💬
Logga in
Fuska.se

Världens Kändaste Svensk?

18 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

Ja, vem är egentligen världens kändaste svensk tror ni? I alla tider! Levande som död. :)

Jag gör ingen omröstning nu eftersom det finns så otroligt många kandidater.

Jag skulle tippa på att det är Björn Borg. Har har fortfarande sin rekordsvit i Wimbeldon.

Senast ändrad:

Jag tror också Björn Borg.

Levande eller död ?

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

ABBA om man kan ta flera? :3 annars så blir de väl Björn Borg

Nivå 3 · Lärling

Zlatan =)

Nivå 3 · Lärling

ABBA,Björn borg och ingvard kamprard så klart.Glömde Carl von linne.

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #6
↗ till inlägget

Jag tror också Björn Borg.

Levande eller död ?

Som sagt, i alla tider, levande som död. ;)

Nivå 3 · Lärling

Hur kan ni bara missa Sveriges Stolthet Peter Stormare? Han gör sjujäkla bra filmer och är mycket känd i Amerika, därför blir han en av Sveriges mest kända. Annars finns det:

Stellan Skarsgård

Ingemar Bergman

ABBA

Björn Borg

Björn Skifs

Fast de över är då inte lika kända som Peter Stormare. Möjligt är Ingemar Bergman och Stellan Skarsgård lika kända, men tror ändå Peter Stormare toppar listan.

Lätt Alfred Nobel om det är genom tiderna

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #9
↗ till inlägget

Hur kan ni bara missa Sveriges Stolthet Peter Stormare? Han gör sjujäkla bra filmer och är mycket känd i Amerika, därför blir han en av Sveriges mest kända. Annars finns det:

Stellan Skarsgård

Ingemar Bergman

ABBA

Björn Borg

Björn Skifs

Fast de över är då inte lika kända som Peter Stormare. Möjligt är Ingemar Bergman och Stellan Skarsgård lika kända, men tror ändå Peter Stormare toppar listan.

Jo, men Peter Stormare sticker inte ut ur mängden när det gäller ALLA internationella skådespelare, han är inte ens i närheten av Brad Pitt, Johnny Depp eller Tom Cruise.

Björn Borg är världens kändaste svensk för att han verkligen var ettan i världen!

Nivå 1 · Novis

JO Waldner, Alla kineser 1.3 miljarder vet vem det är. Tveksamt om 1.3 miljarder vet vem björn borg, alfred nobel eller carl von linne är.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #11
↗ till inlägget

JO Waldner, Alla kineser 1.3 miljarder vet vem det är. Tveksamt om 1.3 miljarder vet vem björn borg, alfred nobel eller carl von linne är.

Bara för att pingis är en populär sport i Kina så betyder inte det att hela Kinas befolkning vet vem JO Waldner är,

Nivå 8 · Veteranfuskare

Astrid Lindgren kanske.

Nivå 6 · Fuskare

Har ingen nämnt Nobel?

Nivå 3 · Lärling

jo någon tror ja prata om han.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Har ingen nämnt Nobel?

jo flera stycken

Nivå 10 · Veteranfuskare

mm Nobell är nog den kändaste genom tiderna, nu levande mest känd borde väl vara J-O waldner?

14 Jan 2008
Nivå 4 · Lärling

Stellan Skarsgård skulle jag tippa på.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Zlatan, Nobel och björn borg..

25 Jan 2008
Nivå 3 · Lärling

Alfred Nobel och Astrid Lindgren

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in