Call of Duty: World at War är ett riktigt bra spel som utspelar sig i andra världskriget.
Du spelar som två personer som heter Pvt. Miller och Dimitri Petrenko.
Miller är en soldat i Amerikanska armén som slåss mot Japanare i Stilla havs regionerna.
Dimitri är en soldat i 3rd Shock army.
När du splera som Miller kommer du att spela dig igenom bunkrar, spränga hus, spränga bunkrar med eldkastare, sjuter ner flygplan och båtar i ett plan, m.m.
Som Dimitri spelar du som spniper, åker i stridsvagnar, springer under jorden m.m.
Under uppdragen kan du samla på dig kort såkallat death card, dom kan du kobennera i privat matcher i cooperative, tex spela mot undeads, inga vapen bara kniv, m.m.
Men när du är klar med uppdragen kan du köra mot zombies.
Du kan spela på två zombie banor:
en som du är i en liten byggnad och en som är stor. Där skaffar du poäng så att du kan köpa nya vapen. Som är bra mot zombies.
Men så kommer vi till online.
Jag tror jag aldrig har spelat på det sättet för!
Du kan kobenera olika klasser så att du får dina favorit vapen.
- Men det är ju samma som är Call of Duty 4, tänker väl du nu.
Men jag säger: Nej!
I 4:an hade man 5 klasser, men i nu kan man få 10 olika klasser.
Allt avgör om du gör prestige eller inte.
Gör du prestige får du 10, varejerar hur många prestige du gör, men om du inte gör har du 5 klasser.
Du kan ändra klasserna så att du laddar om fortare, inte syns när ett fientliskt Recon Plane åker över dig, så att du gör mer skada men även så att du sjuter fler skott i sekunden.
När vi kommer till betygen så är dim höga.
Grafik får en 10, för man kan skaprna har gjort olika andsikten på karaktärena.
Ljud får en 10 för om man kallar in missiler hör man hur dom kommer och hur dom slår ner.
Hållbarheten får en 10 för det är riktigt kul online.
Spelkänsla är faktist mer än 10 för man kan sjuta av armar och men med en tex shotgun.