Dragon Age - Origins: Fusk och tips
för Pc.
Gör en genväng till "daorigins.exe" (Kan finnas i C:\Program Files\Dragon Age\bin_ship eller där du har installerat spelet), högerklicka på genvägen och i mål lägger du till -enabledeveloperconsole (efter daorigins.exe").Om du har steam versionen så högerklicka på Dragon Age bland dina spel på steam, ta egenskaper och sedan "Set Launch Options". Där lägger du till -enabledeveloperconsole
Efter det så går du in i keybindings.ini (Öppna med anteckningar eller någon annan textredigerare) som finns i "My Documents\BioWare\Dragon Age\Settings\".
Hitta raden med "OpenConsole_0=Keyboard::Button_X" (Som standard är det GRAVE, ändra X till en knapp som inte används i spelet.)
Spara och starta spelet med genvägen som du gjorde/modifierade i det första steget.
Väl i spelet så trycker du knappen som du har valt (Där du ändrade det till Keyboard::Button_X eller någon annan knapp istället för X) och där kan du skriva in följande koder:
(Dessa har endast blivit testade på verisionen som släpptes i butik, inte Steam versioen. Om du inte ser konsolen eller vad du skriver, så är det normalt).
runscript zz_addparty NPCname - Byt ut NPCname till den person som du vill lägga till i din grupp.
runscript zz_addapproval X YY - Lägger till approval hos en kompanjon, X = kompanjonen, YY = Mängden
runscript zz_add_skills3 - Lägger till 3 "Skill Points". Dessa är synliga efter att du har sparat och startat om spelet.
runscript cheater - Du låser upp alla "achievments".
runscript zz_starmetal_sword - Du får både enhands- och tvåhandssvärden av Starfang i ditt"inventory" (Kräver att du har Warden's Keep).
runscript e3_addparty - Du får Jory och Daveth i din grupp.
runscript zz_party_addgifts - Du får följande saker i ditt "inventory": - Antivan Leather Boots, Dalish Gloves, Alistair's Mother's Amulet, Duncan's Shield, Andraste's Grace, Cute Nug
runscript zz_party_addgifts - Du får gåvorna som har något med handlingen att göra i ditt "inventory".
runscript addtalent [number] - Lägger till talangen eller trollformeln som motsvarar [number].
runscript zz_set_trap - Du får fällor i ditt "inventory".
runscript zz_addparty - Gör så att du kan ha mer än 4 kompanjoner i din grupp.
Runscript zz_upgrade - Tar upp "Enchanement" menyn.
runscript zz_deathblow - Får din gubbe att animera ett slumpmässigt "finishing blow" baserat på vilket vapen du använder.
runscript zz_givearmor - Skapar alla "Dragonbone Legion" rustningen i ditt "inventory".
runscript zz_createrunes - Skapar en runa av alla typer, även "Oathkeeper Sword" i ditt "inventory".
runscript zz_getparty - Du får alla kompanjoner.
runscript zz_supercrit player - Spelaren får 1000 mana, 1000 health, 50 Strength, och 50 Dexterity
runscript dbg_setattrib [attrib] [value] - Ger dig en bonus på 180 sec till ett attribut där [attrib] är ett nummner från 1 to 6 (1 är strength, 2 dexterity, etc. i ordning) och [value] är hur stark din bonus ska vara.
runscript pc_immortal - Du blir odödlig. (Du kommer fortfarande att ta skada, men du kommer inte att dö.)
runscript healplayer - Återställer hälsa till spelaren.
runscript zz_cli_debug - Tar dig till klimatet vid "Redcliffe castle" (använd vid egen risk)
runscript killallhostiles - Dödar alla fiender i området.
runscript bowlingforferelden - Knuffar baks alla fiender och formar en sköld runt dig.
runscript zz_char_creation - Låter dig skapa en karaktär. Varning! Detta kommer att överskrida ditt spel och du kommer förlora all framsteg.
runscript selectparty - Tar dig till scenen där du får välja din grupp.
runscript injury remparty - Tar bort alla skador från din grupp.
runscript injury remall - Tar bort alla skador från dig.
runscript zz_reveal_map - Du kan se hela kartan.
runscript zz_dropparty - Tar bort hela din grupp.
runscript removetalent xxx - Tar bort förmågan där xxx är IDt på din förmågan från din gubbe.
runscript levelparty ? - Återställer din grupps level, stats etc. Lägger till resets party level, stats, etc. Adds utvalda föremål till ditt "inventory". Tar bort alla ekiperade föremål.
runscript zz_dlc_debug - Startar några test skripts som låter dig modifiera lite av handlingen och teleportera dig.
runscript zz_arl_debug - Startar "Arl Eamon" debug skript som låter dig modifiera lite av handlingen och teleportera dig.
runscript zz_cir_debug - Startar "Circle of Magi" debug skript som låter dig modifiera lite av handlingen och teleportera dig.
runscript zz_den_debug - Startar "Denerim" debug skript som låter dig modifiera lite av handlingen och teleportera dig run Denerim och Landsmeet.
runscript zz_epi_debug - Startar "Epilogue" debug skript som låter dig modifiera lite av handlingen och teleportera dig.
runscript zz_lot_debug - Startar "Lothering" debug script som låter dig modifiera lite av handlingen och teleportera dig.
runscript zz_ntb_debug - Startar "Nature of the Beast" debug skript som låter dig modifikera lite av handlingen och teleportera dig.
runscript zz_orz_debug - Startar "Paragon of her Kind" debug script som låter dig modifikera lite av handlingen och teleportera dig.
runscript zz_pre_debug - Startar "Prelude" debug script som låter dig modifikera lite av handlingen och teleportera dig.
runscript zz_ran_debug - Startar "Random Encounters" debug skript som låter dig modifikera lite av handlingen och teleportera dig.
runscript zz_urn_debug - Startar "Urn of Sacred Ashes" debug skript som låter dig modifikera lite av handlingen och teleportera dig.
runscript zz_wmp_debug - Startar "World Map" debug skript som låter dig modifiera handlingen och klara av vilket av huvud uppdragen som du vill direkt.
runscript zz_talk_nearest - Du pratar med den närmsta NPCn.
runscript zz_eurodemo_end - Teleporterar spelaren och gruppen till "Dalish Camp".
runscript zz_pre_strategy - Teleporterar spelaren och gruppen till "Duncan's fire" i "Ostagar".
runscript zz_pre_demo2 - Teleporterar spelaren och gruppen till "Ostagar".
runscript zz_jump_around - Teleporterar dig till en slumpmässig plats på den nuvarande kartan.
runscript ai off - Stänger av AI.
runscript ai on - Sätter på AI.
runscript wizard - Gör dig till en level 2 Mage.
runscript rogue - Gör dig till en level 2 Rogue.
runscript warrior - Gör dig till en Level 2 Warrior.
runscript zz_economizer - Av ekiperar all din utrustning.
runscript zz_money X - Ger dig koppar där X är summan koppar som du vill få. 1000 är 1 guld.
runscript addxp X - Ger dig XP där X är summan XP som du vill få.
Hur du får gratis klasser:
Om du hittar en bok som låser upp en klass, så spara innan du köper den. Efter att du har sparat så köper du den, och du låser härmed upp klassen.
När du laddar ditt spel som du sparade precis innan du handlade så kommer du att kunna välja den klassen. 1. Koder
2. Info om de gåvor som karäktarerna tycker bäst om i både Origins och Awakening.
3. Var du låser upp alla Specializations.
1. För och få fusken och funka ska du först och främst göra en ny genväg för startprogrammet daorigins.exe leta bara upp det där du har installerat det. Tryck sedan på Egenskaper och efter mål skriver du in: -enabledeveloperconsole ta inte bort citat tecknet annars funkar det inte.
Du kan ändra det om du går in i Mina dokument\BioWare\Dragon Age\Settings och öppnar filen: keybindings.ini. Hitta där det står OpenConsole_0=Keyboard::Button_X så ändrar du bara X till något som inte andvänds.
2. Fusken kommer bara funka om du andvänder just den genvägen. I spelet trycker du på X och sen skriver du bara in koden. När du har börjat skriva brukar man se en massa bokstäver och siffror i toppen av skärmen men förutom dom ser du ingenting annat. Annars om du försöker och vända kameran så kommer inte kameran och funka efter att du har börjat skriva:
runscript appearance X - ändrar din karäktars utseende X( se längst ner för koderna)
runscript addxp X - Ändra X till hur mycket XP du vill lägg till.
runscript zz_money X - Ändra X till hur mycket XP du vill lägg till hur mycket stålar du vil ha( 10000 för 1 guldmynt)
runscript pc_immortal - Du förlorar fortfarande liv med ditt liv går bara ner till 1 HP.
runscript zz_addparty NPCname - Lägg till ny gruppmedlem
1 för Alistair
3 för Morrigan
5 för Shale
6 för Sten
7 för Zevran
9 för Eiliana
runscript zz_party_addgifts - Du får dessa gåvor i ditt inventory: Antivan Leather Boots, Dalish Gloves, Alistair's Mother's Amulet, Duncan's Shield, Andraste's Grace, Cute Nug
runscript selectparty - Tar dig direkt till skärmen där du väljer vilka du ska ha med från gruppen
runscript chargen - tar dig tillbaks till menyn
runscript killallhostiles - Dödar alla fiender på skärmen
runscript zz_addapproval (nummer) - lägger till vänskap på den karäktar du kontrolerar
runscript zz_upgrade - Tar dig till Enchantment menyn
runscript zz_addparty - Du ha mer än 4 karäktarer
runscript healplayer - Helar alla i gruppen
runscript bowlingforferelden - Knockar alla fiender och du får en sköld
runscript zz_dropparty - Tar bort alla i gruppen
runscript zz_talk_nearest - Du börjar och prata med närmaste person
runscript zz_pre_strategy - Teleporterar dig till lägeret i Ostagar
runscript zz_pre_demo2 - Teleporterar dig tillbaka till Ostagar
runscript wizard - Gör dig till lvl 2 mage
runscript rogue - Gör dig till lvl 2 Rogue
runscript warrior - Gör dig till lvl 2 Warrior
runscript addtalent X - Lägger till vald talent, spell eller skill (se nedan för alla koder)
runscript removetalent X - Tar bort vald talent, spell eller skill
Alla koder för talents, spells och skills:
const int ABILITY_TALENT_ACID_SPRAY = 90034;
const int ABILITY_TALENT_AIM = 500;
const int ABILITY_TALENT_ARROW_OF_SLAYING = 802;
const int ABILITY_TALENT_ASSAULT = 38;
const int ABILITY_TALENT_AURA_OF_CORRUPTION = 90033;
const int ABILITY_TALENT_BELOW_THE_BELT = 3026;
const int ABILITY_TALENT_BERSERK = 700;
const int ABILITY_TALENT_BLOOD_FRENZY = 713;
const int ABILITY_TALENT_BRAVERY = 17;
const int ABILITY_TALENT_BROODMOTHER_CHARGE_LEFT = 90075;
const int ABILITY_TALENT_BROODMOTHER_CHARGE_RIGHT = 90076;
const int ABILITY_TALENT_BROODMOTHER_GAS = 90085; T
const int ABILITY_TALENT_BROODMOTHER_LEFT_V1 = 90031;
const int ABILITY_TALENT_BROODMOTHER_LEFT_V2 = 90069;
const int ABILITY_TALENT_BROODMOTHER_RANGED_SPIT = 12010;
const int ABILITY_TALENT_BROODMOTHER_RESISTANCES = 90077;
const int ABILITY_TALENT_BROODMOTHER_RIGHT_V1 = 90032;
const int ABILITY_TALENT_BROODMOTHER_RIGHT_V2 = 90070;
const int ABILITY_TALENT_BROODMOTHER_SCREAM = 90084;
const int ABILITY_TALENT_BROODMOTHER_SWEEP = 90071;
const int ABILITY_TALENT_BROODMOTHER_VOMIT_ALL = 90072;
const int ABILITY_TALENT_BROODMOTHER_VOMIT_LEFT = 90073;
const int ABILITY_TALENT_BROODMOTHER_VOMIT_RIGHT = 90074;
const int ABILITY_TALENT_BROODMOTHER_GRAB_LEFT = 90098;
const int ABILITY_TALENT_BROODMOTHER_GRAB_RIGHT = 90099;
const int ABILITY_TALENT_CAPTIVATE = 1000;
const int ABILITY_TALENT_CLEANSE_AREA = 3017;
const int ABILITY_TALENT_CONSTRAINT = 3006;
const int ABILITY_TALENT_CRIPPLE = 3069;
const int ABILITY_TALENT_CRIPPLING_SHOT = 805;
const int ABILITY_TALENT_CRITICAL_SHOT = 804;
const int ABILITY_TALENT_CRITICAL_STRIKE = 3;
const int ABILITY_TALENT_CRY_OF_VALOR = 3045;
const int ABILITY_TALENT_DARKSPAWN_RESISTANCES = 90078; Gives you the darkspawn resistance stat
const int ABILITY_TALENT_DEADLY_STRIKE = 708;
const int ABILITY_TALENT_DEATH_BLOW = 3021;
const int ABILITY_TALENT_DEATH_FURY = 4051;
const int ABILITY_TALENT_LACERATE = 3059;
const int ABILITY_TALENT_DEFENSIVE_FIRE = 33;
const int ABILITY_TALENT_DEMON_PROPERTIES = 90081; ?
const int ABILITY_TALENT_DEMORALIZE = 705;
const int ABILITY_TALENT_DESTROYER = 3032;
const int ABILITY_TALENT_DEVOUR = 3065;
const int ABILITY_TALENT_DIRTY_FIGHTING = 603;
const int ABILITY_TALENT_DISENGAGE = 3016;
const int ABILITY_TALENT_DISTRACTION = 701;
const int ABILITY_TALENT_EVASION = 3069;
const int ABILITY_TALENT_DODGE = 21;
const int ABILITY_TALENT_COMBAT_MOVEMENT = 21;
const int ABILITY_TALENT_EXPLOIT_WEAKNESS = 56;
const int ABILITY_TALENT_DUAL_WEAPON_CRIPPLE = 10;
const int ABILITY_TALENT_DUAL_WEAPON_DOUBLE_STRIKE = 11;
const int ABILITY_TALENT_DUAL_WEAPON_FLURRY = 3035;
const int ABILITY_TALENT_DUAL_WEAPON_MOMENTUM = 717;
const int ABILITY_TALENT_DUAL_WEAPON_RIPOSTE = 9;
const int ABILITY_TALENT_DUAL_WEAPON_SWEEP = 3044;
const int ABILITY_TALENT_DUAL_WEAPON_TBD = 8;
const int ABILITY_TALENT_DUELING = 709;
const int ABILITY_TALENT_FEAST_OF_THE_FALLEN = 3058;
const int ABILITY_TALENT_FEIGN_DEATH = 3023;
const int ABILITY_TALENT_FINAL_BLOW = 3009;
const int ABILITY_TALENT_FRIGHTENING = 3066;
const int ABILITY_TALENT_GENLOCK_PROPERTIES = 90079;
const int ABILITY_TALENT_GOLEM_KICK = 90058;
const int ABILITY_TALENT_GOLEM_QUAKE = 90056;
const int ABILITY_TALENT_GOLEM_RANGED_1 = 90057;
const int ABILITY_TALENT_GOLEM_SLAM = 90055;
const int ABILITY_TALENT_HURLOCK_PROPERTIES = 90080;
const int ABILITY_TALENT_INDOMITABLE = 28;
const int ABILITY_TALENT_INVALID_TALENT = 0;
const int ABILITY_TALENT_KEEN_DEFENSE = 3049;
const int ABILITY_TALENT_LETHALITY = 777;
const int ABILITY_TALENT_MARK_OF_DEATH = 3060;
const int ABILITY_TALENT_MASTER_ARCHER = 35;
const int ABILITY_TALENT_MELEE_ARCHER = 34;
const int ABILITY_TALENT_MIGHTY_BLOW = 3028;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_ABOMINATION_RAGE = 90089;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_ABOMINATION_TRIPLESTRIKE_RAGE = 90090;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_ABOMINATION_TRIPLESTRIKE_HUNGER = 90116;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_ABOMINATION_TRIPLESTRIKE_SLOTH = 90117;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_ABOMINATION_TRIPLESTRIKE_DESIRE = 90118;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_ARCANEHORROR_AOE = 90091;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_AURA_HEALING = 90088;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_AURA_WEAKNESS = 90087;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_BEAR_HUG = 90018;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_BEAR_RAGE = 90020;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_BEAR_SLAM = 90019;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_BRONTO_CHARGE = 90024;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_BRONTO_STOMP = 90025;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_CANINE_HOWL = 90067;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_DOG_CHARGE = 90016;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_DOG_COMBAT_TRAINING = 90049;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_DOG_FORTITUDE = 90050;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_DOG_GROWL = 90017;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_DOG_NEMESIS = 90051;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_DOG_OVERWHELM = 90015;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_DOG_SHRED = 90047;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_FLANKING = 90023;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_GOLEM_HURL = 90060;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_GOLEM_QUAKE = 90056;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_GOLEM_RANGED_1 = 90057;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_GOLEM_SLAM = 90055;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_MABARI_HOWL = 90048;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_OGRE_ATTCK_BACK_LEFT = 90063;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_OGRE_ATTCK_BACK_RIGHT = 90062;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_OGRE_ATTCK_LEFT = 90065;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_OGRE_ATTCK_RIGHT = 90064;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_OGRE_GRAB = 90036;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_OGRE_RAM = 90066;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_OGRE_STOMP = 90038;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_OGRE_SWEEP = 90037;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_ORB_BLACK = 90044;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_PARALYZE = 90043;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_POISON_BITE = 90030;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_POISON_SPIT = 90068;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_RABID = 90083;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_REVENANT_DOUBLESTRIKE = 90086;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_REVENANT_PULL = 90092;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_SHRED = 90039;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_SHRIEK_LEAP = 90040;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_SHRIEK_SHRIEK = 90041;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_SHRIEK_FRENZY = 90128;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_SHRIEK_OVERWHLEM = 90129;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_SPIDER_WEB = 90029;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_STALKER_SCARE = 90026;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_STALKER_SLOW = 90028;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_STALKER_SPIT = 90027;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_UNDEAD_DRAIN = 90046;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_UNDEAD_SPIRIT = 90042;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_WISP_ATTACK = 11131;
const int ABILITY_TALENT_MOTIVATE = 42;
const int ABILITY_TALENT_NATURE_I_COURAGE_OF_THE_PACK = 1004;
const int ABILITY_TALENT_NATURE_II_HARDINESS_OF_THE_BEAR = 91;
const int ABILITY_TALENT_MASTER_RANGER = 92;
const int ABILITY_TALENT_ONE_MIND = 29;
const int ABILITY_TALENT_ONE_MIND_II = 30;
const int ABILITY_TALENT_ONE_MIND_III = 31;
const int ABILITY_TALENT_ONE_MIND_IV = 32;
const int ABILITY_TALENT_OVERPOWER = 3073;
const int ABILITY_TALENT_OVERRUN = 3024;
const int ABILITY_TALENT_PAIN = 3067;
const int ABILITY_TALENT_PERFECT_STRIKING = 20;
const int ABILITY_TALENT_PINNING_SHOT = 803;
const int ABILITY_TALENT_PINPOINT_STRIKE = 3051;
const int ABILITY_TALENT_POMMEL_STRIKE = 3024;
const int ABILITY_TALENT_POWER_SLAM = 90045;
const int ABILITY_TALENT_POWERFUL = 14;
const int ABILITY_TALENT_POWERFUL_SWINGS = 718;
const int ABILITY_TALENT_PRECISE_STRIKING = 19;
const int ABILITY_TALENT_PUNISHER = 7;
const int ABILITY_TALENT_RALLY = 3038;
const int ABILITY_TALENT_RAPIDSHOT = 3071;
const int ABILITY_TALENT_RESILIENCE = 48;
const int ABILITY_TALENT_RESIST_DECEPTION = 52;
const int ABILITY_TALENT_RIGHTEOUS_STRIKE = 23;
const int ABILITY_TALENT_SCATTERSHOT = 800;
const int ABILITY_TALENT_SHATTERING_BLOWS = 3001;
const int ABILITY_TALENT_SHATTERING_SHOT = 3072;
const int ABILITY_TALENT_SHIELD_BALANCE = 37;
const int ABILITY_TALENT_SHIELD_BASH = 617;
const int ABILITY_TALENT_SHIELD_BLOCK = 3074;
const int ABILITY_TALENT_SHIELD_COVER = 13;
const int ABILITY_TALENT_SHIELD_DEFENSE = 704;
const int ABILITY_TALENT_SHIELD_EXPERTISE = 36;
const int ABILITY_TALENT_SHIELD_MASTERY = 2;
const int ABILITY_TALENT_SHIELD_PUMMEL = 1;
const int ABILITY_TALENT_SHIELD_TACTICS = 3030;
const int ABILITY_TALENT_SHIELD_WALL = 12;
const int ABILITY_TALENT_HOLY_SMITE = 25;
const int ABILITY_TALENT_SPIDER_PROPERTIES = 90082;
const int ABILITY_TALENT_STRONG = 27;
const int ABILITY_TALENT_STUNNING_BLOWS = 3000;
const int ABILITY_TALENT_SUMMON_SPIDER = 93;
const int ABILITY_TALENT_SUNDER_ARMOR = 4;
const int ABILITY_TALENT_SUNDER_WEAPON = 3025;
const int ABILITY_TALENT_SUPERIORITY = 3039;
const int ABILITY_TALENT_SUPPRESSING_FIRE = 801;
const int ABILITY_TALENT_TAUNT = 3041;
const int ABILITY_TALENT_THREATEN = 808;
const int ABILITY_TALENT_TRAINING_DEMONIC_COMBAT = 3078;
const int ABILITY_TALENT_TRAINING_HUMANOID_COMBAT = 3077;
const int ABILITY_TALENT_TRAINING_SIMPLE_COMBAT = 3076;
const int ABILITY_TALENT_UPSET_BALANCE = 3050;
const int ABILITY_TALENT_DUAL_WEAPON_EXPERT = 5;
const int ABILITY_TALENT_DUAL_WEAPON_MASTER = 3036;
const int ABILITY_TALENT_DUAL_WEAPON_TRAINING = 6;
const int ABILITY_TALENT_WAR_CRY = 3037;
const int ABILITY_TALENT_WEAPON_SWEEP = 3031;
const int ABILITY_TALENT_DUAL_WEAPON_WHIRLWIND = 3043;
const int ABILITY_SPELL_ABOMINATION_FLAME = 10004;
const int ABILITY_SPELL_ANIMATE_DEAD = 10508;
const int ABILITY_SPELL_ANTIMAGIC_BURST = 11003;
const int ABILITY_SPELL_ANTIMAGIC_WARD = 10900;
const int ABILITY_SPELL_ARCANE_BOLT = 200254;
const int ABILITY_SPELL_ARCANE_HORROR_ATTACK = 14005;
const int ABILITY_SPELL_ARCANE_MIGHT = 10208;
const int ABILITY_SPELL_ARCANE_SHIELD = 200255;
const int ABILITY_SPELL_AURA_OF_MIGHT = 17020;
const int ABILITY_SPELL_BEAR = 17010;
const int ABILITY_SPELL_BLIZZARD = 13000;
const int ABILITY_SPELL_BLOOD_CONTROL = 10703;
const int ABILITY_SPELL_BLOOD_MAGIC = 10700;
const int ABILITY_SPELL_BLOOD_SACRIFICE = 10701;
const int ABILITY_SPELL_BLOOD_WOUND = 10702;
const int ABILITY_SPELL_BRANKA_AOE = 90004;
const int ABILITY_SPELL_BRANKA_MIND_CONTROL = 90005;
const int ABILITY_SPELL_BRANKA_ROCKSTRIKE = 90003;
const int ABILITY_SPELL_CHAOS_DRAKE_BREATH = 14003;
const int ABILITY_SPELL_CHAOS_MAGIC = 17028;
const int ABILITY_SPELL_CLEANSING_AURA = 10507;
const int ABILITY_SPELL_COMBAT_MAGIC = 17023;
const int ABILITY_SPELL_CONE_OF_COLD = 13002;
const int ABILITY_SPELL_CRUSHING_PRISON = 11123;
const int ABILITY_SPELL_CURE = 10200;
const int ABILITY_SPELL_DAZE = 11115;
const int ABILITY_SPELL_DEAD_MAN_WALKING = 12005;
const int ABILITY_SPELL_DEATH_CLOUD = 15003;
const int ABILITY_SPELL_DEATH_MAGIC = 17002;
const int ABILITY_SPELL_DEMON_AURA = 90053;
const int ABILITY_SPELL_DEMON_LIFT = 90054;
const int ABILITY_SPELL_DEMON_SCATTER = 90052;
const int ABILITY_SPELL_DIVINE_RESTORATION = 10201;
const int ABILITY_SPELL_DRAGON_BREATH_EVIL = 15000;
const int ABILITY_SPELL_DRAGON_BREATH_FIRE = 10005;
const int ABILITY_SPELL_DRAIN_LIFE = 15002;
const int ABILITY_SPELL_EARTHQUAKE = 11116;
const int ABILITY_SPELL_EARTHRAGE = 12000;
const int ABILITY_SPELL_EARTHRAGE_II = 12001;
const int ABILITY_SPELL_EARTHRAGE_III = 12002;
const int ABILITY_SPELL_EARTHRAGE_IV = 12003;
const int ABILITY_SPELL_ELEMENTAL_AURA = 10601;
const int ABILITY_SPELL_ELEMENTAL_CONDUIT = 17000;
const int ABILITY_SPELL_FADE_SHROUD = 17021;
const int ABILITY_SPELL_FIRE_ELEMENTAL_LASH = 10006;
const int ABILITY_SPELL_FIREBALL = 10003;
const int ABILITY_SPELL_FIREFIELD = 10007;
const int ABILITY_SPELL_FLAME_BLAST = 10001;
const int ABILITY_SPELL_FLAMING_WEAPONS = 10204;
const int ABILITY_SPELL_FLYING_SWARM = 17007;
const int ABILITY_SPELL_FROSTWALL = 11007;
const int ABILITY_SPELL_GAS_EXPLOSION = 10008;
const int ABILITY_SPELL_GLYPH_OF_NEUTRALIZATION = 17028;
const int ABILITY_SPELL_GLYPH_OF_PARALYSIS = 11001;
const int ABILITY_SPELL_GLYPH_OF_REPULSION = 17000;
const int ABILITY_SPELL_GLYPH_OF_WARDING = 10601;
const int ABILITY_SPELL_GOLEM_HURL = 90060;
const int ABILITY_SPELL_GREASE = 11113;
const int ABILITY_SPELL_GUARDIAN_GLYPH = 11001;
const int ABILITY_SPELL_HEAL = 10104;
const int ABILITY_SPELL_HEROIC_DEFENSE = 10203;
const int ABILITY_SPELL_HEROIC_OFFENSE = 10206;
const int ABILITY_SPELL_HEROS_ARMOR = 10202;
const int ABILITY_SPELL_HORROR = 11108;
const int ABILITY_SPELL_IMMOBILIZE = 11100;
const int ABILITY_SPELL_INFERNO = 10002;
const int ABILITY_SPELL_INVALID_SPELL = 10000;
const int ABILITY_SPELL_LIFEWARD = 10506;
const int ABILITY_SPELL_LIGHTNING = 14001;
const int ABILITY_SPELL_LIGHTNING_WEAPONS = 10205;
const int ABILITY_SPELL_MAGE_BASE_ATTACK = 11130;
const int ABILITY_SPELL_MANA_CLASH = 11000;
const int ABILITY_SPELL_MANA_CLEANSE = 11004;
const int ABILITY_SPELL_MASS_CORPSE_DETONATION = 12011;
const int ABILITY_SPELL_MASS_PARALYSIS = 11110;
const int ABILITY_SPELL_MASS_SLOW = 11112;
const int ABILITY_SPELL_MIND_BLAST = 12006;
const int ABILITY_SPELL_MIND_FOCUS = 10209;
const int ABILITY_SPELL_MIND_ROT = 11109;
const int ABILITY_SPELL_MONSTER_OGRE_HURL = 90061;
const int ABILITY_SPELL_MONSTERBUFFER3 = 90006;
const int ABILITY_SPELL_MONSTERBUFFER4 = 90007;
const int ABILITY_SPELL_MONSTERBUFFER5 = 90008;
const int ABILITY_SPELL_NIGHTMARE = 11125;
const int ABILITY_SPELL_PARALYSIS_EXPLOSION = 90173;
const int ABILITY_SPELL_PARALYZE = 11107;
const int ABILITY_SPELL_PETRIFY = 11124;
const int ABILITY_SPELL_PURIFY = 10207;
const int ABILITY_SPELL_REANIMATE = 10500;
const int ABILITY_SPELL_REGENERATION = 10210;
const int ARCHDEMON_VORTEX = 90000;
const int ARCHDEMON_SMITE = 90001;
const int ARCHDEMON_DETONATE_DARKSPAWN = 90002;
const int ARCHDEMON_CORRUPTION_BLAST = 90172;
const int ABILITY_SPELL_REVIVAL = 10504;
const int ABILITY_SPELL_ROOT = 11114;
const int ABILITY_SPELL_SHAPESHIFTER = 17009;
const int ABILITY_SPELL_SHARED_FATE = 11101;
const int ABILITY_SPELL_SHIELD_PARTY = 10401;
const int ABILITY_SPELL_SHIMMERING_SHIELD = 17022;
const int ABILITY_SPELL_SHOCK = 14000;
const int ABILITY_SPELL_SLEEP = 11121;
const int ABILITY_SPELL_SLOW = 11111;
const int ABILITY_SPELL_SPELL_BOOST = 17015;
const int ABILITY_SPELL_SPELL_BOOST_II = 17016;
const int ABILITY_SPELL_SPELL_BOOST_III = 17017;
const int ABILITY_SPELL_SPELL_BOOST_IV = 17018;
const int ABILITY_SPELL_SPELL_MIGHT = 17001;
const int ABILITY_SPELL_SPELL_SHIELD = 10400;
const int ABILITY_SPELL_SPELL_WISP = 11006;
const int ABILITY_SPELL_SPELLBLOOM = 11005;
const int ABILITY_SPELL_SPIDER_SHAPE = 17008;
const int ABILITY_SPELL_STEAM_CLOUD = 10009;
const int ABILITY_SPELL_STINGING_SWARM = 12008;
const int ABILITY_SPELL_STONEFIST = 12004;
const int ABILITY_SPELL_TBD_WAS_DANCE_OF_MADNESS = 11122;
const int ABILITY_SPELL_TEMPEST = 14002;
const int ABILITY_SPELL_TREMOR = 11117;
const int ABILITY_SPELL_TREMOR_II = 11118;
const int ABILITY_SPELL_TREMOR_III = 11119;
const int ABILITY_SPELL_TREMOR_IV = 11120;
const int ABILITY_SPELL_WALKING_BOMB = 12005;
const int ABILITY_SPELL_WALL_OF_FORCE = 17019;
const int ABILITY_SPELL_WALL_OF_STONE = 11002;
const int ABILITY_SPELL_WEAKNESS = 11106;
const int MONSTER_TALENT_WILD_SYLVAN_ROOTS = 12007;
const int ABILITY_SPELL_WINTERS_GRASP = 13001;
const int ABILITY_SPELL_WYNNES_SEAL_PORTAL = 10704;
const int ABILITY_TALENT_BACKSTAB = 3002;
const int ABILITY_SKILL_DWARVEN_RESISTANCE = 3080;
const int ABILITY_SKILL_HERBALISM_1 = 100061;
const int ABILITY_SKILL_HERBALISM_2 = 100062;
const int ABILITY_SKILL_HERBALISM_3 = 100063;
const int ABILITY_SKILL_HERBALISM_4 = 100064;
const int ABILITY_SKILL_LOCKPICKING_1 = 100001;
const int ABILITY_SKILL_LOCKPICKING_2 = 100002;
const int ABILITY_SKILL_LOCKPICKING_3 = 100003;
const int ABILITY_SKILL_LOCKPICKING_4 = 100004;
const int ABILITY_SKILL_PERSUADE_1 = 100011;
const int ABILITY_SKILL_PERSUADE_2 = 100012;
const int ABILITY_SKILL_PERSUADE_3 = 100013;
const int ABILITY_SKILL_PERSUADE_4 = 100014;
const int ABILITY_SKILL_PET_ATTACK = 100090;
const int ABILITY_SKILL_PET_DEFEND = 100092;
const int ABILITY_SKILL_PET_FOLLOW = 100091;
const int ABILITY_SKILL_PET_SPECIAL_ABILITY = 100093;
const int ABILITY_SKILL_POISON_1 = 100071;
const int ABILITY_SKILL_POISON_2 = 100072;
const int ABILITY_SKILL_POISON_3 = 100073;
const int ABILITY_SKILL_POISON_4 = 100074;
const int ABILITY_SKILL_COMBAT_TRAINING_1 = 100100;
const int ABILITY_SKILL_COMBAT_TRAINING_2 = 100101;
const int ABILITY_SKILL_COMBAT_TRAINING_3 = 100102;
const int ABILITY_SKILL_COMBAT_TRAINING_4 = 100103;
const int ABILITY_SKILL_SKILL_PLOT_SHAPESHIFT_BURNING = 100083;
const int ABILITY_SKILL_SKILL_PLOT_SHAPESHIFT_GOLEM = 100080;
const int ABILITY_SKILL_SKILL_PLOT_SHAPESHIFT_MOUSE = 100081;
const int ABILITY_SKILL_SKILL_PLOT_SHAPESHIFT_SPIRIT = 100084;
const int ABILITY_SKILL_STEALING_1 = 100021;
const int ABILITY_SKILL_STEALING_2 = 100022;
const int ABILITY_SKILL_STEALING_3 = 100023;
const int ABILITY_SKILL_STEALING_4 = 100024;
const int ABILITY_SKILL_STEALTH_1 = 100075;
const int ABILITY_SKILL_STEALTH_2 = 100076;
const int ABILITY_SKILL_STEALTH_3 = 100077;
const int ABILITY_SKILL_STEALTH_4 = 100078;
const int ABILITY_SKILL_SURVIVAL_1 = 100051;
const int ABILITY_SKILL_SURVIVAL_2 = 100052;
const int ABILITY_SKILL_SURVIVAL_3 = 100053;
const int ABILITY_SKILL_SURVIVAL_4 = 100054;
const int ABILITY_SKILL_TRAPS_1 = 100041;
const int ABILITY_SKILL_TRAPS_2 = 100042;
const int ABILITY_SKILL_TRAPS_3 = 100043;
const int ABILITY_SKILL_TRAPS_4 = 100044;
const int ABILITY_SKILL_COMBAT_TACTICS_1 = 100110;
const int ABILITY_SKILL_COMBAT_TACTICS_2 = 100111;
const int ABILITY_SKILL_COMBAT_TACTICS_3 = 100112;
const int ABILITY_SKILL_COMBAT_TACTICS_4 = 100113;
const int ITEM_ABILITY_HEALING_SALVE = 200001;
const int ITEM_ABILITY_HEALING_SALVE_1 = 200010;
const int ITEM_ABILITY_HEALING_SALVE_2 = 200011;
const int ITEM_ABILITY_HEALING_SALVE_3 = 200012;
const int ITEM_ABILITY_HEALING_SALVE_4 = 200013;
const int ITEM_ABILITY_KOLGRIMS_HORN = 200262;
const int ABILITY_TRAIT_CLUMSY = 150003;
const int ABILITY_TRAIT_COLD_IMMUNITY = 150011;
const int ABILITY_TRAIT_COLD_VULNERABILITY = 150012;
const int ABILITY_TRAIT_CRITICAL_HIT_IMMUNITY = 150007;
const int ABILITY_TRAIT_DEMONIC_CASTER = 150008;
const int ABILITY_TRAIT_EXPLOSIVE = 150009;
const int ABILITY_TRAIT_FIRE_IMMUNITY = 150010;
const int ABILITY_TRAIT_FIRE_VULNERABILITY = 150013;
const int ABILITY_TRAIT_NATURE_IMMUNITY = 150014;
const int ABILITY_TRAIT_SPIRIT_IMMUNITY = 150015;
const int ABILITY_TRAIT_LIGHTNING_IMMUNITY = 150016;
const int ABILITY_TRAIT_STURDY = 90300;
const int ABILITY_TRAIT_FRAGILE = 150001;
const int ABILITY_TRAIT_GHOST = 150004;
const int ABILITY_TRAIT_HIGH_MORALE = 150005;
const int ABILITY_TRAIT_LOW_MORALE = 150006;
const int ABILITY_TRAIT_SENILE = 150002;
const int ABILITY_TRAIT_WEAKLY = 150000;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_REVENANT_MASS_PULL = 90100;
const int ABILITY_MONSTER_ARCANEHORROR_SWARM = 90115;
const int MONSTER_TALENT_WILD_SYLVAN_STOMP = 90119;
const int MONSTER_TALENT_WILD_SYLVAN_RAGE = 90120;
const int MONSTER_TALENT_WILD_SYLVAN_ATTK_BL = 90111;
const int MONSTER_TALENT_WILD_SYLVAN_ATTK_BR = 90122;
const int MONSTER_TALENT_WILD_SYLVAN_ATTK_FL = 90123;
const int MONSTER_TALENT_WILD_SYLVAN_ATTK_FR = 90124;
const int MONSTER_TALENT_MONSTER_CORRUPTION_BURST = 90127;
const int MONSTER_ASHWRAITH_WHIRLWIND = 90134;
const int MONSTER_ASHWRAITH_LEAP = 90135;
const int MONSTER_ASHWRAITH_SLAM = 90136;
const int MONSTER_SUCCUBUS_DANCE = 90137;
const int MONSTER_SUCCUBUS_SCREAM = 90138;
const int MONSTER_DRAGON_BREATH = 90094;
const int MONSTER_DRAGON_TAIL_SLAP = 90140;
const int MONSTER_DRAGON_WING_BUFFET = 90141;
const int MONSTER_DRAGON_SHRED = 90142;
const int MONSTER_DRAGON_RAKE = 90143;
const int MONSTER_DRAGON_ROAR = 90144;
const int MONSTER_DRAGONLING_BREATH = 90145;
const int MONSTER_PRIDE_DEMON_FIRE_BLAST = 90146;
const int MONSTER_PRIDE_DEMON_FROST_BLAST = 90147;
const int MOSNTER_PRIDE_DEMON_MANA_WAVE = 90148;
const int MONSTER_PRIDE_DEMON_FIRE_BOLT = 90149;
const int MONSTER_PRIDE_DEMON_FROST_BOLT = 90150;
const int ABILITY_TALENT_MONSTER_AURA_FIRE = 90151;
const int MONSTER_RAGE_DEMON_FIRE_BOLT = 90152;
const int MONSTER_RAGE_DEMON_LAVA_BURST = 90153;
const int MONSTER_RAGE_DEMON_SLAM = 90154;
const int MONSTER_HIGH_DRAGON_BREATH = 10005;
const int MONSTER_LARGE_ATTCK_BACK_LEFT = 90063;
const int MONSTER_LARGE_ATTCK_BACK_LEFT2 = 90157;
const int MONSTER_LARGE_ATTCK_BACK_LEFT3 = 90158;
const int MONSTER_LARGE_ATTCK_BACK_RIGHT = 90062;
const int MONSTER_LARGE_ATTCK_BACK_RIGHT2 = 90155;
const int MONSTER_LARGE_ATTCK_BACK_RIGHT3 = 90156;
const int MONSTER_LARGE_ATTCK_RIGHT = 90064;
const int MONSTER_LARGE_ATTCK_RIGHT2 = 90159;
const int MONSTER_LARGE_ATTCK_RIGHT3 = 90160;
const int MONSTER_LARGE_ATTCK_LEFT = 90065;
const int MONSTER_LARGE_ATTCK_LEFT2 = 90161;
const int MONSTER_LARGE_ATTCK_LEFT3 = 90162;
const int MONSTER_HIGH_DRAGON_WING_BUFFET = 90163;
const int MONSTER_HIGH_DRAGON_ROAR = 90164;
const int MONSTER_HIGH_DRAGON_TAIL_FLAP = 90165;
const int MONSTER_HIGH_DRAGON_SWEEP = 90166;
const int MONSTER_HIGH_DRAGON_STOMP = 90167;
const int MONSTER_HIGH_DRAGON_FIRE_SPIT = 90168;
const int MONSTER_HIGH_DRAGON_GRAB_LEFT = 90169;
const int MONSTER_HIGH_DRAGON_GRAB_RIGHT = 90170;
const int MONSTER_BEAR_OVERWHELM = 90130;
const int MONSTER_STALKER_OVERWHLEM = 90131;
const int MONSTER_DRAGON_OVERWHELM = 90132;
const int MONSTER_SPIDER_OVERWHELM = 90133;
const int MONSTER_ARCANE_HORROR_BUFF = 90171;
const int ABILITY_TALENT_STEALTH = 100075;
const int ABILITY_TALENT_COMBAT_STEALTH = 100077;
const int ABILITY_SPELL_WYNNE_SPECIAL = 10510;
Koderna som ändrar ditt utseende:
ELF = 2;
DWARF = 3;
DRAGON_NORMAL = 4;
GOLEM_SHALE = 5;
GOLEM_STONE = 6;
GOLEM_STEEL = 7;
BEAR_GREAT = 8;
BEAR_BLACK = 9;
BROODMOTHER = 10;
BRONTO = 11;
ARCANE_HORROR = 12;
QUNARI = 13;
WISP = 14;
HUMAN = 15;
HURLOCK_NORMAL = 16;
HURLOCK_ALPHA = 17;
HURLOCK_EMISSARY = 18;
NUG = 20;
WEREWOLF_A = 22;
SHRIEK_A = 23;
SUCCUBUS = 24;
ABOMINATION = 25;
REVENANT_A = 26;
RAGE_DEMON = 27;
CORPSE_D = 28;
CORPSE_E = 29;
CORPSE_S = 30;
SHADE = 31;
ASH_WRAITH = 32;
DEEPSTALKER = 33;
DOG_MABARI_ = 34;
DOG_PARTY_MEMBER = 35;
SQUIREL = 36;
RAT_LARGE = 37;
HUMAN_BOY = 38;
HUMAN_SERVANT_AMBIENT = 39;
HUMAN_LIBRARY_AMBIENT = 40;
RAT_SMALL = 41;
HUMAN_GUARD_AMBIENT = 42;
HUMAN_NOBLE_AMBIENT = 43;
HUMAN_MALE_FAT = 44;
HUMAN_FEMALE_FAT = 45;
APP_NPC_DUNCAN = 46;
APP_OGRE_A = 47;
WOLF = 49;
GENLOCK_NORMAL = 50;
GENLOCK_ALPHA = 51;
GENLOCK_EMISSARY = 52;
WITHERFANG = 53;
AMBIENT_GOAT = 54;
AMBIENT_MUTT = 55;
SPIDER_CORRUPTED = 57;
SPIDER_GIANT = 58;
SPIDER_POISONOUS = 59;
HUMAN_DYING_AMBIENT = 60;
HUMAN_PRELUDE_WIZARD = 61;
CAT = 63;
DRAGONLING = 64;
WILD_SYLVAN = 65;
DRAGON_HIGH = 66;
BEAR_BEARESKAN = 68;
SKELETON_A = 69;
SKELETON_F = 70;
SKELETON_S = 71;
PRIDE_DEMON = 72;
BROODMOTHER_TENTACLE = 73;
WOLF_BLIGHT = 74;
LADY_OF_THE_FOREST = 75;
PIG = 76;
DEER = 77;
OX = 78;
RAM = 79;
DRAGON_DRAKE = 80;
SPIRIT_APPARATUS_HEAD = 81;
ARCHDEMON_WOUNDED_ = 82;
RAVEN = 84;
HALLA = 85;
CHICKEN = 86;
OWL = 87;
GRAND_OAK = 88;
ARCHDEMON = 89;
De gåvor som käräktarerna gillar bäst och var du kan hitta dom:
Alistair:
Alistair's Mother's Amulet - i Redcliffe Castle.
Black Runestone - i en Kista i The Deep Roads.
Duncan's Shield - i Denerims Marknads distrikt om har pratat med Riordan först.
Onyx Demon Statuette - Östa delen av Brecilian Forest.
Small Carved Statuette - i Lothering efter att du har räddat Bodahn Feddic och hans son.
Stone Dragon Statuette - i den övre våningen av Redcliffe Castle.
White Runestone - Circle Tower.
Grey Warden Hand Puppet - Kan köpas av in Bodahn Feddic.
Lelianna
Andraste's Grace - Västra delen av Brecilian Forest, Redcliffe Village och i Denerim Elven Alienage.
Bronze Symbol of Andraste - i Lothering.
Chantry Amulet - Circle Tower.
A Cute Nug - Köper du i Dust Town i Orzammar av Idle Dwarf efter att hon har nämnt att hon har nämnt att hon vill ha en.
Etched Silver Symbol - Köper du i The Deep Roads av Ruck.
Golden Symbol of Andraste - Köper du av Legnar i Orzammar Commons.
Silver Sword of Mercy - Köper du av Old Tegrin (kan bara mötas på vägen)
Steel Symbol of Andraste - Finns i Brother Genitivi's Home i Denerim Marknads Distrikt.
Fat Lute - Kan köpas av Bodahn Feddi.
Morrigan:
Black Grimoire - Circle Tower
Flemeth's Grimoire - Efter att Morrigan har gett dig hennes speciella quest(får du ett tag efter att du get henne Black Grimoire) får du den av Flemeth eller när du har dödat henne.
Gold Amulet - Kan köpas av Garin i Orzammar Commons.
Golden Demon Pendant - I The Gauntlet.
Golden Mirror - Kan köpas av Garin i Orzammar Commons.
Golden Rope Necklace - Kan köpas av Barlin i Lothering och av Bodahn Feddic.
Locket - I Haven.
Silver Brooch - Kan köpas av Varathorn i Dalish Lägret.
Silver Chain - Circle Tower.
Silver Medallion - I Brecilian Ruins.
Tribal Necklace - Tower of Ishal och i Denerim Elven Alienage- på Valendrian kropp om du har laddat ner The Darkspawn Chronicles.
Alistair Doll - Kan köpas av Bodahn Feddic.
Ogrhen
Alley King's Flagon - Kan köpas av Legnar i Orzammar Commons.
Chasind Sack Mead - Ruined Temple.
Garblog's Backcountry Reserve - Kan din Mabari Hund leta upp åt dig på slummässiga ställen.
Golden Scythe 4-90 Black - Lothering.
Legacy White Shear - Brecilian Ruins.
Sun Blonde Vint-1 - Circle Tower.
Beard Flask - Kan köpas av Bodahn Feddic.
Bara i Dragon Age Awakening:
Dragon Piss - I Amaranthine.
Hirol's Lava Burst - Knotwood Hills.
West Hill Brandy - Vigil's Keep.
Mackay's Epic Single Malt - I Amaranthine.
Aqua Magus - I Amaranthine.
Shale (Kan bara rekryteras om du har laddat ner The Stone Prisoner dessutom samtliga av gåvorna kan bara hittas om du har The Stone Prisoner)
Remarkable Amethyst - Kan köpas i Orzammar Dust Town av Alimar.
Remarkable Diamond - Kan köpas i Orzammar Commons av Garin.
Remarkable Emerald - Kan köpas i Orzammar Commons av Figor.
Remarkable Garnet - Kan köpas i Orzammar Commons av Garin.
Remarkable Greenstone - I Village of Honnleath på Dust wraith's kropp.
Remarkable Malachite - Kan köpas i Circle Tower.
Remarkable Ruby - I The Deep Roads på Ogre Alpha's kropp.
Remarkable Sapphire - Kan köpas i Orzammar Commons av Legnar.
Remarkable Topaz - Kan köpas av Faryn i Frostback Mountain Pass.
Pet Rock - Kan köpas av Bodahn Feddic.
Sten
Painting of a Rebel Queen - Köper du av Old Tegrin (kan bara mötas på vägen)
Portrait of a Goosegirl - Kan köpas av Faryn i Frostback Mountain Pass.
Silver-Framed Still Life - Övre våningen av Redcliffe Castle.
Sten's Sword - Kan köpas i Redcliffe Village av Dwyn eller tas ur hans kista.
Eller om du har The Darkspawn Chronicles kan du hitta det på hans kropp.
Totem - Finns i The Deep Roads.
Water-stained Portrait - Circle Tower.
Qunari Prayers for the Dead - Kan köpa av Bodahn Feddic.
Whynne
Discovering Dragon's Blood: Potions, Tinctures, and Spicy Sauces - I det förstörda Templet där du ska hitta The Urn of Ashes.
Fancy Scroll - Brecilian Ruins.
Tattered Notebook - Kan din Mabari Hund leta upp åt dig på slummässiga ställen.
The Guerrins of Ferelden: A Genealogical History - Övre våningen av Redcliffe Castle.
The Rose of Orlais - Circle Tower.
The Search for the True Prophet - I Orzammar Diamond Quarter.
Amulet of Memories - Kan köpas av Bodahn Feddic.
Zevran
Antivan Leather Boots - Varierande ställen.
Dalish Gloves - Västra Brecilian Forest.
Medium Gold Bar - I Arl of Denerim's Estate.
Medium Silver Bar - Längst inne i The Deep Roads vid Anvil of the Void.
Small Gold Bar - Circle Tower.
Small Silver Bar - Village of Haven
Rare Antivan Brandy - Kan köpas av Bodahn Feddic.
Dessa karäktarer finns bara i Awakening.
Anders
Kitten - Utanför Vigil's Keep.
Bell Collar - I Amaranthine.
Gold Earring - I Vigil's Keep källare.
Engraved Silver Bracers - I Knotwood Hills.
Knitted Scarf - I Amaranthine.
Phylacteries: A History Written in Blood - I Silverite Gruvan i Wending Wood.
Justice
Lyrium Ring - I hallen i Kal'Hirol.
Kristoff's Mementos - I Amaranthine.
Verses of Dreams - I Vigil's Keep.
Elven Prayer for the Dead - I Wending Wood.
Lyrium: The Voice of the Maker - I Amaranthine.
Nathaniel Howe
Howe Bow - I Vigil's Keep.
Delilah Howe's Letters - I Vigil's Keep källare.
Bronze Sextant - Wending Wood.
Locksmith's Tools - I Amaranthine.
Golden Vase - I Amaranthine.
Whetstone. - I Knotwood Hills.
Sigrun
Spyglass - I Silverite Gruvan i Wending Wood.
Soap on a Rope - I Vigil's Keep källare.
Snow Globe - Kan köpas i Amaranthine av Glassric.
Potted Plant - Utanför Kyrkan i Amaranthine.
The Warrior's Heart - I Vigil's Keep.
Toy Chariot - I smugglarnas gömställe i Amaranthine.
Velanna
Elven Trinket - I Wending Wood .
Blank Journal - I Amaranthine.
Carved Greenstone - I Knotwood Hills.
Shiny Malachite - I Silverite Gruvan i Wending Wood.
Ornate Silver Bowl - I The Blackmarsh.
Elven Runestone - I Vigil's Keep.
Discarded Journal - I Amaranthine.
Här är var och hur du låser upp alla Specializations för dina andra karäktarer.
Arcane Warrior - Lär du dig i Brecilian Ruins om du befriar själen som är inlåst i Life Gemmet.
Battlemage (Bara i Awakening) - Kan du bara få genom att köpa den från Ambassador Cera i Vigil's Keep.
Blood Mage - Kan du bara få om du själv är mage och om du går själv in i The Fade när du ska rädda Connor själv.
Keeper (Bara i Awakening) - Kan du bara köpa av Master Henleyck i Amaranthine.
Shapeshifter - Får du av Morrigan om du har tillräktligt med vänskap med henne eller om du köper den av Varathorn i Dalish lägret.
Spirit Healer - Får du av Whynne om du har tillräktligt med vänskap med henne eller om du köper den i Wonders of Thedas.
Assassin - Får du av Zevran om du har tillräktligt med vänskap med honom eller om du köper den av Alarith i Denerim Elven Alienage efter att du tagit hand om Slavhandlarna.
Bard - Får du av Leliana om du har tillräktligt med vänskap med henne eller om du köper den av Alimar i Orzammar Dust Town.
Duelist - Får du av Isabela in The Pearl i Denerim efter att du har vunnit mot henne i Wicked Grace.
Legionnaire Scout - Kan bara köpas av Glassiric i Amaranthine.
Ranger - Kan bara köpas av Bodahn Feddic.
Shadow - Kan bara köpas av Yuriah i Vigil's Keep.
Berseker - Får du av Oghren om du har tillräktligt med vänskap med honom eller om du köper den av Gorim i Denerims Marknads distrikt.
Champion - Får du av Arl Eamon efter att du har botat honom eller av Loghain om du har tillräktligt med vänskap med honom.
Guardian - Kan bara köpas av Herren i Vigil's Keep.
Reaver - Kan du bara få om allierar dig med the Cult of Adraste och förstör the Urn of Ashes med Drakblod MEN om du gör det kommer Arl Eamon ALDRIG och botas och Lelianna och börjar och attackera dig.
Spirit Warrior - Kan bara köpas av Octham the Grocer i Amaranthine.
Templar - Får du av Alistair om du har tillräktligt med vänskap med honom eller om du köper den av Bodahn Feddic.
Se mer från detta spel:
Om detta fusk
Hjälp oss!
Ser du något stavfel eller vet du om något fusk som fattas i texten? Eller kanske känner du för att snygga till sidan lite? Hjälp oss genom att skicka in en ändring av fusket.