att Ps3 är för dyrt.

Nivå 4 · Lärling

Jag kan bara säga att ps3 är ganska billigt med allt som den har i sig.

30 Jan 2008
Nivå 3 · Lärling

ps3 har ett normalpris för vad en sån grej ska kosta.

Tänk dig en modern bil som kostar 30 000 och en annan modern bil som kostar 100 000, vilken väljer du om du vill ha den bästa bilen? Antagligen väljer du den för 100 000, för den är bättre.

Tänk dig samma jämförelse som bilen fast om PS3.

En bil har du full nytta av och har väldigt mycket inredning, precis som ps3, väldigt mycket funktioner.

Sony gick ju back med 2000 kr förut när de tillverkade PS3, för all hårdvara kostade mer än vad de tänk sig priset (runt 6000 kr ville de ha den på). Sen så blev det billigare för dom att tillverka PS3 så de kunde sälja den för runt 5000 kr och nu går Sony inte längre i back med 2000 kr (egentligen skulle 60GB-versionen på PS3 kosta 8000 kr). Tack vara 40GB-versionen så landade PS3 på banan igen.

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

jag tycker att alla nya spelkonosoller förutom wii är aldeles för dyra ;: :angry: . nån ssom håller med?

Jag håller lätt med!
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

jag tycker att alla nya spelkonosoller förutom wii är aldeles för dyra ;: :angry: . nån ssom håller med?

Jag håller lätt med!

Det beror ju på ert intresse, gillar ni spel som Assassins Creed, FIFA 08, Ratchet and Clank, köp PS3 elr 360. Föredrar ni spel som Pokémon och Zelda köp ett Wii. Sen beror det ju vilken konsoll ni har råd med. Sluta whina hela tiden på att PS3 är för dyrt!

Själv är jag inte så omogen så jag sitter och jämför konsoller. Ja, jag gillar PS3 mer men det gör inte att jag hatar 360. Dom jag verkligen hatar är dom som jämför dom hela tiden. Det är otroligt omoget att sitta och gnälla över att 360 är bättre än PS3 elr att PS3 är bättre än 360 dom som gör det är inget annat än nördar, det man verkligen söker är ju en som konsoll som klarar av spelen man gillar, som alla Wii fans, många av dom gillar ju Pokémon spel och sånt.

Jag tycker PS3 är dyrt, men vill ni inte ha den sitt inte och klaga över priset!

Sen beror det också på er ålder, det avgör för det mesta vilka spel ni tycker om!

2 Feb 2008
Nivå 3 · Lärling

PS3 är värd var enda lilla krona man lägger ned på att köpa den, punkt slut.

Nivå 5 · Fuskare

Japp, jag köpte det i Måndags och är helt nöjd med min affär, tänk på att det inta bara är själva Tv-spelen som är med utan även Blue-Ray och Chattfunkioner. ;)

10 Feb 2008
↗ till inlägget

Det är inte så konstigt varför PS3 är så dyrt. PS3 har blue-ray och det har inte Wii. PS3 har också mycket bättre grafik och spelen är mycket avancerade. PS3 har mycket mer spel. Det är inte alls en fördel att Wii har Zelda. Wii har rörelsesensorer i sina handkontroller men det har faktikst PS3 med. (SIXAXIS Motion Sensitive) PS3 har mycket mer minne än Wii. ALLA KONSOLER ÄR DYRA I BÖRJAN! Fattar ni inte att Sony har cirka 151 400 anställda. Playstation är bara en del av Sony. Sony måste betala löner till alla sina anställda, dom måste betala hyra för sina fabriker med mera. Det är otroligt mycket arbete att tillverka en konsol som PS3. Delarna till konsolerna kostar också riktigt mycket.

Beräknat tillverkningspris lär ligga runt 5700 sek utan täckning för utvecklingskostnader och andra omkostnader. Sony skulle med andra ord göra en förlust på ca 2200 sek jämfört med det aktuella försäljningspriset på 3500 sek, där eventuella mellanhänders påslag ej är medräknade.

Senast ändrad:

26 Feb 2008
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Men acceptera att Ps3 är dyr! Asså shit.. Om man söker en konsoll med mycket saker så ska man ta ps3 och om man söker nåt som är billigt och som ligger bra till med spel och sånt så tar man ju Wii eller Xbox 360!

Det finns inget som säger att ps3 måste vara billigt? :S Och förresten så kostar 40Gb faktist runt 4000 och det tycker jag är väldigt rimligt faktist.

Det roliga är att om du inte ägt en Ps3 så hade du tyckt att den var dyr ;)

Där kom det... Äntligen.. Så är det... Håller med SFrisk också...

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Men acceptera att Ps3 är dyr! Asså shit.. Om man söker en konsoll med mycket saker så ska man ta ps3 och om man söker nåt som är billigt och som ligger bra till med spel och sånt så tar man ju Wii eller Xbox 360!

Det finns inget som säger att ps3 måste vara billigt? :S Och förresten så kostar 40Gb faktist runt 4000 och det tycker jag är väldigt rimligt faktist.

Det roliga är att om du inte ägt en Ps3 så hade du tyckt att den var dyr ;)

Där kom det... Äntligen.. Så är det... Håller med SFrisk också...

Så var det inte för mig. Jag tyckte PS3 ägde innan jag köpte den. (köpen den på realse dagen i Svergie ;) )

Dessutom lägg ner sådana här trådar. <_< Detta forum ska handla om PS3- egenskaper, spel och vad som är nytt och spännade som handlar om konsollen, inte om varför den är dyr.

Senast ändrad:

2 Mar 2008
Nivå 3 · Lärling

Bluray dvd, 1000 kr dyrare en Xbox 360 som bara går sönder hela tiden av Red Ring Of death, bra grafik, stor hårdisk.. osv... det är ganska billigt ändå...

3 Apr 2008
Nivå 5 · Fuskare

PS3 40 gb är hemskt billig iom alla prissänkningar. Den kostar ungefär lika mycket som Xbox 360 när den var ny. Och anledningen att Wii är så billig är för den är mycket billigare att tillverka då dens prestanda inte är så bra.

Nivå 5 · Fuskare

Ps3 kanske är dyr, men där finns ju många spel till den, minst lika många som till 360. Tycker faktiskt inte Wii har så många bra spel. De är mest för "barn" om man säger så. Mest tecknat och inte så våldsamt. Inte för att det måste vara våldsamt xD

Nu när jag läser vad SilverKnight har skrivit... Jag ska göra en tråd som ska heta "Ps3 för billig!!!" :lol: :P

4 Apr 2008

Nu blir jag arg :angry: PS3 är inte alls för dyrt tänk allt som följer med. Det följer med en Bluray DVD till PS3 och en Bluray kostar 10000 och så tänk vad kraftig en PS3:a är det är ungefär som nutidens PC! Och tänk liksom en hel hårdisk på 60, 40 eller 80 GB som följer med... Och förresten har PS3 60 GB kompatibilitet till PSone och PS2. Och PS3 har ett fett grymt online-läge som man kan surfa, spela spel online och allt helt gratis. Förresten kan man ha MAC och PC Vista på PS3. Så gnäll inte på att PS3 är för dyrt för det borde vara världens billigaste konsoll om man tänker på allt som följer med. Och PS3 kostar bara 4000-6000 det är himla billigt med tanke på medföljande saker. PS det följer också med HDMI kabel Och Playstation Store! Och alla roliga spel till PS3.

Senast ändrad:

det följer inte med en hdmikabel, isåfall är det dem som säljer den som gjort de paketet (ps3 bundle)..

men ps3 är inte för dyrt.

5 Apr 2008
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Nu blir jag arg :angry: PS3 är inte alls för dyrt tänk allt som följer med. Det följer med en Bluray DVD till PS3 och en Bluray kostar 3500 4000 och så tänk vad kraftig en PS3:a är det är ungefär som nutidens PC! Och tänk liksom en hel hårdisk på 60, 40 eller 80 GB som följer med... Och förresten har PS3 60 GB kompatibilitet till PSone och PS2. Och PS3 har ett fett grymt online-läge som man kan surfa, spela spel online och allt helt gratis. Förresten kan man ha MAC och PC Vista på PS3. Så gnäll inte på att PS3 är för dyrt för det borde vara världens billigaste konsoll om man tänker på allt som följer med. Och PS3 kostar bara 4000-6000 det är himla billigt med tanke på medföljande saker. PS det följer också med HDMI kabel Och Playstation Store! Och alla roliga spel till PS3.

OBS! En Blu-Ray spelare kostar MINST 10 000

Nivå 4 · Lärling

Nä, det gör det faktiskt inte, mellan 3500 till, typ 7000 beroende på hur bra den ska vara.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Nu blir jag arg :angry: PS3 är inte alls för dyrt tänk allt som följer med. Det följer med en Bluray DVD till PS3 och en Bluray kostar 10000 och så tänk vad kraftig en PS3:a är det är ungefär som nutidens PC! Och tänk liksom en hel hårdisk på 60, 40 eller 80 GB som följer med... Och förresten har PS3 60 GB kompatibilitet till PSone och PS2. Och PS3 har ett fett grymt online-läge som man kan surfa, spela spel online och allt helt gratis. Förresten kan man ha MAC och PC Vista på PS3. Så gnäll inte på att PS3 är för dyrt för det borde vara världens billigaste konsoll om man tänker på allt som följer med. Och PS3 kostar bara 4000-6000 det är himla billigt med tanke på medföljande saker. PS det följer också med HDMI kabel Och Playstation Store! Och alla roliga spel till PS3.

Köper man en speldator i dagsläget satsar man absolut på något kraftfullare än PS3's GPU. Ett moddat 7800-kort hänger inte direkt med i dagens datorspel.

Jag skulle helt klart hellre betala 10 000 sek för en kraftfull dator än 4000 sek för ett Playstation 3. Fler spel och bättre prestanda. De spel som inte kommer till PC direkt kommer efter ett tag. Kvar är ett fåtal spel som man antagligen ändå inte bryr sig om.

Nivå 3 · Lärling

Jag tycker inte PS3 är för dyrt. Ps3 är rätt nytt och en himla bra konsoll och så otrolligt bra grafik att man kan förstå att den kostar mycket.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in